Κυριακή, Ιανουαρίου 05, 2025

Τα ψεύτικα τα λόγια τα «πράσινα»





Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ένα σταθερό μοτίβο πρωθυπουργίας. Οτι κάθε κρίση, όποια κι αν είναι αυτή, αποτελεί μια ευκαιρία! Και για την «πράσινη μετάβαση» οι κρίσεις – ευκαιρίες είναι πολλές στα πέντε χρόνια που κυβερνά. Από το 2019 προέκυψαν μαζεμένοι πόλεμοι, ενεργειακά κραχ, κλιματικές πιέσεις. Η συγκυρία έγινε περισσότερο ευνοϊκή από όσο θα περίμενε κανείς.


Η θέση μας/ Κυριακάτικη Δημοκρατία


Ξαφνικά, για παράδειγμα, μπήκαν στις ζωές μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες είναι ακόμα και σήμερα επιφυλακτικές. Οχι όμως και ο Ελληνας πρωθυπουργός, που από την πρώτη στιγμή άρχισε να χαρίζει τεράστια κρατικά μπόνους προς τις, κυρίως γερμανικές, αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να αγοράζουν οι πολίτες τέτοια Ι.Χ.

Οι διαφημίσεις με τα 9χίλιαρα «δώρο», από το δημόσιο ταμείο, έγιναν πολύ ελκυστικές. Ηταν, άλλωστε, οι δεύτερες υψηλότερες επιδοτήσεις στην Ευρώπη. Αυτό που… ξέχασε να κάνει η κυβέρνηση είναι να ενημερώσει τον κόσμο. Οτι θα είμαστε μέχρι σήμερα η τελευταία χώρα σε διαθέσιμους φορτιστές, πως οι πολίτες θα μείνουν πλήρως ανεκπαίδευτοι στη διαχείριση του νέου τύπου οχημάτων, ότι το ρεύμα στη χώρα θα πωλείται πανάκριβα και ότι μέσα σε πυκνοκατοικημένες πόλεις και πολυκατοικίες χωρίς πάρκινγκ, η διατήρηση ενός Ι.Χ. μπαταρίας είναι μια πολύ δύσκολη, αν όχι ανέφικτη, υπόθεση.

Ομως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ ευχαριστημένες με την κυβέρνηση. Αλλωστε, για χαοτικά σκηνικά στιλ Αράχοβας η ευθύνη είναι πάντα… ατομική. Φταίνε οι κάτοχοι Ι.Χ. που δεν εκτίμησαν σωστά τη διάρκεια της μπαταρίας μέσα στο κρύο, όπως μας ενημέρωναν… αρμοδίως τα δελτία ειδήσεων.

Ας μην ξεχνιόμαστε. Οι «πράσινες μπίζνες» αποτελούν πυλώνα της Ελλάδας 2.0. Η χώρα, ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, γέμισε με ανεμογεννήτριες και πάνελ, με τους κατοίκους των περισσότερων περιοχών να δυσφορούν. Το ρεύμα, όμως, συχνά μένει αναξιοποίητο, αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχει μια πρακτική μέθοδος διεθνώς για αποθήκευση της παραγόμενης ενέργειας. Και πάλι, πάντως, οι «ουρανοκατέβατες» ή μη εταιρίες που μπήκαν έγκαιρα στο παιχνίδι δεν έχουν παράπονο από την κυβέρνηση.
Ο ευαίσθητος για το περιβάλλον πρωθυπουργός, που επί ημερών του έχουν καεί τα περισσότερα δάση στη μεταπολεμική ιστορία του τόπου, έχει ταχθεί από τον Σεπτέμβριο 2019 υπέρ του κλεισίματος των λιγνιτικών μονάδων και από το 2022 υπέρ των δικαίων του Ζελένσκι. Πράγματι, η Ελλάδα, σε αντίθεση με χώρες όπως η Γερμανία που αναθεώρησαν, δεν αξιοποιεί τα τεράστια αποθέματα του «κακού» λιγνίτη για να μειωθούν οι τιμές ρεύματος.

Το παράδοξο είναι ότι η Ελλάδα φέτος εισήγαγε το 60% της ενέργειας από τη Ρωσία. Με μια χαρά «ανθυγιεινό» φυσικό αέριο και, μάλιστα, από τον εχθρό του «συντρόφου» Ζελένσκι.

Οσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ξεχάσει τα περιβόητα σχέδια «Μπένου» για τις καμένες περιοχές με τις ανύπαρκτες αναδασώσεις, όσο ο πιο πιστός ακόλουθος της Ουκρανίας στην Ευρώπη υπογράφει για να αγοράζει η χώρα μας ενέργεια από τον «κακό» Πούτιν, όσο πριμοδοτεί Ι.Χ. μπαταρίας κι όχι την αγορά νέων αυτοκινήτων γενικά, ώστε να αλλάξει ο παλιός και ρυπογόνος στόλος ειδικά στην Αττική, τόσο ο ένοικος του Μαξίμου θα αυτοθαυμάζεται ως πρωτοπόρος «πράσινος» πολιτικός του 21ου αιώνα. Για να πληρώνει ο Ελληνας πολίτης πιο ακριβά από όλους στην Ευρώπη τα «πράσινα άλογα» μιας κυβέρνησης παραδομένης στα συμφέροντα λίγων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου