Τετάρτη, Ιανουαρίου 29, 2025

(Ποιον καλύπτει ο Μητσοτάκης και γιατί;) Ένας μήνας διορία ακόμα από την Κομισιόν, με υπογραφή και Τζιτζικώστα, για την εκκίνηση της διαδικασίας επί παραβάσει κατά της Ελλάδας για την άθλια κατάσταση των σιδηροδρόμων και τις συστημικές ελλείψεις, που οδήγησαν και στο έγκλημα των Τεμπών!




Ο Πρωθυπουργός που βρίσκεται ακόμα μια φορά αντιμέτωπος με τη Νέμεση, καθώς η δυναμική της τραγωδίας των Τεμπών, όπως ξαναεμφανίστηκε την Κυριακή με τα μαζικά αντικυβερνητικά συλλαλητήρια σε περισσότερες από 110 πόλεις απ άκρου εις άκρον στην Ελλάδα αλλα και 40 πόλεις στο εξωτερικό όπου υπάρχουν οργανωμένες ελληνικές κοινότητες, έχουν δημιουργήσει πανικό στο κυβερνητικό στρατόπεδο που βλεπει πλέον την απόπειρα συγκάλυψης των αιτιών και των υπευθύνων της τραγωδίας να λειτουργεί ως πολιορκητικός κριός κατα του Μαξίμου, θα προσπαθήσει να διαχωρίσει τις οικογένειες των θυμάτων και τους πολίτες που ζητούν απαντήσεις για την απώλεια 57 ανθρώπων, από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που επιχειρούν να βρουν κοινό βηματισμό έναντι της κυβέρνησης μέσω της υπόθεσης των Τεμπών, μιλώντας για απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης μιας τραγωδίας.

Η πραγματικότητα και η αλήθεια όμως είναι επίμονες και είναι εντελώς διαφορετικές από το crisis management που υιοθετούν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση. Όχι μόνον δεν υπάρχει καμιά απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης της τραγωδίας από τα κόμματα της αντιπολίτευσης – την ίδια προπαγάνδα είχαν επιστρατεύσει και πέρυσι όταν ο Κώστας Αρβανίτης και η Ευρωπαική Αριστερά είχαν προσκαλέσει και είχαν βάλει μέσα στο Ευρωκοινοβούλιο την ηρωική Μαρία Καρυστιανού και τον Παύλο Ασλανίδη – αλλά ακριβώς το αντίθετο. Η κυβέρνηση προσπαθεί με καθε τρόπο να καλύψει (άραγε γιατί;) τις πραγματικές συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας αλλά και τις δικές της τεράστιες ευθύνες και ανεπάρκειες στα θέματα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, της διαφανειας και της λειτουργίας του Κράτους Δικαίου.



Εδώ και δύο μήνες, ο χρόνος για την ελληνική κυβέρνηση μετρά αντίστροφα στις Βρυξέλλες, μετά το τελεσίγραφο της Κομισιόν για την εκκίνηση της διαδικασίας επί παραβάσει κατά της Ελλάδας για την άθλια κατάσταση των σιδηροδρόμων και τις συστημικές ελλείψεις, που οδήγησαν και στο έγκλημα των Τεμπών. Σύντομα συμπληρώνεται ο ένας μήνας από την αποστολή της προειδοποιητικής επιστολής και πλέον μπαίνουμε στις τελευταιες 30 ημέρες πριν η Ελλάδα κηρυχτει παραβατική και υποστεί τις συνέπειες μιας καταδικαστικής απόφασης (ban) της ΕΕ. Αυτές, όπως και στην περίπτωση της Ουγγαρίας του Όρμπαν, περιλαμβάνουν όχι μόνον το “πάγωμα” κονδυλίων αλλά και την έναρξη διαδικασίας επιστροφής κονδυλίων από την χώρα που καταδικάζεται! Και το πλέον ενδιαφέρον πολιτικά ειναι ότι αυτήν την προειδοποιητική επιστολή τελεσίγραφο έχει εγκρίνει και υπογράφει και ο Επίτροπος Μεταφορών της Κομισιόν, ο Απόστολος Τζιτζικώστας της ΝΔ! Έτσι για να διαψεύσει και τον Πρωθυπουργό του ότι είναι τα κόμματα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που αποπειρώνται “πολιτική εκμετάλλευση μιας τραγωδίας” ή, ότι υπάρχουν Έλληνες Ευρωβουλευτές που “καταδίδουν” την χώρα τους, όπως καταλόγιζαν πέρυσι στον Κώστα Αρβανίτη



“Η κυβέρνηση έχει έναν ακόμη μήνα περιθώριο να απαντήσει για το πώς θα συμμορφωθεί με τις δύο οδηγίες και τους πέντε κανονισμούς που παραβιάζονται τόσα χρόνια. Οι παραβάσεις περιλαμβάνουν θέματα που αφορούν τα συστήματα διαχείρισης ασφάλειας, την ανεξαρτησία διερεύνησης ατυχημάτων, την κατάρτιση και την εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και τις διαδικασίες παρακολούθησης κινδύνων.

Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση πήρε πολύ χρόνο από την Κομισιόν, αν και γνώριζε το πόρισμα του ERA για τα χρονίζοντα σοβαρότατα προβλήματα στα ελληνικά τρένα.

Με μεγάλο αγώνα κρατήσαμε την υπόθεση των Τεμπών ανοιχτή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παραπέμποντάς τη στην Επιτροπή Αναφορών (PETI), την Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (LIBE) και την Επιτροπή Mεταφορών και Τουρισμού (ΤRΑΝ).

Θα συνεχίσει η κα Φον Ντερ Λάιεν να δίνει χρόνο στον κ. Μητσοτάκη, ενώ έχουν ήδη σημειωθεί αρκετά «παραλίγο» ατυχήματα; Θα συνεχίσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να είναι επικίνδυνοι για την ασφάλεια των πολιτών;”, αναφέρει σε άρθρο του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρος του Left στο Ευρωκοινοβούλιο , Κώστας Αρβανίτης επισημαίνοντας ότι “ο χρόνος και τα τρένα περνούν επικίνδυνα” για την Ελλάδα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου