Τρίτη, Ιανουαρίου 14, 2025

«Δεν μπορείς να πας ούτε στην τουαλέτα»: Ρεπορτάζ του Guardian για τις συνθήκες εργασίας σε πολυεθνικό call center στην Ελλάδα Σοβαρές καταγγελίες για την εταιρεία υποστήριξης πελατών της Apple, της Google και του Netflix.




CC0

 


Συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στην Teleperformance Greece, τη γνωστή πολυεθνική εταιρεία που διαθέτει παράρτημα στην Ελλάδα και ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών μέσω τηλεφωνικών κέντρων, email αλλά και online chat. Ρεπορτάζ του Guardian αποκαλύπτει καταγγελίες για απολύσεις συνδικαλιστών αλλά και ασφυκτική πίεση στους εργαζόμενους, οι οποίοι αναφέρουν ότι δεν μπορούν να πάνε «ούτε στην τουαλέτα» χωρίς να πάρουν άδεια.

Πιο αναλυτικά, ο Guardian φέρνει στο φως τις συνθήκες εργασίας μιας από τις πιο γνωστές εταιρίες, με υπαλλήλους να βγαίνουν μπροστά επώνυμα και να μιλούν για όσα συμβαίνουν.


Πρόκειται για μια εταιρία που έχει πελάτες τους «κολοσσούς» του κόσμου, όπως το Netflix, η Google, η Apple και απασχολεί παγκοσμίως πάνω από μισό εκατομμύριο εργαζόμενους. Στην Ελλάδα είναι περίπου 12.000 που εξυπηρετούν call centers σε 140 αγορές σε όλο τον κόσμο και σε 43 διαφορετικές γλώσσες.

Τα παραρτήματα στην Ελλάδα βρίσκονται στην Αθήνα, τα Χανιά και τη Θεσσαλονίκη.


Σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων στην Ελλάδα, όσοι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι στην εταιρία ασκούν πιέσεις για συλλογικές συμβάσεις εργασίας υποστηρίζουν ότι η εταιρία ανταπέδωσε πρόσφατα αυτές τις διεκδικήσεις με στοχευμένες απολύσεις στελεχών των συνδικάτων.

Επίσης, αναφέρουν ότι οι μισθοί έχουν παραμείνει αμετάβλητοι από το 2010, στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων, παρά τον υψηλό πληθωρισμό και τις αυξήσεις στο κόστος ζωής.


Ο Νίκος Σπυρέλης, εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο της Teleperformance και πρόεδρος του ΣΕΤΕΠ, του συνδικάτου που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους της Teleperformance στην Ελλάδα, εξήγησε ότι η συνδικαλιστική προσπάθεια ξεκίνησε στις αρχές του 2024 ως απάντηση στην έλλειψη οποιασδήποτε αύξησης των μισθών εδώ και πολλά χρόνια και στην αυξανόμενη πίεση για αύξηση της παραγωγής που ασκείται στους εργαζόμενους.

Λέει χαρακτηριστικά:


«Έχουν δεκάδες δείκτες παραγωγικότητας με βάση τους οποίους σε αξιολογούν, και ανάλογα με το πρότζεκτ, πρέπει να απαντήσεις σε πολλές κλήσεις. Αν θέλεις να πας τουαλέτα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που δεν σου επιτρέπουν να πας».


Και συνεχίζει:


«Εάν είσαι άρρωστος ή απουσιάσεις για οποιοδήποτε λόγο, αυτό λογίζεται ως αντιπαραγωγικό και ως λόγος για να ανανεωθεί ή όχι η σύμβασή σου».

Εξήγησε ότι οι εργαζόμενοι απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας παρακολουθούνται συνεχώς, καταγράφονται και λαμβάνουν μηνύματα για αύξηση της παραγωγής. Αυτό συμβαίνει επειδή η εταιρία, σύμφωνα με τον ίδιο, λαμβάνει μπόνους από τους πελάτες της ανάλογα με το πόσες κλήσεις εξυπηρετούν τα call centers.


«Μπορεί να εργάζεστε για χρόνια και αν δεν είστε παραγωγικοί για δύο μήνες, τρεις μήνες, σας αντιμετωπίζουν σαν να ξεκινήσατε».


Περίπου οι μισοί εργαζόμενοι στο τηλεφωνικό κέντρο βρίσκονται εκτός Ελλάδας και αντιμετωπίζουν προβλήματα με αφαίρεση της επιπλέον αμοιβής τους για στέγαση.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Κρασαδάκης, εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο στην Teleperformance στα Χανιά και πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος του Σωματείου ΣΕΤΕΠ που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους δηλώνει:


«Είναι ένα κοινωνικό ζήτημα που έχουν δημιουργήσει».


Συγκεκριμένα, για τους εργαζόμενους του εξωτερικού αναφέρει:


«Κανονικά, ο μισθός θα ήταν περίπου 1.329 ευρώ, αλλά με το κόστος στέγασης πάει 1.029 ευρώ, ενώ επιπλέον χρεώνουν ρεύμα τετραπλάσιο από αυτό που θα χρέωνε ένας πάροχος στην Ελλάδα. Αυτό είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιούν για να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση, γιατί αν απολύσουν κάποιον ή αν δεν ανανεωθεί το συμβόλαιό του, μπορούν απλώς να πουν, εντάξει, "είσαι άστεγος τώρα"».

Υποστήριξε επίσης ότι οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να δέχονται επισκέπτες στα διαμερίσματά τους, καθώς παρακολουθούνται:


«Έχουν ασφάλεια περνώντας από τα διαμερίσματα δύο με τρεις φορές την ημέρα για να βεβαιωθούν ότι δεν έχουν επισκέπτες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου