Σάββατο, Ιανουαρίου 04, 2025

Oι εντυπωσιακότερες ανατροπές στην αυτοκίνηση το 2024 - Κερδισμένοι και χαμένοι Η κρίση στη VW, η γιγάντωση των Κινέζων, η επιστροφή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η άνοδος της Dacia και άλλα επιδραστικά γεγονότα, που συνέβησαν στον κλάδο της αυτοκίνησης το 2024.






 
 

Το 2024 ήταν μια χρονιά σημαντικών ανατροπών και επανακαθορισμού του κλάδου της αυτοκίνησης.

Μεγάλοι παίκτες του χώρου κλυδωνίστηκαν, άγνωστες μάρκες από την Κίνα εμφανίστηκαν με αξιώσεις στην παραδοσιακά δύσκολη ευρωπαϊκή αγορά, η ηλεκτροκίνηση αμφισβητήθηκε έντονα, η μείωση της αγοραστικής δύναμης στην Ε.Ε. έδωσε μεγάλη ώθηση στην ταπεινή Dacia, ενώ οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αποδείχθηκαν εφτάψυχοι παρά τις Κασσάνδρες, που προέβλεπαν το τέλος τους.


Σε κάθε περίπτωση, αποδείχθηκε ότι οι πολιτικές αποφάσεις χωρίς ρεαλιστικό υπόβαθρο, δεν μπορούν να επικρατήσουν στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ είχαμε και μια ενδιαφέρουσα ελληνική πρεμιέρα, αφού για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια δεν δόθηκε παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, κάτι που συνιστά μια μικρή επανάσταση για τα εγχώρια ήθη και έθιμα.

Ας δούμε λοιπόν συνοπτικά τους μεγάλους κερδισμένους και χαμένους του κλάδου της αυτοκίνησης, για τον χρόνο που μόλις αποχαιρετήσαμε.

Οι κερδισμένοι

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Όλα δείχνουν ότι ο Ιερός Πόλεμος υπέρ της ηλεκτροκίνησης με ορόσημο το 2035, οπότε θα απαγορευτούν πανευρωπαϊκά οι πωλήσεις Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, περνάει σε μια νέα φάση σύγκρουσης της ιδεολογίας με τον ρεαλισμό.


Όλες οι μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτου αναθεώρησαν το 2024 τα σχετικά πλάνα τους και ανακοίνωσαν ότι θα συνεχίσουν να εξελίσσουν νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου σε συνδυασμό με υβριδικές τεχνολογίες, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές τα επόμενα χρόνια. Μένει απλά να δούμε, πώς και πότε θα αναθεωρήσουν οι Ευρωκράτες τις αποφάσεις τους, ώστε να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα.

Η Dacia

Το απλό και ταπεινό Dacia Sandero ήταν το 2024 το πρώτο Ι.Χ. σε πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δείχνοντας ότι οι πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου δίνουν απόλυτη προτεραιότητα πλέον στις προτάσεις value for money, αφού βρισκόμαστε σε περίοδο ισχνών αγελάδων.




BYD και MG

Oι κινέζικες μάρκες ανέπτυξαν μεγάλη δυναμική το 2024. Η BYD κυριάρχησε στην εγχώρια αγορά, αφήνοντας πολύ πίσω της την Tesla και τον όμιλο Volkswagen, ενώ στην Ευρώπη έκανε σημαντικά βήματα η MG. Ακολουθούν φυσικά και άλλες μάρκες από τη Χώρα του Μεταξιού, οι οποίες καλύπτουν κενά και αδυναμίες των Ευρωπαίων κατασκευαστών, ενώ ετοιμάζονται να παρακάμψουν τους δασμούς εισαγωγής ιδρύοντας εργοστάσια επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Tesla και Μασκ


Η -κατά πολλούς- ανάδειξη του Έλον Μασκ σε σκιώδη πρόεδρο των ΗΠΑ πίσω από τον Ντόναλντ Τραμπ έδωσε μεγάλη ώθηση στη μετοχή της Tesla, ενώ εκτιμάται, ότι θα διαμορφώσει ένα ευνοϊκό τοπίο για την κυριαρχία της αμερικανικής μάρκας απέναντι στους άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι χαμένοι

Φυσικό αέριο και υδρογόνο

Καμία εταιρεία αυτοκινήτου δεν ποντάρει πλέον στο υδρογόνο, τουλάχιστον στην κατηγορία των επιβατικών οχημάτων. Επίσης μηδενίστηκαν οι πωλήσεις μοντέλων φυσικού αερίου και τα εργοστασιακά οχήματα διπλού καυσίμου βενζίνης/υγραερίου παραμένουν καθηλωμένα σε εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά.


Όμιλος Volkswagen

To 2024 εξελίχθηκε σε μια εφιαλτική χρονιά για τον γερμανικό όμιλο, που βρέθηκε στο επίκεντρο μιας μεγάλης κρίσης, η οποία θα κρατήσει αρκετά χρόνια και θα περιλαμβάνει απολύσεις προσωπικού και δραστικές αλλαγές στον σχεδιασμό της. Η μεγαλύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί και εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση και απομένει να δούμε, αν θα κερδίσει αυτό το στοίχημα και θα κάνει την κρίση ευκαιρία.

Συστήματα υποστήριξης του οδηγού

Ο υποχρεωτικός εφοδιασμός όλων των καινούργιων Ι.Χ. από το καλοκαίρι του 2024 με τη σουίτα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού ADAS (Advanced Driver Assistance System) εκτιμάται, ότι θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια στους ευρωπαϊκούς δρόμους.




Οι συνεχείς και υποχρεωτικές προειδοποιήσεις και παρεμβάσεις των συστημάτων αποδεικνύονται όμως στην πράξη εκνευριστικές και ορισμένες φορές ακόμη και επικίνδυνες, όπως συμβαίνει με απότομα φρεναρίσματα χωρίς προφανή λόγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου