Παρασκευή, Ιουνίου 06, 2025

Δεξαμενόπλοια: Αποσύρεται ο παλιός στόλος, καθυστερεί ο νέος Κυρώσεις και απενεργοποίηση στόλου: Στο περιθώριο το 10% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας - Η ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers







Καθώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις φέρνουν στο προσκήνιο το ενδεχόμενο άρσης κυρώσεων σε Ιράν, Βενεζουέλα και, σε μικρότερο βαθμό, Ρωσία, η παγκόσμια αγορά δεξαμενοπλοίων βρίσκεται σε φάση υψηλής μεταβλητότητας. Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers επιχειρούν να αποτυπώσουν με ακρίβεια τι σημαίνει για την προσφορά, τις ναυλώσεις και τη δυναμική του στόλου η πιθανή επανένταξη εκατοντάδων πλοίων που σήμερα βρίσκονται στο περιθώριο λόγω των κυρώσεων.

Σύμφωνα με την ανάλυση των Xclusiv Shipbrokers, περίπου 470 δεξαμενόπλοια – σχεδόν το 10% του παγκόσμιου στόλου σε όρους DWT – παραμένουν εκτός ενεργού δράσης εξαιτίας των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στις εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, το Ιράν και τη Ρωσία.


Η πλειονότητα των πλοίων αυτών εντοπίζεται στις κατηγορίες Aframax/LR2, Suezmax και VLCC, με 196, 59 και 85 πλοία αντίστοιχα, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 56 εκατ. DWT – δηλαδή το 90% του συνόλου της “κυρωμένης” χωρητικότητας.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Xclusiv, πρόκειται κυρίως για γηρασμένα πλοία, πολλά εκ των οποίων έχουν ξεπεράσει τα 19 έτη.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου