Δευτέρα, Νοεμβρίου 10, 2025

Η μεγαλούπολη που θα φορολογήσει τα SUV Ο νέος δήμαρχος της Νέας Υόρκης σκοπεύει να φορολογήσει τα ογκώδη και ενεργοβόρα SUV, να δημιουργήσει νέους λεωφορειόδρομους και να θεσπίσει δωρεάν χρήση των αστικών λεωφορείων.




Shutterstock
 
 
 




Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καλείται να λύσει ο Ζόραν Μαμντάνι, είναι και το χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, που ταλανίζει τη Νέα Υόρκη. Ο ίδιος δεν οδηγεί αυτοκίνητο και τον είδαμε να χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας του το μετρό, ενώ αρκετές φορές επιλέγει και το ποδήλατο. Ο νέος δήμαρχος της Νέας Υόρκης είχε δώσει ήδη ένα πρώτο δείγμα γραφής για τις προθέσεις του σχετικά με τη χρήση των Μέσων Μαζικών Μεταφορών και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος γρήγορων, φτηνών και οικολογικών μετακινήσεων κατά τη θητεία του στο συμβούλιο της πολιτείας της Νέας Υόρκης. Για να το πετύχει, σχεδιάζει να λάβει μέτρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση μεγάλων και ενεργοβόρων οχημάτων -κατά κύριο λόγο SUV-, να αναδιαμορφώσει στοχευμένα τον πολεοδομικό χάρτη της Νέας Υόρκης και να προσφέρει δωρεάν τη χρήση των αστικών λεωφορείων. Ιδού τα βασικότερα σημεία του φιλόδοξου σχεδίου του αριστερού πολιτικού των Δημοκρατικών.



Φορολόγηση μεγάλων SUV

Θα επιβληθεί φόρος με βάρη το βάρος, τον όγκο και τα επίπεδα κατανάλωσης των οχημάτων. Αυτό θα μειώσει κατά κύριο λόγο τη ζήτηση για ενεργοβόρα SUV και Pick-up μεγάλων διαστάσεων και υψηλού κυβισμού, που επιβαρύνουν υπερβολικά το περιβάλλον με ρύπους, καταλαμβάνουν πολύ χώρο και θεωρούνται πιο επικίνδυνα για τους ποδηλάτες και τους πεζούς σε περίπτωση σύγκρουσης μαζί τους. Τα έσοδα προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν για τη συντήρηση των υποδομών της Νέας Υόρκης, για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, αλλά και για τη δωρεάν χρήση των αστικών λεωφορείων.
Δημιουργία λεωφορειοδρόμων

Τα λεωφορεία της Νέας Υόρκης κινούνται σαν…χελώνες με μέση ταχύτητα μόλις 12 χλμ./ώρα, που τα κατατάσσει στην τελευταία θέση μεταξύ των πόλεων των ΗΠΑ. Αν και τα επιλέγουν πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες την ημέρα, θεωρείται βέβαιο, ότι θα γίνουν πολύ ελκυστικότερα, εφόσον συντομεύσουν οι χρόνοι των διαδρομών τους. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να αναπτυχθεί το ήδη υπάρχον δίκτυο λεωφορειοδρόμων, ενώ ορισμένοι δρόμοι με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο σήμερα, θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον αποκλειστικά από λεωφορεία.
Δωρεάν χρήση λεωφορείων

Η δωρεάν χρήση αστικών συγκοινωνιών ισχύει ήδη στο Λουξεμβούργο, που αποτελεί την πλουσιότερη χώρα του κόσμου με σχεδόν 130.000 δολάρια μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα. Το παράδειγμα του Λουξεμβούργου θα ακολουθήσει και η Νέα Υόρκη, όπου αυτή τη στιγμή κοστίζει το εισιτήριο χρήσης των Μ.Μ.Μ. 2,9 δολάρια, όμως περίπου ο ένας στους δύο επιβάτες μετακινείται…μαύρα. Ο ίδιος ο Μαμντάνι εκτιμά, ότι το πρόγραμμα δωρεάν αστικών μετακινήσεων θα κοστίσει γύρω στα εκατομμύρια δολάρια ετησίως, όμως θα δώσει μεγάλη ώθηση στη χρήση Μ.Μ.Μ. και θα βελτιώσει την καθημερινότητα, αλλά και τα οικονομικά, εκατομμυρίων πολιτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου