Τέλος εποχής για τα χειρόγραφα δελτία - Στόχος είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου μέσω παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και η απλοποίηση των φορολογικών ελέγχων

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θέτει σε πλήρη παραγωγική λειτουργία τη Β’ Φάση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής. Πλέον, είτε υποχρεωτικά είναι προαιρετικά (ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης) κάθε μεταφορά εμπορεύματος συνοδεύεται και από ένα ηλεκτρονικό παραστατικό με μοναδικό QR code της ΑΑΔΕ, καταργώντας οριστικά την έντυπη διαδικασία που ίσχυε δεκαετίες για τα δελτία αποστολής.
Τα χάρτινα τιμολόγια που «σκίζονταν» στο τέλος κάθε αποστολής, ανήκουν στο παρελθόν. Η αλλαγή αφορά όλες τις επιχειρήσεις που διακινούν αγαθά, από το μικρό παντοπωλείο μέχρι τις μεγάλες μεταφορικές εταιρείες. Στόχος είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου μέσω παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και η απλοποίηση των φορολογικών ελέγχων.
Ποιοι υποχρεούνται και ποιοι εξαιρούνται
Το μέτρο της υποχρέωσης έκδοσης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων, αφορά:
– υποχρεωτικά, από 1η Δεκεμβρίου, επιχειρήσεις που (α) το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και (β) των επιχειρήσεων ή επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων.
– προαιρετικά από 1η Δεκεμβρίου (αλλά υποχρεωτικά από Απρίλιο του 2026) όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Οι μόνες εξαιρέσεις αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες συναλλαγών:
· Διακινήσεις ορυκτών προϊόντων (άνθρακας, πετρέλαιο) που υπάγονται σε ειδικά καθεστώτα παρακολούθησης
· Υπηρεσίες εκπαίδευσης και Τύπου όπου δεν υπάρχει φυσική διακίνηση εμπορεύματος
· Ειδικές περιπτώσεις που καθορίζονται ρητά από τη νομοθεσία
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου