Παρασκευή, Δεκεμβρίου 19, 2025

Το Facebook δοκιμάζει μηνιαία συνδρομή για την κοινοποίηση περισσότερων από δύο link Το Facebook δήλωσε ότι η δοκιμή περιορισμού συνδέσμων επεκτάθηκε σε μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών της «επαγγελματικής λειτουργίας».



Shutterstock
 
 


Το Facebook δοκιμάζει την επιβολή ορίου στον αριθμό των συνδέσμων που μπορούν να κοινοποιούν ορισμένοι χρήστες όταν δημοσιεύουν στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδοποιήσεις που έχουν δει κάποιοι χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αναφέρουν ότι μπορούν να κοινοποιούν μόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό συνδέσμων σε αναρτήσεις στο Facebook χωρίς συνδρομή — η οποία ξεκινά από 9,99 λίρες τον μήνα.
Το newsletter του iEidiseis καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ.

Η Meta το περιέγραψε ως «μια περιορισμένη δοκιμή για να κατανοήσουμε αν η δυνατότητα δημοσίευσης αυξημένου όγκου αναρτήσεων με συνδέσμους προσθέτει επιπλέον αξία» για τους συνδρομητές.


Ο ειδικός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Matt Navarra δήλωσε ότι αυτό σηματοδοτεί την προσπάθεια της εταιρείας να αξιοποιήσει εμπορικά περισσότερους τομείς των πλατφορμών της. «Δεν πρόκειται τόσο για την επαλήθευση, όσο για το “πακετάρισμα” βασικών λειτουργιών επιβίωσης πίσω από μια συνδρομή», είπε στο BBC.

Το Meta Verified προσφέρει στους χρήστες του Facebook και του Instagram το μπλε σήμα επαλήθευσης, «ενισχυμένη» υποστήριξη λογαριασμού και προστασία από πλαστοπροσωπία.

Ο Matt Navarra ανέφερε ότι, έχοντας ήδη βάλει τιμή σε τέτοιες λειτουργίες, η εταιρεία φαίνεται τώρα να κάνει το ίδιο και με τη διανομή περιεχομένου και «τη βασική δυνατότητα να στέλνεις κόσμο» σε άλλα σημεία του διαδικτύου.

Ήταν ανάμεσα σε εκείνους που ενημερώθηκαν πρόσφατα για τη δοκιμή του Facebook, έχοντας λάβει ειδοποίηση ότι από τις 16 Δεκεμβρίου θα μπορεί να κοινοποιεί μόνο δύο συνδέσμους τον μήνα σε αναρτήσεις στο Facebook.


«Αν είσαι δημιουργός ή επιχείρηση, νομίζω ότι το μήνυμα είναι ουσιαστικά πως αν το Facebook αποτελεί μέρος της στρατηγικής σου για ανάπτυξη ή επισκεψιμότητα, αυτή η πρόσβαση πλέον έχει κόστος», είπε ο Matt Navarra στο BBC.

«Και αυτό είναι νέο ως προς τη σαφήνειά του, ακόμη κι αν αυτή ήταν η κατεύθυνση εδώ και καιρό».
«Σκληρή πραγματικότητα»

Μαζί με άλλες κοινωνικές πλατφόρμες όπως το LinkedIn, η Meta έχει ενθαρρύνει τους χρήστες να επαληθεύονται ως τρόπος για να ξεκλειδώσουν περισσότερες λειτουργίες ή αλληλεπίδραση στις πλατφόρμες της.

Ο Έλον Μασκ αναμόρφωσε το σύστημα επαλήθευσης του Twitter αφού αγόρασε την πλατφόρμα το 2022 — με τα μπλε επαληθευμένα σήματα του X να προορίζονται για όσους πληρώνουν και να προσφέρουν ενισχυμένη προβολή στις απαντήσεις σε αναρτήσεις και στη ροή «For You».

Αυτό αποδείχθηκε αμφιλεγόμενο, με την ΕΕ να του επιβάλλει πρόστιμο 120 εκατ. € τον Δεκέμβριο.


Παρόλα αυτά, η Meta του Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε λίγο αργότερα ένα παρόμοιο σύστημα

Ανέφερε επίσης ότι θα υιοθετήσει αλλαγές αντίστοιχες με εκείνες του Μασκ στο X, με ένα εργαλείο «σημειώσεων κοινότητας» που επιτρέπει στους χρήστες να επισημαίνουν παραπλανητικές αναρτήσεις, μετά τις περικοπές στη διαχείριση περιεχομένου και στους ελεγκτές γεγονότων.

Το Facebook δήλωσε στο τεχνολογικό ειδησεογραφικό μέσο TechCrunch ότι η δοκιμή περιορισμού συνδέσμων επεκτάθηκε σε μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών της «επαγγελματικής λειτουργίας» ή των Σελίδων.

Οι λειτουργίες αυτές χρησιμοποιούνται από πολλούς δημιουργούς και επιχειρήσεις για την προώθηση περιεχομένου στην πλατφόρμα και για την απόκτηση πληροφοριών σχετικά με την απόδοσή του στους χρήστες.

«Για τους δημιουργούς, αυτό ενισχύει μια αρκετά σκληρή πραγματικότητα: ότι το Facebook δεν είναι πλέον μια αξιόπιστη μηχανή επισκεψιμότητας και η Meta όλο και περισσότερο το απομακρύνει από όσους προσπαθούν να το χρησιμοποιήσουν ως τέτοια», είπε ο Matt Navarra.


Πρόσθεσε ότι λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως «η Meta θα βελτιστοποιεί πάντα πρώτα για τη Meta».

«Δοκιμές σαν κι αυτή υπογραμμίζουν γιατί η δημιουργία μιας επιχείρησης που εξαρτάται υπερβολικά από την καλή θέληση μιας μόνο πλατφόρμας είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνη», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου