Δευτέρα, Δεκεμβρίου 08, 2025

Όταν συμμαχούν οι εταιρείες αυτοκινήτου με τη Martini, τη Lego και τον οίκο Armani 8 παραδείγματα Co - Βranding, όπου τα δύο συνεργαζόμενα μέρη αξιοποιούν από κοινού τη δύναμη του ονόματος και των σημάτων τους και απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.




 
 
Γράφει οΠέτρος Πιτσίνης 


Η παροιμία «το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δυο το πρόσωπο» εκφράζει κατά τον καλύτερο τρόπο τη λογική του Co – Branding, η οποία δεν έχει αφήσει ασυγκίνητες ούτε τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το newsletter του iEidiseis καθημερινά στο inbox σου. Κάνε εγγραφή εδώ.

Στόχος αυτής της κοινής πορείας είναι το μοίρασμα του ρίσκου μεταξύ των δύο συνεργαζομένων εταιρειών, η μεγαλύτερη προβολή τους, η δημιουργία ενός υψηλότερου budget, η αναβάθμιση του γοήτρου και της εμπιστοσύνης των πελατών με συνέπεια περισσότερες πωλήσεις, ακόμη και τα τεχνολογικά οφέλη. Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να υπάρχει χημεία ανάμεσα στους εταίρους, να μοιράζονται ίδια οράματα και να μην προκαλεί κανένας από τους δύο αρνητικούς συνειρμούς λόγω αστοχιών του στο αγοραστικό κοινό του άλλου.


Στο ρεπορτάζ μας παρουσιάζουμε μία σειρά ενεργειών Co – Branding με τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών αυτοκινήτου, οι οποίες αποδείχθηκαν εξαιρετικά επιτυχημένες και εξελίχθηκαν σε «Win – Win Situations».
BMW και Louis Vuitton



Οι δύο μάρκες πολυτελείας ένωσαν τη φήμη τους και τα λογότυπά τους υλοποιώντας ένα πρωτότυπο project. Συγκεκριμένα η Louis Vuitton σχεδίασε ένα σετ τεσσάρων αποσκευών και σακ βουαγιάζ κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της BMW i8, το οποίο κόστιζε γύρω στις 20.000 ευρώ, ενώ οι τιμές του ηλεκτροκίνητου μοντέλου ξεκινούσαν από περίπου 150.000 ευρώ. Κοινό χαρακτηριστικό ήταν η χρήση ανθρακονήματος ως σύμβολο καινοτομίας και δημιουργικότητας σε δύο προϊόντα υψηλού τουρισμού (Grand Tourism), δηλαδή ενός πολυτελούς Coupe και ενός σετ premium αποσκευών κορυφαίας αισθητικής.
Volvo και LEGO




To Co – Branding μεταξύ Volvo και LEGO ακούγεται λίγο παράταιρο, ωστόσο έχει λειτουργήσει πολύ επιτυχημένα με σημαντικά οφέλη προβολής και για τις δύο. Η σουηδική μάρκα μοιράζεται τις ίδιες οικογενειακές αξίες με τη LEGO, καθώς φημίζεται για τις κορυφαίες προδιαγραφές ασφαλείας των μοντέλων της, ενώ τα παιχνίδια LEGO και η LEGOLAND απευθύνονται σε παιδιά και κατά συνέπεια και στους γονείς τους. Η Volvo αποτελεί το επίσημο brand αυτοκινήτου του θεματικού πάρκου LEGOLAND, ενώ έχει κατασκευάσει για διαφημιστικούς λόγους ένα XC 90 κανονικών διαστάσεων με τουβλάκια!
Porsche και Lancia με Martini



H ιταλική Martini ανήκει στους πρωτοπόρους του Co – Branding με εταιρείες αυτοκινήτου, καθώς ξεκίνησε δειλά το 1968 την πρώτη συνεργασία της με την Porsche, όμως τα λογότυπά της μπήκαν ένα χρόνο αργότερα σε δύο αγωνιστικές Porsche 907, αν και χωρίς τις εμβληματικές μπλε – κόκκινες ρίγες. To 1982 έγινε η Μartini χορηγός της Lancia 037 Group B, ενός από τα εμβληματικότερα μοντέλα στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ, ενώ η συνεργασία μεταξύ των δύο ιταλικών εταιρειών συνεχίστηκε έως τα τέλη του 1992 περιλαμβάνοντας σπουδαία αγωνιστικά μοντέλα, όπως τη Group B Delta S4 και τη Group A Delta Integrale. Οι τελευταίες κατακτούσαν επί έξι συνεχόμενα χρόνια τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC με 46 νίκες, «χτίζοντας» έτσι ένα ακατάρριπτο μέχρι σήμερα ρεκόρ.
Hyundai και Marvel Studios



Hyundai και Marvel Studios συνεργάζονται ήδη από το 2018 σε ταινίες, όπου πρωταγωνιστούν μοντέλα του κορεάτη αυτοκινητοκατασκευαστή, αρκετές φορές μάλιστα πριν το λανσάρισμά τους στην αγορά. H Hyundai θεωρεί τις ταινίες με τους υπερήρωες της Marvel ιδανικές για τη διαφήμιση των οδηγικών χαρακτηριστικών των μοντέλων της, καθώς συνδυάζουν το χιούμορ με την οικειότητα, οπότε ταιριάζουν με το ίματζ της. Το 2019 είχε κυκλοφορήσει μάλιστα και η ειδική έκδοση Hyundai Kona Iron Man στα χρώματα του διάσημου υπερήρωα.

Volkswagen και Miele



To Co – Branding του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen με τη Miele κρατάει δεκαετίες και συνεχίζεται έως σήμερα με τελευταίο δείγμα γραφής την παράδοση των πρώτων ηλεκτροκίνητων VW ID.Buzz Cargo στους τεχνικούς της γνωστής εταιρείας ηλεκτρικών ειδών. Οι δύο συνεργάτες τονίζουν ότι έχουν κοινό στόχο την εξέλιξη και την κατασκευή προϊόντων, που διευκολύνουν τη ζωή μας με έμφαση τη βιωσιμότητα και το σεβασμό στο περιβάλλον.
Bentley και Pankhurst



Η Bentley ανήκει στις εταιρείες αυτοκινήτων, που είναι δύσκολο να ταιριάξει με μία άλλη εταιρεία, καθώς απευθύνεται σε μία εξαιρετικά εκλεκτική πελατεία, θα λέγαμε μάλιστα στα όρια του σνομπισμού. Τελικά βρήκε την ιδανική λύση στο πρόσωπο του διασημότερου κουρέα ανδρών του Λονδίνου, Brent Pankhurst. Στο κουρείο του συρρέει η αφρόκρεμα της βρετανικής αριστοκρατίας και επιχειρηματικότητας, σε ένα περιβάλλον υψηλής πολυτέλειας που περιλαμβάνει και μία κάβα με κορυφαία ουίσκι για τους επώνυμους πελάτες. Ένας πρόσθετος λόγος για να επισκεφθείς το πολυτελές «μπαρμπέρικο» Pankhurst, αν νιώθεις petrolhead ως το μεδούλι των κοκάλων σου, είναι οι τέσσερις χειροποίητες πολυθρόνες, που κατασκευάζει η Bentley και φέρουν το λογότυπό της.
Piaggio και Armani




Οι δύο μάρκες ένωσαν το 2015 τις δυνάμεις τους, για να γιορτάσει ο οίκος μόδας Armani τα τεσσαρακοστά του γενέθλια και η Piaggio τα 130 χρόνια από τη γέννησή της. Το αποτέλεσμα αυτού του στοχευμένου Co – Branding ήταν η ειδική έκδοση Vespa V46 Emporio Armani Scooter σε γκρι χρώμα και σικ λεπτομέρειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου