Μετά τη διαφωνία και της Ντόρας Μπακογιάννη.
Άγγελος Προβολισιάνος
EUROKINISSIΜετά τη Ντόρα Μπακογιάννη σειρά πήρε ο Χαράλαμπος Αθανασίου, εκφράζοντας τη διαφωνία του με την πρόταση του πρωθυπουργού για μία εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Παίρνοντας τον λόγο στην Επιτροπή Συνταγματικής Αναθεώρησης της Βουλής, ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης υπογράμμισε πως το ισχύον πλαίσιο του άρθρου 30 του Συντάγματος είναι προτιμότερο από αυτό που προτείνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με το σκεπτικό του να συμβαδίζει πλήρως με αυτό της Ντόρας Μπακογιάννη.
«Ως έχει η διάταξη με τις δύο πενταετείς θητείες είναι προτιμότερη από τη μία εξαετή θητεία» είπε, τονίζοντας πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποκτά από την πρώτη θητεία την εμπειρία εκπροσώπησης διεθνώς του κράτους και συμμετοχής του σε διεθνείς οργανισμούς ή ενώσεις, εξοικειώνεται στη συνεργασία, στην κατανόηση και στην υπερπήδηση ενδεχόμενων εμποδίων, αλλά και στην άτυπη εξομάλυνση κομματικών αντιθέσεων.
«Στην περίπτωση που κρίνεται ανεπαρκής, δεν θα προτείνεται για επανεκλογή του μετά το τέλος της πενταετίας. Δεν παραγνωρίζω ότι υπάρχει μειονέκτημα προκειμένου να σκέπτεται και το ενδεχόμενο επανεκλογής του και έτσι να προβληματίζεται όσον αφορά την αναπομπή στη Βουλή νομοσχεδίων που έχουν ψηφιστεί για να μην επέλθει δυσαρμονία στις σχέσεις του με την κυβέρνηση. Τέτοιες περιπτώσεις δεν έχουν παρατηρηθεί πρόσφατα και συνεπώς δεν είναι καν μετρήσιμες» κατέληξε.
«Δεν πρέπει να το αλλάξουμε»
Νωρίτερα, η κ. Μπακογιάννη εξέφρασε χωρίς περιστροφές τη διαφωνία της. «Έχω τις επιφυλάξεις μου» είπε εισαγωγικά και συμπλήρωσε: «Δεν είμαι καθόλου σίγουρη για την εξαετή θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Και επειδή κάθε βουλευτής έχει υποχρέωση να καταθέτει τις δίκες του προτάσεις, οι δύο πενταετίες είναι ένα σύστημα που απέδειξε τη χρησιμότητα του για πολλούς και διάφορους λόγους. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να το αλλάξουμε, μπορούμε να μείνουμε με το ισχύον άρθρο του Συντάγματος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου