Πέμπτη, Ιουνίου 25, 2026

Πώς ο Άρειος Πάγος μπλόκαρε με νομικά τρικ την Κοβέσι για να σώσει τα κυβερνητικά «κάστρα»

 



 

Ο τρόμος για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η απόρριψη της προσφυγής με τεχνάσματα και η μάχη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως που τώρα ξεκινά. Γιατί το βαθύ κράτος τρέμει την ανεξάρτητη ευρωπαϊκή έρευνα και το “τυράκι” των τριών νέων εισαγγελέων για να χρυσώσουν το χάπι

Το εγχώριο σύστημα εξουσίας ένιωσε την καυτή ανάσα της ευρωπαϊκής Δικαιοσύνης στον σβέρκο του και αποφάσισε να υψώσει απόρθητο θεσμικό τείχος προστασίας. Με μια συντριπτική πλειοψηφία (72 υπέρ έναντι 10 κατά), η Διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου απέρριψε ως απαράδεκτη την προσφυγή της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, Λάουρας Κοβέσι, η οποία απαιτούσε το αυτονόητο: την πλήρη, πενταετή ανανέωση της θητείας των τριών Ελλήνων Ευρωπαίων Εισαγγελέων (Παπανδρέου, Θάνου, Μουζάκη), σύμφωνα με τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία τους από τις εγχώριες πιέσεις.

Ο τρόπος, ωστόσο, με τον οποίο το Ανώτατο Δικαστήριο “ξεφορτώθηκε” την προσφυγή, αποτελεί μνημείο νομικής υπεκφυγής. Αντί να απαντήσουν στην ουσία των όσων τεκμηριωμένα υποστήριξε ο συνταγματολόγος Σπύρος Βλαχόπουλος για την απόλυτη υπεροχή του ενωσιακού δικαίου και την ανάγκη ενιαίας λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, οι ανώτατοι δικαστές κρύφτηκαν πίσω από τον τύπο. Απέρριψαν την προσφυγή με το πρόσχημα ότι «μόνο οι ίδιοι οι εισαγγελείς έχουν δικαίωμα προσφυγής». Αυτό το βολικό, νομικό τρικ περνάει εξαιρετικά σκοτεινό και επικίνδυνο μήνυμα προς τις Βρυξέλλες: όταν η ευρωπαϊκή έρευνα ακουμπάει “ευαίσθητα” ελληνικά συμφέροντα και μεγα-σκάνδαλα όπως αυτό του ΟΠΕΚΕΠΕ, το ελληνικό κράτος θα χρησιμοποιεί κάθε δικολαβικό εμπόδιο για να κρατάει τους ελεγκτές σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας με κουτσουρεμένες διετείς θητείες.

Για να θολώσει, ωστόσο, τα νερά και να αποφύγει την ολομέτωπη ρήξη, το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο έριξε στο τραπέζι ένα “τυράκι”, εγκρίνοντας την ενίσχυση του ελληνικού γραφείου με τρεις νέους Ευρωπαίους Εισαγγελείς (τον Εισαγγελέα Εφετών Δημήτριο Ζημιανίτη με αναπληρώτρια την Ολυμπία Κλειτσάκη, και τους Εισαγγελείς Πρωτοδικών Δημήτριο Νομικό και Δημήτριο Αποστολά), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό του κλιμακίου στους 13. Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού που δεν μπορεί να κρύψει την ταμπακιέρα. Η απόρριψη της προσφυγής της Λάουρας Κοβέσι επιβεβαιώνει την απροθυμία του συστήματος να ανεχθεί πραγματικά ανεξάρτητους θεσμούς. Όμως, όσοι στο Μαξίμου και τη Δικαιοσύνη πανηγυρίζουν για αυτή τη “νίκη”, πλανώνται πλάνην οικτρά. Η μάχη απέναντι στη διαφθορά δεν τελείωσε χθες· αντίθετα, ο πόλεμος της “Σιδηράς Κυρίας” της Ευρώπης απέναντι στο ελληνικό βαθύ κράτος μόλις τώρα αρχίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου