
Συνένοχος ο Άρειος Πάγος στην προσπάθεια συγκάλυψης; Απέρριψε με 72-10 την προσφυγή της EPPO για να «καρατομηθούν» οι εισαγγελείς που ερευνούν τα σκάνδαλα της κυβέρνησης
Σε μια πρωτοφανή κίνηση που εκθέτει ανεπανόρθωτα την Ελλάδα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιβεβαιώνει τις κατηγορίες για θεσμική εκτροπή και βαθιά διαφθορά, η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου λειτούργησε ως ασπίδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Με μια προκλητική απόφαση (72 ψήφοι έναντι 10), το ανώτατο δικαστήριο απέρριψε ως «απαράδεκτη» την προσφυγή της Ευρωπαίας Εισαγγελέως Λάουρα Κοβέσι, επικυρώνοντας τον αυθαίρετο περιορισμό της θητείας των τριών Ελλήνων εντεταλμένων εισαγγελέων στα δύο μόλις έτη, αντί για τα πέντε που ορίζει το Λουξεμβούργο.
Η κυβερνητική μεθόδευση είναι ηλίου φαεινότερη: το Μέγαρο Μαξίμου, χρησιμοποιώντας το ελεγχόμενο Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, επιχειρεί να «αποκεφαλίσει» το ελληνικό κλιμάκιο της EPPO που ερευνά τα μεγάλα οικονομικά σκάνδαλα, τις απευθείας αναθέσεις και την κακοδιαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ο Άρειος Πάγος οχυρώθηκε πίσω από νομικίστικα τερτίπια της εγχώριας νομοθεσίας, ισχυριζόμενος ότι η κ. Κοβέσι «δεν δικαιούται» να υπερασπιστεί τους υφισταμένους της, την ίδια ώρα που οι 10 μειοψηφούντες ανώτατοι δικαστές εξέθεσαν την πλειοψηφία, τονίζοντας ότι η Ελλάδα όφειλε να σεβαστεί το Ενωσιακό Δίκαιο.
Το αφήγημα του Υπουργείου Δικαιοσύνης καταρρέει μπροστά στο διεθνές σφυροκόπημα
Η προσπάθεια του Υπουργείου Δικαιοσύνης να υποβαθμίσει το θέμα, ισχυριζόμενο προκλητικά ότι «δεν υπήρξε κανένας αιφνιδιασμός της Κοβέσι», έπεσε στο κενό. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ξεκαθάρισε ότι ο κύβος ερρίφθη και προσφεύγει άμεσα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μετατρέποντας την Αθήνα σε μαύρο πρόβατο της Ευρώπης για θέματα Κράτους Δικαίου.
«Η απόφαση αυτή φωτίζει τη βαθιά διαφθορά της κυβέρνησης», καταγγέλλει σύσσωμη η αντιπολίτευση, επισημαίνοντας πως η Νέα Δημοκρατία τρέμει τους ανεξάρτητους ελέγχους, ειδικά μετά τις αποκαλύψεις για το έγκλημα των Τεμπών και τη διαχείριση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η υπεροχή του Ενωσιακού Δικαίου και ο εξευτελισμός στο Λουξεμβούργο
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο συνταγματολόγος Σπύρος Βλαχόπουλος, εκπροσωπώντας την κ. Κοβέσι, αποδόμησε πλήρως τα κυβερνητικά επιχειρήματα. Υπογράμμισε την απόλυτη υπεροχή του ενωσιακού δικαίου και εξήγησε το αυτονόητο: η ανανέωση της θητείας για πέντε χρόνια έχει αποφασιστεί κεντρικά από το Κολέγιο στο Λουξεμβούργο για να διασφαλιστεί η σταθερότητα των ερευνών.
Αν η κάθε κυβέρνηση που «ενοχλείται» από τους ελέγχους μπορεί να αλλάζει τους εισαγγελείς κατά το δοκούν (όπως κάνει τώρα το καθεστώς Μητσοτάκη), τότε ο θεσμός καταλύεται. Η άρνηση της πλειοψηφίας του Αρείου Πάγου να στείλει έστω ένα προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποδεικνύει τον πανικό της: γνώριζαν ότι το ευρωπαϊκό δίκαιο θα τους ακύρωνε πανηγυρικά.
Η μεταφορά της υπόθεσης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θεωρείται βέβαιο ότι θα ανοίξει έναν νέο, ολέθριο κύκλο διεθνούς διασυρμού για το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα βρεθεί ξανά στο εδώλιο για την ενορχηστρωμένη προσπάθεια φίμωσης των δικαστικών λειτουργών που αρνούνται να μπουν κάτω από τον έλεγχό της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου