Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 07, 2011
«Τα προβλήματα στην Παιδεία δεν θεραπεύονται με την συγγνώμη της κ. Διαμαντοπούλου»
«Τα προβλήματα στην Παιδεία δεν θεραπεύονται με την συγγνώμη της κ. Διαμαντοπούλου»
Στην πρώτη του διαδικτυακή συνέντευξη ο Άρης Σπηλιωτόπουλος χαρακτηρίζει τη συναίνεση που επιτεύχθηκε στο θέμα της ...
παιδείας ως νίκη της πολιτικής σε βάρος της παραπολιτικής και των κομματικών εγωισμών. Τονίζει ότι είναι απόλυτη ανάγκη ο νόμος να εφαρμοστεί άμεσα και ουσιαστικά, κρίνει την ανακοίνωση του οικονομικού τμήματος της ΔΑΠ που χρησιμοποίησε βαρείς χαρακτηρισμούς για όλο το πολιτικό σύστημα αλλά και τον Αντώνη Σαμαρά και σχολιάζει τη συγνώμη που ζήτησε η Άννα Διαμαντοπούλου από γονείς και μαθητές για το θέμα των σχολικών βιβλίων.
Η όλη διαπραγμάτευση για να υπάρξει συμφωνία ΠΑΣΟΚ-ΝΔ στο θέμα της παιδείας τι σας δίδαξε για τον τρόπο που πρέπει να ασκείται η πολιτική.
Ήμουν πάντοτε από αυτούς που αξιολογώ την πολιτική όχι ως αγώνα ταχύτητος αλλά ως μαραθώνιο αγώνα ουσίας, επιμονής και υπομονής. Στην πολιτική οι δογματισμοί, οι αφοριστικές τάσεις και οι μηδενιστικές αντιλήψεις αποτελούν κακό σύμβουλο. Πολιτική κυρίως σημαίνει ζύμωση απόψεων, σύνθεση απόψεων και προτάσεων προκειμένου να παραχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα. Διότι η πεμπτουσία της πολιτικής είναι το αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια αυτό που συνέβη στο νόμο της παιδείας ήταν μια καθαρή νίκη της πολιτικής σε βάρος της παραπολιτικής, των μικροκομματικών αντιπαραθέσεων και εντάσεων εξυπηρέτησης κομματικών εγωισμών. Διότι με την συναίνεση μετατράπηκε ένα ζήτημα που διαχρονικά αποτελούσε casus belli σε γέφυρα συνεννόησης και συνεργασίας που επιτάσσει ο ευαίσθητος χώρος της παιδείας.
Οι ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ είναι πια νόμος του κράτους αλλά οι φοιτητικές παρατάξεις που χάνουν ένα κομμάτι της εξουσίας τους προχωράνε σε καταλήψεις. Πως στέκεστε απέναντι στο φαινόμενο. Μήπως ο νέος νόμος όπως και αρκετοί άλλοι θα παραμείνουν στα χαρτιά.
Δεν πρόκειται για κομμάτι εξουσίας. Πρόκειται για ζήτημα ουσιαστικής συμμετοχής ενός ενεργού κομματιού της πανεπιστημιακής κοινότητας, που είναι οι φοιτητές και οι φοιτητικοί σύλλογοι. Είναι όμως και συμβολικό το θέμα κάτι που αναδείξαμε και επιμείναμε σε αυτό στην συζήτηση στην Βουλή. Η Νέα Δημοκρατία επέμενε να μην αποκλειστούν οι φοιτητές και κάναμε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου η θέση μας να γίνει αποδεκτή. Δυστυχώς αυτό δεν συνέβη. Διότι εμείς θέλουμε συμμάχους τους φοιτητές στην εφαρμογή του νόμου αλλά και γενικότερα ενεργούς και συμμετοχικού στο πανεπιστημιακό γίγνεσθαι. Όχι απομονωμένους από την διοίκηση. Γι’ αυτό και δεσμευτήκαμε, ότι όταν η Νέα Δημοκρατία αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες να θεραπεύσουμε συμβολικά και ουσιαστικά την κατάσταση και στο ποσοστό που αρμόζει θα επιτρέψουμε την συμμετοχή των φοιτητών στα διάφορα εκλεκτορικά σώματα. Ο νόμος όμως από την στιγμή που υπάρχει πρέπει να εφαρμοστεί γιατί σε άλλη περίπτωση θα ακυρωθεί όχι μόνο αυτός καθαυτός ο νόμος αλλά η συμβολικότητα και η ουσία της επίτευξης της εθνικής συνεννόησης στον χώρο της παιδείας.
Η υβριστική ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ του Οικονομικού Πανεπιστημίου που στρέφεται κατά του Προέδρου της Ν.Δ. και εναντίον σας αλλά και κατά του συνόλου του πολιτικού κόσμου, με χαρακτηρισμούς όπως αλήτες, μήπως δικαιώνει την απόφαση της κας Διαμαντοπούλου να αφαιρέσει την εξουσία που είχαν μέχρι τώρα οι παρατάξεις στα πανεπιστήμια.
Καταρχήν επιμένω ότι δεν πρόκειται για αφαίρεση κάποιου είδους εξουσίας, που ακούγεται αρνητικά, αλλά για μη συμμετοχή στις εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη των διοικήσεων των πανεπιστημίων. Άλλωστε οι φοιτητικές παρατάξεις αντλούν την δύναμή τους από τους ίδιους τους φοιτητές, τα μέλη τους και τα στελέχη τους. Η παρεμβατικότητα των παρατάξεων δεν κρίνεται αποκλειστικά από την συμμετοχή τους στα εκλεκτορικά σώματα. Κρίνονται από τις προτάσεις τους, από τις δράσεις τους, την αγωνιστικότητά τους, από την πρωτοπορία τους, από τον πολιτικό λόγο τους και τις πολιτικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν. Σίγουρα η ποιότητα του πολιτικού λόγου και ειδικότερα της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν χαρακτηρίζεται από τέτοιου ύφους ανακοινώσεις που καταδίκασε το σύνολο της παράταξης. Είναι άδικο όμως μια ατυχή μεμονωμένη ανακοίνωση που εκδόθηκε εν βρασμό να σηματοδοτεί ολόκληρη την παράταξη και το φοιτητικό κίνημα γενικότερα.
Το γεγονός ότι χειριστήκατε επιτυχώς από πλευράς Ν.Δ. το θέμα της παιδείας ανεβάζει τις μετοχές σας στο εσωκομματικό χρηματιστήριο. Η επιτυχία συναίνεσης σε άλλα θέματα μεταξύ των δύο κομμάτων πιστεύεται ότι είναι θέμα γενικότερης πολιτικής ή και των ανθρώπων που χειρίζονται κάθε φορά τα θέματα.
Δική μου φιλοδοξία είναι να είμαι χρήσιμος στην παράταξή μου, στο κόμμα μου αλλά κυρίως στην πατρίδα μου ασκώντας πολιτική από όποιο πόστο και αν βρίσκομαι και αρθρώνοντας πολιτικό λόγο ουσίας, νηφαλιότητας και αποτελεσματικότητας. Από εκεί και έπειτα, οι αξιολογήσεις ανήκουν κυρίως στους πολίτες που μας παρακολουθούν και έχουν απαιτήσεις από τους πολιτικούς. Κατά την γνώμη μου, έγινε σαφές στην ελληνική κοινωνία, ότι η Νέα Δημοκρατία ως αντιπολίτευση δεν αρνείται δογματικά να παρέχει συναίνεση στην κυβέρνηση και δεν διστάζει σε κάτι που θεωρεί σωστό να το στηρίξει. Η συναίνεση στον νόμο πλαίσιο για την Νέα Δημοκρατία σημαίνει συναίνεση στα σωστά, όχι στα λάθη. Συναίνεση δηλαδή στο νόμο πλαίσιο, δεν σημαίνει υποχρεωτικά συναίνεση σε όλο το φάσμα της παιδείας και πολύ περισσότερο σε όλο το φάσμα της πολιτικής δράσης της κυβέρνησης. Για παράδειγμα, στην οικονομία, συναίνεση δεν μπορεί να επιτευχθεί όταν η κυβέρνηση δεν δείχνει την ίδια διάθεση για συνεννόηση και εμμένει σε αδιέξοδες πολιτικές στις οποίες σαφώς και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε.
Ποια είναι η θέση σας για το πρόβλημα που προέκυψε με την μη έγκαιρη εκτύπωση των σχολικών βιβλίων.
Από πολύ νωρίς είχαμε επισημάνει την αναιτιολόγητη καθυστέρηση σχετικά με την απαιτούμενη προετοιμασία για την εκτύπωση και διανομή των βιβλίων στα σχολεία. Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας μας καθησύχαζε ότι το Σεπτέμβριο τα βιβλία θα είναι στα σχολεία κανονικά. Τα βιβλία τελικά έγιναν τεύχη για να καταλήξουμε στις φωτοτυπίες και στα dvd. Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έλαβε υπόψη τις προτροπές μας, εδώ και μήνες για εγρήγορση, προετοιμασία και οργάνωση, για να φτάσουμε στην δυσάρεστη θέση μετά τον μεγάλο αριθμό των κενών από εκπαιδευτικούς στα σχολεία, να μην έχουν οι μαθητές ούτε καν τα απαραίτητα βιβλία. Αποτέλεσμα κωμικοτραγικές καταστάσεις όπως να διαγκωνίζονται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στα φωτοτυπικά των σχολείων ποιος θα βγάλει πρώτος φωτοτυπίες με το φόβο μήπως χαλάσει το φωτοτυπικό μηχάνημα ή τελειώσει το μελάνι ή το χαρτί. Ακόμα και υπάλληλοι του υπουργείου παιδείας καταφεύγουν στη λογική του «ο Σώζον Εαυτόν Σωθήτω», όπου με ανακοινώσεις καλούν τους εργαζόμενους να δηλώσουν εάν επιθυμούν να βρουν εγκαίρως βιβλία για τα παιδιά τους, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι οι γονείς που πανικοβλημένοι αναζητούν μέσω πολιτικών γραφείων βιβλία. Αυτό και μόνο, από μόνο του το γεγονός καταδεικνύει την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει στον χώρο της εκπαίδευσης, και τα προβλήματα που θα ανακύψουν εντονότερα, όταν ξεκινήσει η σχολική χρονιά και στην πράξη αποδειχτεί πόσο δύσκολα θα είναι τα πράγματα για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, προβλήματα που δεν θεραπεύονται με μια απλή συγγνώμη που ζήτησε η ίδια η Υπουργός και με μετάθεση ευθυνών σε τρίτους όπως το Ελεγκτικό Συνέδριο.
newpost.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου