Βελτίωση αναμένεται να καταγράψουν οι εισπράξεις της Ελλάδας από τη ναυτιλία, καθώς σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Προγραμματισμού και...
Οικονομικών Ερευνών θα ανέλθουν το 2011, στα 12,3 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι εισπράξεις θα καταγράψουν ανοδική τάση, λόγω του μεγέθους του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και εξαιτίας της διεύρυνσης των ναυτιλιακών εργασιών και υπηρεσιών εντός της Ελλάδας. Ωστόσο, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αναμένεται να παρουσιάσει κάμψη, της τάξεως του 12%, έναντι του 2010, λόγω της πτώσης των ναύλων στα επίπεδα του 2001.
Παράλληλα, στα 91,6 δισ. δολάρια αποτιμάται η σημερινή αξία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου στις βασικές κατηγορίες του, τάνκερ, πλοία ξηρού φορτίου και κοντέινερ που αποτελούν το 96,6% της χωρητικότητάς του.
Με βάση την έρευνα του ΚΕΠΕ, οι 'Ελληνες εφοπλιστές έχουν στα χέρια τους μία δύναμη 4.470 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 248.202.613 τόνων. Το 41,3% αφορά πλοία ξηρού φορτίου, δηλαδή 1.958 πλοία, 1.387 είναι δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, 248 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 25 LNG, 105 LPG, 103 πλοία ψυγεία, 275 επιβατηγά - οχηματαγωγά, 88 ro - ro, 50 μεταφοράς οχημάτων, 199 ρυμουλκά, 24 κρουαζιερόπλοια και 278 πλοία ξηρού φορτίου.
Η αξία του υπό ελληνική διαχείριση στόλου ξηρού φορτίου ανέρχεται στα 43,884 δισ. δολάρια, η αξία των δεξαμενόπλοιων στα 40,505 δισ. δολάρια και των εμπορευματοκιβωτίων στα 7,181 δισ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου