Πέμπτη, Νοεμβρίου 03, 2011

Ford focus 1.6T (180PS): Oδηγική απόλαυση!

Μόλις 20 άλογα μακριά απο τα 200 έμεινε η ιπποδύναμη της top έκδοσης του Ford Focus των 1.600 κυβικών. Και το πιο σημαντικό στο ...
καινούργιο Focus της 3 ης κατά σειρά γενιάς, δεν είναι τόσο το απόλυτο νούμερο της ισχύος. αλλά ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται: πολιτισμένα, σχεδόν απόλυτα γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς κομπιάσματα και μεροπή από πολύ χαμηλά, γεγονός που αν μη τι άλλο πέρα από τις εντυπώσεις και τις επιδόσεις κολακεύει και την οικονομία.

Πράγματι το Focus, ακόμα και με 180 ίππους κάτω από το δεξί πεντάλ, μπορεί να αρκεστεί και σε 8 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ ακόμα κι αν θέλεις να πιέσεις τον τετρακύλινδρο με τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό των...

O 1.6 ΕcoBoost όπως είναι η πλήρης επωνυμία του δε χάνει ευκαιρία να δείξει και να αποδείξει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσής του. Αυτά που τον φέρνουν ψηλά στη λίστα με τους σύγχρονους μικρούς turbo, μιας και μοιράζεται τιςπρώτες θέσεις της σχετικής κατάταξης με τον TSI του ομίλου Volkswagen και τον TCeτης Renault. Μάλιστα τα 1.600 κυβικά του επιτρέπουν να έχει αυτή τη σχεδόν ηλεκτρική απόδοση σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Από το ρελαντί μέχρι και τα κόκκινα.

Γεγονός είναι ότι δεν χρειάζεται να τον πιέσετε μέχρι εκεi ψηλά, μιας και η απόδοσή του στις μεσαίες στροφές είναι ιδιαίτερα καλή και μια τέτοια κίνηση δεν ευνοεί την οικονομια καυσίμου.
Ένας άλλος λόγος για να μην προσεγγίζετε τον κόφτη είναι η σωστή –καθότι προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου- κλιμάκωση του κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, αλλά και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Η τελευταία είναι μέρος της παράδοσης και του μύθου που συνοδεύει το Focus από το1998, όταν και παρουσιάστηκε η χαρισματική 1η γενιά του, που ανέτρεψε τα δεδομένα στη μικρή- μεσαία κατηγορία. Εδώ οι επιτυχημένες αλλαγές στα control blades που χρησιμοποιούνται στην ανεξάρτητη διάταξη του πίσω άξονα μαζί με τις όποιες επεμβάσεις στον εμπρός και το νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης EPAS, έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς.

Ένα σύνολο που παρουσιάζεται ευέλικτο και ακριβές, ουδέτερο λόγω και του στάνταρ συστήματος Torque Vectoring που στην ουσία της λειτουργίας του είναι έναηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση. Μάλιστα αυτά δεν έχουν επιτευχθεί εις βάρος της άνεσης, μιας και το Focus φιλτράρει σε μεγάλο βαθμό τα ορύγματα των ελληνικών δρόμων.

Το πορτμπαγκάζ, παρόλο που το μέγεθός του δεν ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας (316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, 363 με κιτ επισκευής, έως 1.062 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων), ενώ κάποιους πόντους δίνει το καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ανοίγοντας την πόρτα αντικρίζεις ποιοτικούς και με ισχυρή προσωπικότητα διάκοσμους και στα τέσσερα μικρομεσαία ενώ στην περίπτωση του νεότερου μέλους της παρέας, στο νέο Focus, το μυώδες προφίλ που συναντάς εξωτερικά δίνει τη θέση του σε έναν νεανικό διάκοσμο. Εκεί είναι κάτι παραπάνω από εμφανής οι επιρροές από το καινούργιο Fiesta, έχοντας όμως προσθέσει ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως τα... αφρώδη υλικά του ταμπλό, την οθόνη multimedia και τον έγχρωμο πίνακα οργάνων, που προσδίδει την απαραίτητη «τσαχπινιά» στο σύνολο. Χωροταξικά πάνω-κάτω οι χώροι για τους πίσω επιβάτες κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα αλλά αν πρέπει να ξεχωρίσει κάποιο μοντέλο τότε ένα ελαφρύ προβάδισμα έχει το Golf. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, με την Alfa Romeo και το Astra να κάνουν τη ζωή μας λίγο πιο εύκολη λόγω της καλύτερης εργονομίας αλλά και των περισσότερων λύσεων.

Στη λίστα των εξτρά, είτε μεμονωμένα είτε ως πακέτο, υπάρχουν πολλά και ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, που κάθε άλλο παρά αυτονόητα είναι στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συστήματα όπως αυτά της προειδοποίησης αλλαγής και διατήρησης λωρίδας με ανάλογη κίνηση του τιμονιού, της αποφυγής συγκρούσεωνπου λειτουργεί κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη και με ταχύτητες μέχρι τα 30 χλμ./ ώρα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, αυτό της αναγνώρισης και προβολής των κυκλοφοριακών σημάτων και των ορίων ταχύτητας, κ.λπ.

Μαζί με όλα αυτά υπάρχει βέβαια και το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο (+15% σε σχέση με το ήδη καλό της προηγούμενης γενιάς), που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος τόσο της παθητικής ασφάλειας όσο και της οδικής συμπεριφοράς. Και στους δύο αυτούς τομείς το Focus παίρνει άριστα και από τη στιγμή που ικανοποιεί και τις οικογενειακές προδιαγραφές αποτελεί μια πρόταση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όσο για την τιμή του με τον 1.6 EcoBoost των 180 ίππων της δοκιμής μας σημειώστε πως ξεκινά από τις 22.815 € με απόσυρση (24.100 χωρίς) για τη βασική έκδοση Sport, η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει ζάντες 17 ιντσών, σπορ ανάρτηση και καθίσματα και δέρμα στο τιμόνι και το χειρόφρενο μαζί με αυτόματο κλιματισμό 2 ζωνών.

Η πιο πλούσια Titanium κοστίζει από 24.313 € (25.690 χωρίς απόσυρση) και έχει επιπλέονσύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, LED πίσω φώτα και cruise control, ενώ για να έχετε μια πλήρη εικόνα οι αντίστοιχες εκδόσεις των 150 ίππων είναι περίπου 1.500 € πιο φθηνές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου