Πέμπτη, Νοεμβρίου 03, 2011

Kawasaki Z1000SX:Ευρύ πεδίο χρήσης και δυνατές συγκινήσεις!

Η Kawasaki Ζ1000SX χαρακτηρίστηκε από την ίδια την εταιρία ως μια συναρπαστική sport μοτοσικλέτα με τουριστικές, αλλά και αστικές δυνατότητες. Kαι σε αυτό το συμπέρασμα θα καταλήξει στο τέλος της ημέρας όποιος κάνει έστω και λίγα χιλιόμετρα πάνω στη σέλα της.


Η σχεδίαση της ξεκίνησε ταυτόχρονα με την «γυμνή» αδελφή της, την Ζ1000, η οποία όμως παρουσιάστηκε ένα χρόνο προηγουμένως. Η μηχανή, τα φρένα, ο σκελετός, είναι τα ίδια και στις δύο μοτοσικλέτες.
Σε ποιους λοιπόν απευθύνεται η Ζ1000SX και ποιες οι διαφορές της με την γυμνή Ζ1000? Απευθύνεται σε ανθρώπους που τους αρέσουν οι super sport μοτοσικλέτες με τουριστικές δυνατότητες, αλλά και να τους συντροφεύσει-έστω και με κάποιες παραχωρήσεις-στις καθημερινές μετακινήσεις

Είναι μια μοτοσικλέτα που συνδυάζει απόδοση με δυνατότητα μεγάλων αποστάσεων, όπου θα ξεδιπλώσει όλες τις αρετές της. Η SX έχει το δικό της στιλ.

Ο κινητήρας δεν θέλει ιδιαίτερες συστάσεις μιας και τον έχουμε γνωρίσει από το γυμνό Ζ. Η βασικότερη αλλαγή του εστιάζεται στην νέα κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) που στο άνω άκρο των στροφών κόβει μόνο την ανάφλεξη (στο Ζ1000 κόβει ανάφλεξη και τροφοδοσία). Επίσης, έχει ενισχυθεί το σύστημα ψύξης όπου πέρα από το κλειστό κύκλωμα της υγρόψυξης έχουν τοποθετηθεί δύο αεραγωγοί στα πλαϊνά τμήματα του φέρινγκ. Κατά συνέπεια τροφοδοτείται με αέρα το φιλτροκούτι –που βρίσκεται τοποθετημένο μεταξύ των δοκών του πλαισίου και θερμαίνεται- με φρέσκο αέρα για να αποδίδει καλύτερα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το φιλτροκούτι λειτουργεί κάτω από βεβιασμένη παροχή αέρα όπως γίνεται στην περίπτωση του Ram-Air.


Η ισχύς φθάνει με γραμμικό και ομαλό τρόπο στον πίσω τροχό χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου. Δεν τρομάζεις πάνω στη σέλα του SX γιατί όλα γίνονται με ομαλά και ήρεμα. Δύναμη υπάρχει παντού, σε όλη την κλίμακα των στροφών με την διαφορά ότι φθάνει στον πίσω τροχό σχεδόν με ηλεκτρικό τρόπο. Οι ταχύτητες κουμπώνουν χωρίς δισταγμό στο μαλακό και σαφές κιβώτιο που συνεργάζεται άψογα με τον εύχρηστο συμπλέκτη. Αισθάνεσαι σωστά την ενεργοποίηση του συμπλέκτη, ο οποίος συμπεριφέρεται με υποδειγματικό τρόπο στην επιβράδυνση χωρίς να ταλαιπωρεί την πίσω ανάρτηση. Ακόμη και στα βίαια κατεβάσματα των σχέσεων κάτω από συνθήκες καθαρά σπορ οδήγησης η μοτοσικλέτα συμπεριφέρονταν πολύ καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ο κινητήρας αποδίδει 138 ίππους και υπόσχεται να διασκεδάσει τον οδηγό του Z1000SX με την εντυπωσιακή ροπή του (11,22kgm). Η τελική μετάδοση τροποποιήθηκε ελαφρώς (μικρότερο πίσω γρανάζι κατά ένα δόντι) για να γίνει πιο ομαλή η απόδοση της ισχύος και να ενισχυθεί το τουριστικό του DNA. Αν προσθέσει κανείς και το μεγάλο ρεζερβουάρ των 19λίτρων (αυτονομία 250χλμ.) τότε αντιλαμβάνεται ότι η μοτοσικλέτα είναι έτοιμη για μακρινές εξορμήσεις.

Στο σύνολο οι αναρτήσεις του έχουν μέτρια σκληρότητα και συνεργάζονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχουν ένα ομοιογενές σύνολο. Μόνο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης μέσα στην πίστα θα βρει κανείς τις αδυναμίες τους καθώς φυσικά και του πλαισίου, στοιχεία που επιβεβαιώνουν τoν Sport Touring προορισμό του. Σε γενικές γραμμές το οδηγείς χωρίς να σκέφτεσαι και πραγματικά απολαμβάνεις την μοτοσικλέτα και το τοπίο χωρίς να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια στο χειρισμό της αφού οι αντιδράσεις της είναι προβλέψιμες. Το φέρινγκ και η ζελατίνα του παρέχουν μακράν καλύτερη προστασία από την γυμνή του έκδοση κατά συνέπεια απολαμβάνεις την μοτοσικλέτα σε υψηλότερη μουαγιέν.

Στο σύστημα πέδησης δεν έχουν πραγματοποιηθεί εφόσον έρχεται αυτούσιο από το Ζ1000. Στο εμπρός σύστημα έχουν τοποθετηθεί δύο ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Nissin με δίσκους 300mm που παίρνουν εντολές από την ακτινική τρόμπα. Στον πίσω τροχό έχει τοποθετηθεί δίσκος 250mm που φέρει δαγκάνα μονού εμβόλου.
Σπορ θα χαρακτήριζε κανείς τον πίνακα οργάνων του Ζ1000SX που εστιάζει την προσοχή του αναβάτη στο αναλογικό στροφόμετρο βάζοντας σε δευτερεύοντα λόγο την συνοδευτική οθόνη LCD. Η τελευταία παρέχει ενδείξεις ταχύμετρου, καυσίμου, οδόμετρου, ώρας, φέρει δύο μερικούς χιλιομετρητές και τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες.


To Z1000 ελισσόταν μέσα στην πόλη αποτελεσματικότατα. Το SX, με τις ίδιες διαστάσεις και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού τα καταφέρνει εξίσου καλά. Λίγη παραπάνω προσοχή χρειάζεται μονάχα με τους καθρέπτες, οι οποίοι αναγκαστικά έχουν τοποθετηθεί στο πάνω μέρος του φαίρινγκ, με αποτέλεσμα να εξέχουν και αν τους κλείσεις, βρίσκουν στις μανέτες. Μόλις το συνηθίσεις, διαπιστώνεις ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και κάθε μέρα. Η όρθια θέση οδήγησης δεν κουράζει καθόλου τα χέρια. Επίσης οι αναρτήσεις, που δεν έχουν ακολουθήσει τον σκληρό δρόμο μιας supersport μοτοσικλέτας, εκπλήσσουν ευχάριστα τον αναβάτη με τον τρόπο που διαβάζουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

H τιμή στα 13.490 ευρώ (13.990 με ABS)


Κινητήρας : 1043cc τετράχρονος, τετρακίλινδρος, υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες
ανα κύλινδρο.

Μέγιστη ισχύς : 136bhp @ 9600rpm

Μέγιστη Ροπή : 82ft-lb @ 7800rpm

Αναρτήσεις Showa
Μπροστινή : Ανεστραμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, διαμέτρου 41mm με διαδρομή
120mm. Ρυθμίσεις : Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης.
Πισινή : Μονό αμορτισέρ, οριζόντια τοποθετημένο με μοχλισμό, με διαδρομή 135 mm. Ρυθμίσεις : Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης.

Φρένα – Μπροστά : 2 δίσκοι 300 mm, με δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης

Φρένα – Πίσω : Δίσκος 250 mm, με δαγκάνα 1 εμβόλου

Ελαστικά
Μπροστά : 120/70-17 Bridgestone
Πίσω : 190/55 -17 Bridgestone

Μεταξόνιο : 1445 mm

Ύψος σέλας : 815 mm

Βάρος : 228 κιλά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου