Σάββατο, Δεκεμβρίου 17, 2011

Σκλήρυνση Κατά Πλάκας...επικίνδυνες θεραπείες

Το θάνατο βρήκαν 2 Καναδοί ασθενείς με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας όταν προχώρησαν στην αγγειοπλαστική καρωτίδων. Η συγκεκριμένη πρακτική για τη συγκεκριμένη ασθένεια δεν έχει καμία έγκριση από κανέναν οργανισμό δημόσιας υγείας. Ωστόσο ασθενείς με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας στην αγωνία τους για οριστική θεραπεία καταφεύγουν σε πρακτικές που όχι μόνο φέρουν πενιχρά αποτελέσματα είναι και επικίνδυνη όπως φάνηκε για την ίδια τους τη ζωή.


Η Σκλήρυνση Κατά Πλάκας είναι μια νευροεκφυλιστική ασθένεια κατά την οποία η μυελίνη που περιβάλλει τους νευρώνες καταστρέφεται από το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών. Μια έρευνα με μικρό δείγμα ασθενών έδειξε ότι η αποσυμφόρηση των καρωτίδων φλεβών είχε αποτέλεσμα.Η σκέψη της μελέτης βασιζόταν στο γεγονός ότι το «μπλοκάρισμα» των καρωτίδων φλεβών προκαλεί υπερφόρτιση από σίδηρο στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα την καταστροφή των νευρώνων. Όταν όμως οι ειδικοί προχώρησαν σε πολυκεντρική διεθνής μελέτη με συμμετοχή 1800 ασθενών με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας τα αποτελέσματα σε ότι αφορά στο όφελος ήταν πενιχρά. Για αυτό το λόγο σχεδόν κανένας νευρολόγος δεν ασχολήθηκε περισσότερο με την συγκεκριμένη πρακτική.

Ωστόσο πολλοί ασθενείς αναζητούν αγγειοχειρουργό οποίος θα προχωρήσει με μια τέτοια επέμβαση παρά την αντίθετη γνώμη των συναδέλφων του.Με σοβαρές συνέπειες όπως φαίνεται βέβαια από την περίπτωση των δυο Καναδών ασθενών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου