Παρασκευή, Φεβρουαρίου 24, 2012

Ερχεται ο «πράσινος δακτύλιος»

Το όριά του θα συμπίπτουν με αυτά του υφιστάμενου μικρού δακτυλίου. Κατά 54% αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων...


Ζήτημα ημερών φαίνεται ότι είναι πλέον η έκδοση των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου στην Αθήνα, ο οποίος θα... εξοστρακίσει από το κέντρο της πόλης όλα τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα.

Σύμφωνα με τις προτάσεις των επιστημόνων, τα όρια του πράσινου δακτυλίου θα συμπίπτουν με αυτά του υφιστάμενου μικρού δακτυλίου, ενώ για την κίνηση εντός των ορίων του θα προβλέπεται:

Κυκλοφορία των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις ώρες και τις ημέρες που δεν ισχύει ο δακτύλιος.
Εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από το 1990 έως και σήμερα, τα οποία θα συνεχίσουν να κινούνται στον πράσινο δακτύλιο με το σύστημα μονών-ζυγών.
Ειδικά για τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 2011 και μετά προτείνεται η δυνατότητα καθημερινής κυκλοφορίας εντός του δακτυλίου εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.

Τις προτάσεις αυτές ανέλυσε χθες ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιάννης Ζιώμας, κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα την «περιβαλλοντική διάσταση και τις τεχνολογικές προοπτικές στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό της Αθήνας».

Σύμφωνα με τον κ. Ζιώμα, η εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου αναμένεται να μειώσει κατά 54% τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, κατά 45% τις εκπομπές υδρογονανθράκων και κατά 13% τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Παράλληλα, ο καθηγητής του ΕΜΠ πρότεινε την απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων άνω των 12 τόνων με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τον Ιανουάριο του 1990 ή 1995 (δεν έχει αποφασιστεί ακόμα) στην Αττική με εξαίρεση τις Εθνικές Οδούς Αθηνών - Λαμίας και Αθηνών - Κορίνθου, την Αττική Οδό και τις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, του Λαυρίου, της Ραφήνας και της Ελευσίνας. Για τα επαγγελματικά ελαφρά και βαρέα οχήματα έως 12 τόνους η απαγόρευση προτείνεται να περιοριστεί εντός του μεγάλου δακτυλίου.

«Τα μέτρα πρέπει να επικεντρωθούν στα παλιά φορτηγά και ΙΧ προκειμένου να είναι αποτελεσματικά», σημείωσε ο κ. Ζιώμας προσθέτοντας ότι δεν θεωρεί την πετρελαιοκίνηση επιβαρυντική για το περιβάλλον.

Συγκοινωνιολόγοι
Νέα μελέτη για την πρωτεύουσα

Την ανάγκη εκπόνησης νέας συγκοινωνιακής μελέτης για την Αθήνα και ισορροπημένης ανάπτυξης στο σύνολο της μητροπολιτικής περιοχής της πρωτεύουσας επεσήμανε χθες ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Ματθαίος Καρλαύτης, αναφερόμενος στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας.

Ο ίδιος σημείωσε την αναγκαιότητα δημιουργίας αποκλειστικών διαδρόμων χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, των δικύκλων και των ποδηλάτων, αλλά και των εκτεταμένων πεζοδρομήσεων και δημιουργίας δικτύου περιφερειακών οδικών αξόνων.

Ο κ. Καρλαύτης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημερίδας του Συλλόγου, αναφέρθηκε και στη λήψη μέτρων στη λογική «ο επιβαρύνων πληρώνει».

Ποινές
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων του υπ. Υποδομών Σέργιος Λαμπρόπουλος τάχθηκε κατά των τιμωρητικών παρεμβάσεων για τους πολίτες, ενώ αναφέρθηκε στο σύνολο των έργων που έχει προγραμματίσει το υπουργείο για το λεκανοπέδιο.

Συγκεκριμένα μίλησε για τις επεκτάσεις των δικτύων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 7,5 δισ. ευρώ, και των οδικών υποδομών στην Περιφέρεια Αττικής, εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ.

Ο κ. Λαμπρόπουλος επεσήμανε ότι πρέπει να υπάρξει μετατόπιση του κέντρου βάρους εξυπηρέτησης των αστικών μετακινήσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και την ανάγκη περιορισμού των επιπτώσεων από την κυκλοφορία στο αστικό περιβάλλον.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου