Τρίτη, Φεβρουαρίου 21, 2012

Εξηγήσεις Ελλάδας και Ιταλίας για το Νότιο Διάδρομο φυσικού αερίου

Κοινή ανακοίνωση για τις εξελίξεις σχετικά με τον αγωγό που θα επιλεγεί για τη μεταφορά του Αζέρικου αερίου προς την Ευρώπη εξέδωσαν τη Δευτέρα τα υπουργεία Ενέργειας της Ιταλίας και της Ελλάδας, με αφορμή τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο αγωγός ITGI (Τουρκία - Ελλάδα - Ιταλία) έχει αποκλειστεί ως εναλλακτική επιλογή για την υλοποίηση του λεγόμενου Νοτίου Διαδρόμου φυσικού αερίου.


Στον ITGI μετέχουν η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.

Τα δύο υπουργεία θεωρούν ότι το θέμα παραμένει ανοιχτό και επισημαίνουν:

«Αναφορικά με τις πρόσφατες αναφορές Τύπου για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων για την πορεία του Νότιου Διαδρόμου, οι κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Ελλάδας, σύμφωνα με την υπάρχουσα διακυβερνητική συμφωνία που επικυρώθηκε από τα Κοινοβούλια των δύο χωρών, επαναβεβαιώνουν την στήριξή τους στο έργο του ITGI ως πιο κατάλληλο για την υλοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου.

» Πιστεύουμε ότι ο ITGI είναι το πιο προηγμένο και ώριμο έργο μεταξύ των υποψηφίων, και υπό αυτή την έννοια είναι καταλληλότερο να εκπληρώσει το στόχο της ταχείας υλοποίησης των αναγκαίων υποδομών για την τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας και δυνητικά τις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας ένα νότιο/νοτιοανατολικό ευρωπαϊκό κόμβο.

» Η ιταλική και η ελληνική Κυβέρνηση πιστεύουν ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει να συνεχιστούν, προκειμένου να διερευνηθούν όλες οι εναλλακτικές λύσεις για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου, όπου ο αγωγός ITGI μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά».

Αρμόδιες πηγές ανέφεραν εν τω μεταξύ στο ΑΜΠΕ ότι οι αιτίες του μέχρι στιγμής αποκλεισμού του ITGI (για τον οποίο υπήρξε άτυπη ενημέρωση της ελληνικής πλευράς νωρίτερα) είναι αφενός οι τιμές που προσέφερε η ιταλική Edison στην Κοινοπραξία που διαχειρίζεται το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο θα τροφοδοτήσει σε πρώτη φάση το Νότιο Διάδρομο και αφετέρου το ελληνικό ρίσκο.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι το σημαντικό είναι να περάσει ο αγωγός από την Ελλάδα και άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο τόσο για αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης του ITGI όσο και για συνεργασία με τον αγωγό TAP (Τουρκία - Ελλάδα - Αλβανία - Ιταλία).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου