Κυριακή, Φεβρουαρίου 19, 2012

Ducati 1198 Panigale-S:Επαφή τρίτου τύπου!

Αποστολή στο Abu Dhabi Μπάμπης Μέντης

Σε ένα εντελώς διαστημικό τοπίο, βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, η Ducati παρουσίασε μια εξίσου εξωγήινη superbike, που ενσωματώνει τεχνολογίες από άλλον πλανήτη.


Υπάρχουν πολλοί που κάθονται για ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους και σερφάρουν, όμως δεν έχει γεννηθεί ακόμα άνθρωπος που να μπορεί να κάτσει και να διαβάσει σε μια ιστιοσελίδα ένα κείμενο μεγαλύτερο από χίλιες λέξεις. Αυτό είναι πολύ καλό για τα περιοδικά, αλλά δημιουργεί ένα πρόβλημα σε εμάς εδώ, αυτή την στιγμή, καθώς η νέα Ducati 1198 PanigaleS, χρειάζεται τουλάχιστον πέντε χιλιάδες λέξεις για να περιγράψεις απλώς τις λειτουργίες των ηλεκτρονικών της συστημάτων.
Αρκεί να σας πω, ο πίνακας των οργάνων όχι απλώς μοιάζει με i-phone 4S, αλλά έχει περίπου τις ίδιες δυνατότητες και λειτουργίες! Διαθέτει GPS όπου επικοινωνεί με δορυφόρους και καταγράφει κάθε λεπτομέρεια σε οποιαδήποτε πίστα και δρόμο του κόσμου. Μετά ο αναβάτης με ένα στικάκιUSB μπορεί να μεταφέρει τα δεδομένα στο laptop του και να αναλύσει τα οδηγηκά του λάθη σε κάθε μέτρο της διαδρομής που έκανε ή να επέμβει στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, των φρένων, των αναρτήσεων, ακόμα και του πλαισίου.
Τέτοιες δυνατότητες έχουν μόνο οι μοτοσυκλέτες του παγκόσμιου πρωταθλήματος MotoGP και τα αυτοκίνητα της Formula 1.Η Panigale-S στην πραγματικότητα είναι ένα γνήσιο αγωνιστικό καθαρώαιμο, που απλώς τυχαίνει να έχει φώτα. Για να τρέξει στους αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος δεν χρειάζεται να της προσθέσεις κάτι ή να αντικαταστήσεις κάτι, αλλά αντίθετα να ξεβιδώσεις απλώς την πινακίδα κυκλοφορίας.
Τούτη η μοτοσυκλέτα θα είναι το σημείο αναφοράς για τα επόμενα δέκα χρόνια, όπως ακριβώς είχε κάνει και η Ducati 916 από το 1994 μέχρι και το 2004, όταν αντικαταστάθηκε από την 999. Πέρα όμως από τις τεχνολογικές πρωτοπορίες που κουβαλάει πάνω της και κάνει κάθε άλλη μοτοσυκλέτα παραγωγής δίπλα της να μοιάζει με αντίκα, η οδήγησή της είναι αυτή που πραγματικά σε συναρπάζει.
Ταξιδέψαμε στο AbuDhabi όπου βρίσκεται η πιο εντυπωσιακή πίστα του πρωταθλήματος της Formula 1.Έχει μήκος 5500 μέτρα και έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να φέρνει τα αυτοκίνητα της Formula 1 στα όριά τους. Δύο ευθείες που τα αυτοκίνητα της F1 πιάνουν ταχύτητες άνω των 320km/h και μια σειρά από ανοιχτές και κλειστές στροφές. Η δύναμη του κινητήρα για τις ευθείες και το στήσιμο του πλαισίου για τις στροφές είναι απολύτως απαραίτητος συνδυασμός.
Με 296km/h στο κοντέρ στο τέλος της ευθείας, η Panigale-S έδειξε ότι τα 195 άλογα που ανακοινώνει η Ducati είναι πέρα για πέρα αληθινά. Αν είχα το θάρρος να φρενάρω πιο καθυστερημένα, όπως έκανε εκείνη την μέρα ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής SuperbikeTroyBaillys, ίσως να έβλεπα όπως κι εκείνος 310km/h στο ίδιο σημείο. Συγχωρέστε με αλλά δεν είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής…
Ένας άλλος μαγικός αριθμός στα τεχνικά χαρακτηριστικά της Panigale-S είναι το βάρος των μόλις 175 κιλών. Πρόκειται για την ελαφρύτερη superbike παραγωγής και μάλιστα με διαφορά πάνω από δέκα κιλά σε σχέση με την αμέσως πιο βαριά από αυτή. Το πόσο σημασία έχει το απίστευτα χαμηλό βάρος της το νοιώθεις στις στροφές, όπου τίποτα εκτός από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του παγκόσμιου πρωταθλήματος δεν πλησιάζει την ευκολία και την ταχύτητα που στρίβει τούτη η Ducati.

Πραγματικά θα ήθελα να μπορούσα να γράψω για κάθε λεπτομέρεια αυτής την μοτοσυκλέτας κι ας ξέρω ότι μόνο βιονικός άνθρωπος θα είχε το κουράγιο να διαβάσει ένα κείμενο 5000 λέξεων. Όμως δεν πειράζει, γιατί είναι σίγουρο ότι για την DucatiPanigale-S θα διαβάζετε αναφορές για τα επόμενα δέκα χρόνια! Είναι χωρίς αμφιβολία η μοτοσυκλέτα της δεκαετίας…

Κινητήρας: V2 Desmoquattro 1198cc
Ιπποδύναμη: 195hp/10500rpm
Τελική ταχύτητα: 320+km/h
0-100km/h: 2sec
Βάρος: 175kg



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου