«Ευτυχώς ήταν νωρίς όταν έγινε το συμβάν και γλίτωσε ο κόσμος διότι αργότερα όταν βγαίνει ο ήλιος οι περισσότεροι πάνε στο συγκεκριμένο σημείο να έχουν σκιά»
Στο σημείο παραμένουν τρεις ομάδες, από την 1η και την 6ηΕΜΑΚ της Πάτρας αλλά και από την Πυροσβεστική της Ζακύνθου και ερευνούν το χώρο με θερμικές κάμερες και ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ενδείξεις πως κάτω από τα κομμάτια του βράχου που έπεσαν υπάρχει κάποιος εγκλωβισμένος. Ούτε και από τις μαρτυρίες όσων βρίσκονταν τη στιγμή της κατολίσθησης στο Ναυάγιο προκύπτει πως μπορεί κάποιος να έχει παγιδευτεί.
«Η φύση θα κάνει τη δουλειά της, ήδη μεγάλο κομμάτι το έχει απορροφήσει η θάλασσα» τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος όταν ρωτήθηκε πως θα απομακρυνθούν τα κομμάτια του βράχου από την παραλία.
«Όσο ζω δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο» τόνισε από την πλευρά του, στην ίδια εκπομπή, ο δήμαρχος της Ζακύνθου Π. Κολοκοτσάς. Το νησί έχει κι άλλες πιο ωραίες παραλίες τόνισε όταν ρωτήθηκε για το γεγονός πως το Ναυάγιο δεν είναι προσβάσιμο στους πολίτες.
Δείτε τις εικόνες μετά την κατολίσθηση

Πως έζησαν τον τρόμο στο Ναυάγιο

Οι εικόνες από τη στιγμή της κατολίσθησης που κατέγραψαν δεκάδες πολίτες που βρέθηκαν στο σημείο το μεσημέρι της Πέμπτης έκαναν το γύρο του κόσμου και προκάλεσαν σοκ. Το ίδιο και οι μαρτυρίες ανθρώπων που τραυματίστηκαν από την κατολίσθηση. Ανθρώπων που περιγράφουν με τρόπο σοκαριστικό τα όσα έζησαν σε μια από τις πιο ωραίες και φημισμένες παραλίες της Ελλάδας, που προσελκύει κάθε χρόνο εκατοντάδες τουρίστες.
Ο Χαράλαμπος Ευριπίδης, Αυστραλο-Κύπριος που κάνει διακοπές στη Ζάκυνθο ήταν ανάμεσα σε εκείνους που βρέθηκαν στο Ναυάγιο την ώρα της κατολίσθησης. Είναι ένας από τους τραυματίες που πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο, αφού τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.
Περιέγραψε πως είδε μια από τις βάρκες που ήταν στο σημείο να βρίσκεται στον αέρα και να πέφτει πάνω σε εκείνη όπου βρισκόταν ο ίδιος. Και πως είδε την τουρίστρια από την Τσεχία αιμόφυρτη. Είπε, μιλώντας στο imerazante.gr: «Φτάσαμε γύρω στις 10.30 στην παραλία, κολυμπήσαμε και μετά από 15′ επιστρέψαμε στη βάρκα μας και ξαφνικά είδαμε τα βράχια να πέφτουν ενώ είμαστε σε μια απόσταση περίπου στα 20 μέτρα. Πριν το συνειδητοποιήσουμε έπεσε και δεύτερο τμήμα βράχων και το κύμα που δημιουργήθηκε μας αναποδογύρισε τη βάρκαΠέσαμε στο νερό, ενώ δίπλα μας είδαμε άλλη μια βάρκα που ήταν κυριολεκτικά στον αέρα να σκάει πάνω στη δικιά μας. Σε αυτή ήταν η οικογένεια των 4 Τσέχων με τη γυναίκα να είναι αιμόφυρτη και να ζητούν βοήθεια. Τους πήραμε μαζί μας στο πόρτο Βρόμη και από εκεί πήγαμε όλοι στο νοσοκομείο. Είμαστε τυχεροί στην ατυχία μας».
Σοκαριστικά και τα λόγια του Σπύρου Κάνδηλα, καπετάνιου ενός πλοιαρίου που κάνει εκδρομές στο Ναυάγιο. Όπως λέει χαρακτηριστικά, αν η κατολίσθηση είχε γίνει λίγη ώρα αργότερα, ίσως τα πράγματα να ήταν ακόμη πιο σοβαρά. Και αυτό γιατί όταν «γυρίζει» ο ήλιος, πολλοί πηγαίνουν στο σημείο όπου έγινε η κατολίσθηση για να έχουν σκιά.
«Έπεφταν κομμάτια βράχων σε τρία στάδια με το μεγαλύτερο τμήμα από αυτούς να προκαλεί έντονο κυματισμό με αποτέλεσμα νααναποδογυρίσουν δυο βάρκες και να τραυματιστούν τουρίστες.Είδαμε στη θάλασσα την οικογένεια και την ανασύραμε, τους δώσαμε τις πρώτες βοήθειες μέχρι να πάμε στο νοσοκομείο. Ευτυχώς ήταν νωρίς όταν έγινε το συμβάν και γλίτωσε ο κόσμος διότι αργότερα όταν βγαίνει ο ήλιος οι περισσότεροι πάνε στο συγκεκριμένο σημείο να έχουν σκιά. Γινόταν πανικός, ήταν εικόνες βιβλικής καταστροφής. Να βλέπεις σκάφη αναποδογυρισμένα, μεγάλη θαλασσοταραχή καικόσμο να φωνάζειΟ ένας αναζητούσε τον άλλο, γυναίκες έψαχναν τα παιδιά τουςπρωτόγνωρα πράγματα».

Λεκκας: Κίνδυνος και για άλλες επτά παραλίες

Εφιαλτική φαντάζει και η προειδοποίηση του Ευθύμιου Λέκκα, προέδρου του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Μιλώντας την Πέμπτη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, ο κ. Λέκκας τόνισε πως υπάρχει κίνδυνος να σημειωθούν κατολισθήσεις σε άλλες επτά παραλίες των Ιονίων, ανάμεσά τους το Πόρτο Κατσίκι στη Λευκάδα και ο Μύρτος στην Κεφαλονιά.
«Το Πόρτο Κατσίκι της Λευκάδας και ο Μύρτος της Κεφαλονιάς είναι δυο από αυτές. Προτείναμε στην περιφέρεια ένα πρόγραμμα έρευνας που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, για την αντιμετώπιση των κινδύνων. Η «ζωνοποίηση» των περιοχών και η χρήση προστατευτικών συρμάτων που θα απαγορεύουν στο κοινό να πλησιάζει τα επικίνδυνα σημεία είναι μία από τις λύσεις που προτείνονται», είπε.
Με πληροφορίες και από imerazante.gr