Τετάρτη, Μαρτίου 08, 2023

GPS έχει η πίτσα, αλλά όχι το τρένο...

 





Πάρε με όταν φτάσεις.

Είναι η κλασική ατάκα-πρήξιμο. Απολύτως προσχηματική γιατί οι γέροι ξέρουν ότι δεν πρόκειται να πάρεις. Αυτοί είναι που παίρνουν κάθε φορά και εσύ τους μιλάς 10 δευτερόλεπτα, πετώντας ένα «έλα, ναι, καλά, άντε γεια τώρα»...

Κάποια μέρα, χωρίς να καταλάβεις πότε ακριβώς σου συνέβη αυτό, είσαι εσύ που ρίχνεις πια την κλασική ατάκα-πρήξιμο. Απολύτως προσχηματική γιατί ξέρεις ότι δεν πρόκειται να σε πάρει. Εσύ είσαι που παίρνεις κάθε φορά και σε ξεπετάει με ένα «έλα, ναι, καλά, άντε γεια τώρα».

Και κάποια άλλη μέρα αυτό το «πάρε με όταν φτάσεις» παύει να είναι προσχηματικό. Αποκτά μια πρωτόγνωρη συναισθηματική ένταση. Γίνεται η συμπύκνωση του αδιανόητου.

Πάρε με όταν φτάσεις… Δεν είναι πια η ατάκα-πρήξιμο για τα τηλέφωνα των 10 δευτερολέπτων. Τώρα είναι η ατάκα-λυγμός για τα τηλέφωνα που δεν θα χτυπήσουν ξανά, για τα «έλα, ναι, καλά, άντε γεια τώρα» που δεν θα ακουστούν ξανά.

Πάρε με όταν φτάσεις… Αυτές οι τέσσερις λέξεις έγιναν το αφήγημα της εθνικής τραγωδίας.

Της εθνικής τραγωδίας και της εθνικής γελοιότητας. Μιας γελοιότητας που δεν βγάζει γέλιο, αλλά προκαλεί θάνατο, καταστροφή και πόνο.

Είναι τραγικό και γελοίο εν έτει 2023 να συγκρούονται μετωπικά τρένα. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα. Ακόμα κι εκεί που η ιδιωτικοποίηση έχει ξεχαρβαλώσει τους σιδηρόδρομους, τα ατυχήματα αφορούν εκτροχιασμούς και όχι μετωπικές συγκρούσεις. Μετωπικές συγκρούσεις τρένων συμβαίνουν στις χώρες του Παγκόσμιου Νότου μόνο - για προφανείς λόγους. Το ότι συμβαίνουν τα ίδια σε χώρα της Ε.Ε. είναι δείγμα της τάξης και της αλφαδιάς που επικρατούν.

Είναι τραγικό και γελοίο σε μια εποχή που παρακολουθούμε βήμα-βήμα την πορεία της πίτσας που παραγγείλαμε, να μην ξέρουμε πού διάολο βρίσκονται τα τρένα με εκατοντάδες ανθρώπους.

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο τραγικό και γελοίο αν σκεφτούμε ότι τα τρένα λειτουργούν με τους ασυρμάτους, τις χειρόγραφες λίστες και την ευχή της Παναγιάς, τη στιγμή που με τα κάθε λογής Predator παρακολουθούν τα πάντα όλα και μας έχουν ζαλίσει τον έρωτα με την ψηφιακή επανάσταση του Πιερρακάκη.

Είναι τραγικό και γελοίο ότι ο Επιτελικός βγήκε στις τηλεοράσεις κι έβγαλε πόρισμα πριν καν απεγκλωβιστούν όλοι οι σοροί.

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο τραγικό και ακόμα πιο γελοίο αν σκεφτούμε ότι ο Επιτελικός απέδωσε την τραγωδία στο «ανθρώπινο λάθος». Λες και είναι λογικό να εξαρτώνται οι ζωές εκατοντάδων ανθρώπων από έναν και μόνο άνθρωπο, χωρίς να υπάρχει μηχανισμός για να αποτρέψει ή να διορθώσει το λάθος. Μια φόρμα συμπληρώνεις στο Internet και δεν σε αφήνει να προχωρήσεις αν έχεις ξεχάσει κάτι ή έχεις γράψει κάτι που δεν κολλάει, αλλά το τρένο πάει ντουγρού στη σύγκρουση επειδή ο σταθμάρχης δεν γύριζε σωστά το κλειδί.

Είναι τραγικό και γελοίο να δηλώνει ο Καραμανλής στις 20 Φεβρουαρίου στη Βουλή: «Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια».

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο τραγικό και ακόμα πιο γελοίο αν σκεφτούμε ότι στις 2 Νοεμβρίου 2022 η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Έλξης είχε αποστείλει εξώδικο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και στην Hellenic Train, στο οποίο ανέφερε: «Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System - του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος), που δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!».
ίναι τραγικό και γελοίο να μιλάνε για το ανθρώπινο λάθος, όταν στις 27 Απριλίου 2022 είχε παραιτηθεί ο πρόεδρος της Επιτροπής του ETCS, καταγγέλλοντας κακοδιαχείριση και καθυστερήσεις στο έργο.

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο τραγικό και ακόμα πιο γελοίο αν σκεφτούμε ότι την ημέρα του δυστυχήματος ο Επιτελικός θα βρισκόταν στο Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης Βορείου Ελλάδος για να φωτογραφηθεί και να πουλήσει παπά περί ψηφιακής μετάβασης και π… μπλε, την ώρα που τα τρένα λειτουργούν με τα χειρόγραφα σημειώματα και τους ασυρμάτους.

Είναι τραγικό και γελοίο εν μέσω γενικού πένθους o Ψαριανός να γράφει: «Τα ζώα, οι κρατικοδίαιτοι χαφιέδες, αντί να φωνάζουνε στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνουν πορεία στην Hellenic Train. Σαν τα Πουτινόσκυλα που πάνε στην Αμερικανική Πρεσβεία... Σιχαμένοι.».

Το πράγμα γίνεται ακόμα τραγικό και ακόμα πιο γελοίο αν σκεφτούμε ότι ο Ψαριανός είναι σύμβουλος του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και τον πληρώνουμε με τους φόρους μας για να γράφει χυδαιότητες στο Twitter.

Είναι τραγικό και γελοίο να στήνονται στις τηλεοράσεις δικαστήρια για τον σταθμάρχη και πλυντήρια για τον Επιτελικό.

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο τραγικό και γελοίο αν σκεφτούμε ότι αυτούς τους σταθμάρχες, από τους οποίους κρέμεται η ζωή εκατοντάδων ανθρώπων, τους προσλαμβάνουν με μπλοκάκι για ένα εξάμηνο.

Μάγκες, ο σημερινός Επιτελικός δεν έχει ούτε χάσταγκ ούτε Θρύλο ούτε παπαριές. Έχει μόνο τον λυγμό του «πάρε με όταν φτάσεις». Και την τσαντίλα γι’ αυτό το μπουρδέλο στο οποίο ζούμε. Όσοι ζούμε, δηλαδή.

O Επιτελικός

Η ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου