Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 18, 2023
Πέντε αυτοκίνητα τα οποία άλλαξαν την ύστατη στιγμή λογότυπα και κατασκευαστή Ποια μοντέλα αυτοκινήτων εξελίχθηκαν από συγκεκριμένους κατασκευαστές, ωστόσο την τελευταία στιγμή κυκλοφόρησαν στην αγορά με τα σήματα άλλης εταιρείας εξαιτίας διαφόρων συγκυριών.
Τα δίδυμα Αudi 50 και VW Polo πρώτης γενιάς
Γράφει ο Πέτρος Πιτσίνης
Η ζωή είναι γεμάτη ανατροπές της τελευταίας ώρας και φυσικά αυτό ισχύει και για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι βλέπουμε ότι υπάρχουν διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων, τα οποία εξελίχθηκαν από συγκεκριμένους αυτοκινητοκατασκευαστές με προορισμό την αγορά, ωστόσο την ύστατη στιγμή άλλαξαν στρατόπεδο και μάρκα και κυκλοφόρησαν με τα λογότυπα άλλης εταιρείας. Ακολουθούν πέντε τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που θα μπορούσαν κάλλιστα να κατηγορηθούν για παραποίηση εμπορικού σήματος.
Volkswagen Polo, 1975
Στις αρχές της δεκαετίας του 70 κινδύνευε η VW με πτώχευση, αφού βασιζόταν ακόμη στο ξεπερασμένο πλέον Beetle και οι προσπάθειες αντικατάστασής του από μοντέλα όπως το Κ70 και το VW 411/412 εξελίχθηκαν σε φιάσκο. Η πρεμιέρα του VW Golf το 1974 δεν αρκούσε για τη σωτηρία της, οπότε στράφηκε η Volkswagen στη θυγατρική της Audi για να ενισχύσει τη γκάμα της. Η αρχή έγινε με το πρώτο VW Passat του 1973, που ήταν ουσιαστικά ένα Audi 80 με διαφορετικά σχεδιασμένο πίσω τμήμα. Ωστόσο η κομβική μετάλλαξη ήταν εκείνη του Audi 50 σε VW Polo, που έγινε το 1975, έδωσε μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις της VW, ενώ ήταν δύο ίδια μοντέλα με διαφορετικά λογότυπα.
ADVERTISING
Αlfa Romeo Arna, 1983
Η Alfa Romeo βρισκόταν τη δεκαετία του 70 σε δεινή θέση εξαιτίας των χαμηλών της πωλήσεων εκτός Ιταλίας. Τότε εμφανίστηκε ως από μηχανής θεός η Nissan και συμφώνησε με τους Ιταλούς να κατασκευάζει στη μονάδα παραγωγής της Alfasud το Cherry με τα λογότυπα της Alfa Romeo, προκειμένου να γλιτώσουν τους δασμούς που επιβάλλονταν στα οχήματα made in Japan. Οι Ιταλοί ευελπιστούσαν από την πλευρά τους ότι θα έμπαιναν με το νέο μοντέλο, που ονομάστηκε Arna, στην ταχεία αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact hatchback. Η συμφωνία εξελίχθηκε σε αποστολή αυτοκτονίας, αφού το Arna εφοδιαζόταν με τα αναξιόπιστα μηχανικά μέρη της Alfa Romeo Alfasud, κάτω από ένα αμάξωμα σχεδιασμένο από Ιάπωνες.Έτσι η Alfa Romeo Arna πέρασε στην ιστορία μετά από μόλις τρία χρόνια παραγωγής, στη διάρκεια των οποίων εγκατέλειψαν το εργοστάσιο μόνο 53.000 τέτοια μοντέλα.
Renault Espace, 1984
Ο πατριάρχης των οικογενειακών πολυμορφικών μοντέλων σχεδιάστηκε από τον Έλληνα Μιχάλη Βολάνη για τη Matra κατά παραγγελία της Talbot. Στο ενδιάμεσο διάστημα χρεοκόπησε η Talbot και εντάχθηκε στον όμιλο της Peugeot/Citroen, η οποία απέρριψε την ιδέα δημιουργίας ενός τέτοιου μοντέλου, επειδή θεωρούσε ότι θα αποτύχει. Τότε παρενέβη άμεσα η Renault, η οποία αγόρασε τα δικαιώματα για το Espace, που συνεχίζει να κυκλοφορεί με επιτυχία ακόμη και σήμερα.
Peugeot 309, 1985
Το συγκεκριμένο μοντέλο μπήκε από σπόντα στη γκάμα της Peugeot, καθώς είχε εξελιχθεί με σκοπό να σώσει τη θυγατρική της Talbot, ενώ έφερε αρχικά την ονομασία Arizona. Όταν ολοκληρώθηκε όμως η εξέλιξη του Arizona, ήταν πλέον η Talbot ετοιμοθάνατη, οπότε αποφάσισε να το κατασκευάσει η Peugeot για να συμπληρώσει τη γκάμα της με ένα νέο compact μοντέλο μία κατηγορία πάνω από το 205. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, ότι στο αρχικό στάδιο παραγωγής εφοδιάζονταν τα Peugeot 309 με κινητήρες του Talbot/Simca Horizon, ενώ το μικρομεσαίο μοντέλο κατασκευαζόταν με επιτυχία έως και το 1993.
Τοyota GT86, 2012
Στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του εικοστού αιώνα είχε σταματήσει η παραγωγή της Toyota Celica και της Supra και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο δεν διέθετε στη γκάμα του σπορ μοντέλα. Έτσι στράφηκε στη Subaru και συμφώνησε να ‘’υιοθετήσει’’ το πισωκίνητο σπορ κουπέ BRZ, που βρισκόταν τότε ένα βήμα πριν το λανσάρισμα του στην αγορά. Με άλλα λόγια, το Toyota GT86 είναι ουσιαστικά ένα Subaru BRZ, κάτι που ισχύει και για το διάδοχο μοντέλο με την ονομασία GR86.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου