Κυριακή, Δεκεμβρίου 03, 2023

Ποιοι όμιλοι αυτοκινήτου έχουν τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα του στόλου τους Ένας κινέζικος όμιλος αυτοκινήτου, στον οποίο ανήκει μεταξύ άλλων και η Volvo, προσφέρει αυτή τη στιγμή 25 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ αντίθετα η Tesla περιορίζεται σε μόλις τέσσερα.





 

 


Όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητιστικοί όμιλοι προχωρούν με ένταση στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, ωστόσο το ερώτημα είναι σε τι φάση βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Η αμερικανική Tesla και η κινέζικη BYD αποτελούν σήμερα τις δύο κυρίαρχες μάρκες με βάση τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, ωστόσο οι ανταγωνιστές τους δεν κοιμούνται και λανσάρουν συνεχώς νέα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.


Η κυριαρχία της Tesla φαίνεται ότι δεν θα διαρκέσει πολύ, αφού η γκάμα της απαρτίζεται μόνον από τα τέσσερα μοντέλα Model 3, Μοdel S, Model Y και Model X, ενώ μόλις χθες ξεκίνησαν μετά από μεγάλες καθυστερήσεις οι πρώτες παραδόσεις του ηλεκτροκίνητου pick-up Cybertruck. Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα δεν καταφέρνει καν να μπει η καλιφορνέζικη μάρκα στο Top 20 των εταιρειών με τον μεγαλύτερο αριθμό διαφορετικών ηλεκτρικών μοντέλων στη γκάμα της παγκοσμίως.

Επικεφαλής αυτής της λίστας βρίσκεται ο κινέζικος όμιλος της Geely, ο οποίος προσέφερε τον Νοέμβριο του 2023 25 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τη γκάμα τους να απαρτίζεται από 12 SUV, 3 βαν, 7 λιμουζίνες, 1 μίνι πόλης, 1 πεντάθυρο και ένα σπορ μοντέλο. Να σημειώσουμε ότι στον συγκεκριμένο όμιλο ανήκουν οι μάρκες Geely, Volvo, Lotus, Polestar, ZEEKR, Jidu, Link & Co, Proton, Livan, Radar, Farizon και Geometry, ενώ τουλάχιστον τα 14 από τα 25 ηλεκτρικά μοντέλα χρησιμοποιούν το ίδιο πάτωμα SEA (Sustainable Experience Architecture). 







Oι 10 όμιλοι με τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα



Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα του ομίλου Stellantis με 20 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα, ο οποίος καταλαμβάνει έτσι τη δεύτερη θέση της σχετικής παγκόσμιας λίστας. Στο συγκεκριμένο όμιλο ανήκουν οι μάρκες Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Maserati, RAM, Alfa Romeo και Abarth. Ωστόσο οι πωλήσεις των περισσότερων μοντέλων της Stellantis περιορίζονται κυρίως στην Ευρώπη, οπότε δεν πιάνουν τα νούμερα, που θα μπορούσαν.

Αντιθέτως, ο όμιλος Volkswagen προωθεί με τις υπομάρκες VW ID και Audi e-tron σε παγκόσμιο επίπεδο τις πωλήσεις του και κυρίως στις αγορές της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Για παράδειγμα τα 5 από τα 7 αμιγώς ηλεκτρικά Audi πωλούνται σε όλες τις σημαντικές αγορές του πλανήτη. Ο όμιλος Volkswagen προσφέρει 19 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα και σε αυτόν ανήκουν οι μάρκες VW, Audi, Skoda, Cupra, SEAT, Porsche, Lamborghini, κλπ.


Πίσω από την πρώτη τριάδα ακολουθεί η κινέζικη SAIC με 16 ηλεκτρικά μοντέλα και μάρκες μεταξύ των οποίων και η MG, που ξεκίνησε πρόσφατα την εμπορική της πορεία και στην Ελλάδα. Η αμερικανική General Motors διαθέτει επίσης 16 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ωστόσο κάποια από αυτά βρίσκονται ακόμη σε πρώιμη φάση λανσαρίσματος. Τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας μοιράζονται οι κινέζικες Dongfeng και BYD με 15 και 14 τέτοια οχήματα και οι όμιλοι Mercedes, BMW, Hyundai/Kia με 11 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα η κάθε μια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου