Κυριακή, Φεβρουαρίου 25, 2024

Πόσα πληρώσαμε πέρυσι για την ασφάλιση του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας μας Πόσο αυξήθηκε πέρυσι το μέσο ασφάλιστρο αυτοκινήτου και ποια πακέτα και προαιρετικές καλύψεις επέλεξαν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στη χώρα μας.






 


Γράφει ο Πέτρος Πιτσίνης
 


Ενδιαφέροντα στοιχεία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων στη χώρα μας κατέγραψε η έκθεση insurancemarket report 2023. Η γνωστή πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων, insurancemarket, συνεργάζεται με δεκάδες ασφαλιστικές επιχειρήσεις από τον κλάδο του αυτοκινήτου και δημοσιεύει κάθε χρόνο την τελευταία πενταετία τα πιο σημαντικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με αυτόν.
4% ακριβότερα ασφάλιστρα

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση, το 2023 αυξήθηκε το μέσο ασφάλιστρο αυτοκινήτου κατά 4% σε σχέση με το 2022 και ανήλθε σε 145,8 ευρώ, ενώ το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο μοτοσικλέτας έφτασε τα 81,6 ευρώ. Ωστόσο παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις από εταιρεία σε εταιρεία για τα ίδια πακέτα κάλυψης, γι αυτό και η πλατφόρμα insurancemarket συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες μηχανοκίνητων οχημάτων, να συγκρίνουν μεταξύ των πολλών προτάσεων που υπάρχουν στην αγορά, πριν πάρουν την τελική τους απόφαση. Μάλιστα, αυτή η έρευνα αγοράς δεν πρέπει να γίνεται μια και έξω για πάντα, αλλά να επαναλαμβάνεται π.χ. κάθε χρόνο, επειδή αλλάζουν τα δεδομένα.
Προαιρετικές καλύψεις

Σχεδόν οι έξι στους δέκα Έλληνες -για την ακρίβεια το 58%- κατόχους αυτοκινήτων προτιμάει ετήσιας διάρκειας ασφαλιστικά συμβόλαια, ενώ το 2023 αυξήθηκε κατά 21% η ζήτηση για μικτή ασφάλεια σε σχέση με το 2022. Το ποσοστό των μικτά ασφαλισμένων αυτοκινήτων αυξάνει, όσο μεγαλώνει και η αξία του οχήματος, ενώ την συγκεκριμένη κάλυψη προτιμούν σε σημαντικό βαθμό οι πολίτες ηλικίας 56 έως 65 ετών.

Ο νόμος προβλέπει υποχρεωτικές καλύψεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των αυτοκινήτων, ωστόσο υπάρχουν και ορισμένες προαιρετικές, οι οποίες είναι δημοφιλείς σε μεγάλο ποσοστό των πελατών. Έτσι, οι τέσσερις στους δέκα κατόχους Ι.Χ. στη χώρα μας προτιμούν την κάλυψη για οδική βοήθεια, ενώ τρεις στους δέκα επιλέγουν το πακέτο πυρός/κλοπής. Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι η οδική βοήθεια θεωρείται από πολλούς οδηγούς απαραίτητη, αφού στην Ελλάδα κυκλοφορεί ο πιο γερασμένος στόλος οχημάτων στην Ευρώπη με μέση ηλικία τα 17,3 χρόνια, ενώ ένας μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων δεν είναι σωστά συντηρημένος. Το αποτέλεσμα το βλέπουμε σε καθημερινή βάση στους δρόμους μας με τη μορφή ακινητοποιημένων οχημάτων λόγω βλάβης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου