Κυριακή, Φεβρουαρίου 25, 2024

Κι όμως, οι σημερινοί νέοι αγαπούν το αυτοκίνητο όσο και οι γονείς τους Διεθνής έρευνα ανατρέπει την άποψη, ότι η νεότερη γενιά δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για το αυτοκίνητο, όπως οι προηγούμενες.






 
 


Είναι όντως αλήθεια, ότι οι γενιές Υ και Ζ δεν δίνουν τόση σημασία στο αυτοκίνητο, όσο οι προηγούμενες; Η πρόσφατη έρευνα ‘’Youth and Mobility’’ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA με έδρα το Παρίσι ανατρέπει αυτό τον ισχυρισμό και αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι το όνειρο της απόκτησης ενός Ι.Χ. παραμένει ζωντανό και στους σημερινούς νέους, ενώ αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ταξινομήσεων αυτοκινήτων για λογαριασμό ατόμων ηλικίας 18 έως 25 ετών.
Έρευνα σε 9 χώρες

Στην έρευνα συμμετείχαν ομάδες 1.000 νέων ατόμων 16 έως 25 χρονών από τις ΗΠΑ, Αυστραλία, Γερμανία, Ινδία, Κένυα, Μεξικό, Κίνα Αργεντινή και Ισπανία με 1.000 και τα αποτελέσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα και διαφωτιστικά. Έτσι προκύπτει ότι το 51% των συμμετεχόντων κατέχει δίπλωμα οδήγησης, ενώ το 56% δήλωσε, ότι η απόκτηση ενός δικού του αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό στόχο στη ζωή του. Φυσικά, υπήρχαν διαφορές από χώρα σε χώρα, αφού στις ΗΠΑ ανερχόταν το ποσοστό όσων θεωρούν την αγορά ενός Ι.Χ. σημαντικό γεγονός στη ζωή τους στο 66%, ενώ στη Γερμανία είχαμε το χαμηλότερο ποσοστό με 45%.

Οι νέοι βλέπουν επίσης σε μεγάλο βαθμό το αυτοκίνητο ως μια ‘’φούσκα’’ ιδιωτικού χώρου και προέκταση του σπιτιού τους. Αυτό πιστεύει το 60% των νεαρών Αμερικανίδων και Αμερικανών, ενώ το χαμηλότερο ποσοστό εμφανίζεται στην Ισπανία με 46%.
Πολυτέλεια το Ι.Χ.

Οι ερευνητές έθεσαν το ερώτημα, αν αποτελεί η κατοχή ενός Ι.Χ. πολυτέλεια και ο ένας στους δύο συμμετέχοντες νέους απάντησε καταφατικά. Αυτό ισχύει για το 60% των Αμερικανών, οι οποίοι ασπάζονται πάντως την άποψη ότι η κατοχή ενός Ι.Χ. είναι μια αναγκαία συνθήκη και ότι δεν γίνεται να μην έχεις αυτοκίνητο. Αντιθέτως, μόνο το 42% των Κινέζων, των Γερμανών και των Ισπανών βλέπει την κατοχή ενός αυτοκινήτου ως πολυτέλεια, ενώ τη συγκεκριμένη άποψη συμμερίζεται στην Αργεντινή, στο Μεξικό και στην Κένυα μόλις το ένα τρίτο των ερωτηθέντων.
Αγοραστικό ενδιαφέρον

Η στροφή της νέας γενιάς στα Ι.Χ. αποτυπώνεται εκτός των άλλων και στις αυξημένες ταξινομήσεις αυτοκινήτων από τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα σε μια σειρά ανεπτυγμένων χωρών. Τελικά η πτώση που είχε καταγραφεί στο πρόσφατο παρελθόν δεν οφείλεται στην αδιαφορία των νέων προς το αυτοκίνητο, αλλά σε μια σειρά άλλων παραγόντων, όπως -μεταξύ άλλων- η οικονομική κρίση του 2007/08. Επίσης, σε ορισμένες χώρες προσφέρονται ειδικά πακέτα χρήσης των Μαζικών Μέσων Μεταφορών με εξαιρετικά χαμηλές τιμές για νέους σπουδαστές και εργαζόμενους, οπότε απλά αναβάλλουν την αγορά ενός Ι.Χ. για αργότερα, ποντάροντας φυσικά και στη βελτίωση των οικονομικών τους. Το σίγουρο είναι πάντως, ότι μόλις ωριμάζουν οι οικονομικές συνθήκες βάζουν αμέσως οι περισσότεροι νέοι ψηλά στην ατζέντα τους την απόκτηση ενός δικού τους αυτοκινήτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου