Πέμπτη, Ιουλίου 11, 2024

Έρχεται το real time «check up» στα αυτοκίνητα – Οι νέες λειτουργίες που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη Όλο και πιο κοντά η πλήρως αυτόνομη οδήγηση χάρη στην τεχνική νοημοσύνη. Ποιες άλλες υπηρεσίες θα «ξεκλειδώσουν» τα επόμενα χρόνια.



Image by rawpixel.com on Freepik

 

 


Επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη, με τη βασικότερη αλλαγή που έρχεται στο μέλλον να είναι η αυτόνομη οδήγηση και συγκεκριμένα η αυτονομία επιπέδου 5, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν πλήρως χωρίς οδηγό.
Χρήμα με τη «σέσουλα» για τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία

Ενώ παραμένει το ερώτημα εάν το σύστημα είναι ασφαλές σε όλες τις πιθανές συνθήκες οδήγησης, το μέγεθος της αγοράς για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να τριπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν τεράστια ποσά για να αναπτύξουν τα επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης. Έτσι, από τα 41,1 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν εφέτος για την έρευνα και τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης στην αυτοκινητοβιομηχανία, το συγκεκριμένο ποσό αναμένεται να φθάσει τα 114,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2029.

Τα επίπεδα 1 και 2 (περισσότερο σαν συστήματα υποβοήθησης οδηγού) εξακολουθούν να είναι τα πιο διαδεδομένα, με την αυτόνομη οδήγηση, ουσιαστικά, να ξεκινά από το επίπεδο 3 (π.χ. ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, σε μποτιλιαρίσματα και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων). Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κυκλοφορήσει μοντέλα που ήδη παρέχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, ενώ σύντομα θα υπάρξουν και άλλες.


Από την άλλη πλευρά, η συνδεσιμότητα που χρησιμοποιεί η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια του οχήματος, κυρίως χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ανίχνευση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ακόμη και η ανίχνευση κόπωσης.
Οι νέες λειτουργίες που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στο αυτοκίνητο

Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην προγνωστική συντήρηση. Αναλύοντας τα δεδομένα του οχήματος, μπορεί να προβλέψει μηχανικές βλάβες και να προτείνει αντικατάσταση ή επισκευή ορισμένων εξαρτημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτελέσει πηγή πιθανής εξοικονόμησης κόστους, καθώς θα εντοπιστεί το πρόβλημα πριν αυτό γίνει μεγαλύτερο.

Τα οχήματα υψηλής σύνδεσης θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες που ο οδηγός απολαμβάνει σήμερα στο κινητό του, όπως, για παράδειγμα, να επιτρέπει να αναπαράγει την αγαπημένη μουσική του ή να ολοκληρώσει τις αγορές του από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.







Οι κατασκευαστές ξοδεύουν τεράστια ποσά σε αυτόν τον χώρο. Η VW έχει προϋπολογίσει 122 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση μεταξύ 2023 και 2027. Το 2023, η Honda συνεργάστηκε με τη Sony για να λανσάρει την Afeela, μία μάρκα κινητικότητας με ένα εξαιρετικά συνδεδεμένο πρωτότυπο μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και η Stellantis συνεργάζεται με την Amazon για να σχεδιάσει το λογισμικό για το «έξυπνο πιλοτήριό» της, που θα ενσωματωθεί στις 14 μάρκες του γκρουπ.

Με την ενσωμάτωση του ChatGPT ή παρόμοιων διεπαφών συνομιλίας AI, οι κατασκευαστές δημιουργούν έναν «ταξιδιωτικό βοηθό» για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Μπορεί να λειτουργήσει και ως τουριστικός οδηγός ή να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση των ψηφιακών πληρωμών.


Τέλος, με συνδεδεμένα οχήματα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας, την παροχή συμβουλών για τη στάθμευση κ.λπ. Αυτό, επίσης, θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου