Τετάρτη, Αυγούστου 07, 2024
Μοντέλο… Βενετίας σε Σαντορίνη και Μύκονο: Με εισιτήριο 10 ευρώ θα μπαίνουν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων Πενταπλασιάζεται η τιμή του εισιτηρίου για την είσοδο των τουριστών στη Σαντορίνη και στη Μύκονο.
Φωτογραφία: Dawid Tkocz / Unsplash
Γράφει η Ελένη Μπορμπόλη
Συνεχίζεται η προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκαλεί ο υπερτουρισμός στους πιο δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, όπως είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος, με την κυβέρνηση να προσανατολίζεται σε οικονομικά μέτρα -για αρχή τουλάχιστον.
Όπως δημοσίευσε η εφημερίδα «Καθημερινή», η κυβέρνηση σχεδιάζει να πενταπλασιάσει την τιμή του «εισιτηρίου» που καλούνται οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων να πληρώσουν για την είσοδο στα δύο νησιά. Αυτό σημαίνει ότι από τα 2 ευρώ, που είναι σήμερα, το κόστος εισόδου στη Σαντορίνη θα ανεβεί στα 10 ευρώ.
Η πρακτική αυτή ήδη εφαρμόζεται στην πόλη της Βενετίας, από τον Απρίλιο του 2024. Τότε, η ιταλική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει πως από τις 25 Απριλίου, οι τουρίστες θα έπρεπε να πληρώσουν το αντίτιμο των 5 ευρώ για να μπουν στην πόλη.
«Δε μπορεί [σ.σ.: το εισιτήριο] να είναι κάτω από 10 ευρώ για τη Σαντορίνη», σχολίασε κυβερνητικό στέλεχος, σύμφωνα με την Καθημερινή.
Λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που έχει προκαλέσει ο τεράστιος όγκος των τουριστών αναλογικά με το μικρό μέγεθος του πληθυσμού (περίπου 10.000 μόνιμοι κάτοικοι), η Σαντορίνη αναμένεται να αντιμετωπιστεί από την κυβέρνηση ως ένα «ειδικό πρότζεκτ».
Πλαφόν στους τουρίστες το 2025
Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως αναμένεται εκπόνηση μελέτης, έτσι ώστε να εκτιμηθεί ο ανώτατος ημερήσιος ρυθμός που μπορεί να δεχτεί η Σαντορίνη. Θεωρείται ότι ένα μεγάλο βάρος αποτελούν για το νησί τα ημερόπλοια, τα οποία μεταφέρουν τουρίστες που καταφτάνουν σωρηδόν σε καθημερινή βάση.
Ο δήμαρχος του νησιού, Νίκος Ζόρζος, έχει προτείνει την θέσπιση ενός ορίου στον αριθμό των επιβατών κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται καθημερινά. Συγκεκριμένα, ο ίδιος θεωρεί ότι το πλαφόν πρέπει να μην ξεπερνάει τους 8.000 επιβάτες την ημέρα.
Πρόκειται για μια άποψη που συμμερίζεται και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος είπε πρόσφατα στο Bloomberg ότι το μέτρο αυτό θα τεθεί σε ισχύ το 2025.
Πρόβλημα υποδομών
Από την πλευρά του, ο Gianluca Chimenti, τουριστικός πράκτορας και μόνιμος κάτοικος της Σαντορίνης τα τελευταία 18 χρόνια, τονίζει ότι το πρόβλημα δεν είναι ο μεγάλος αριθμός των τουριστών, αλλά η έλλειψη υποδομών.
«Ο υπερτουρισμός δεν υπάρχει. Αυτό που βλέπω εγώ είναι η έλλειψη υποδομών. Η αλήθεια είναι πως το νησί είναι άδειο. Μετά τις 9 το βράδυ, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία είναι μετά βίας μισογεμάτα. Ο μόνος τρόπος για να μετακινηθούν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων από το Παλιό λιμάνι στο κέντρο της πόλης είναι το τελεφερίκ. Και καθώς τα πλοία φτάνουν όλα μαζί, είναι απολύτως αναμενόμενο να υπάρχει μια τεράστια ουρά», εξήγησε ο ίδιος λίγες μέρες πριν, μιλώντας στο CNN.
Από την άλλη, όπως επισημαίνει η Καθημερινή, «ανάσα» στη Σαντορίνη αναμένεται να δώσει και η κατασκευή νέου λιμανιού στον Μονόλιθο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου