Σάββατο, Αυγούστου 24, 2024

«Η θύελλα δεν ήρθε ξαφνικά» - Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν το γιοτ στο βυθό της Σικελίας O CEO της κατασκευάστριας εταιρείας του σκάφους «Bayesian» που βυθίστηκε στη Σικελία καταγγέλλει τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία.









Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα γύρω από τα αίτια που οδήγησαν στη βύθιση του σκάφους Bayesian, τα ξημερώματα της Δευτέρας στα ανοιχτά της Σικελίας, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται προκειμένου οι Αρχές να ρίξουν φως στην τραγωδία.

Ήδη, έχουν ανασυρθεί οι σοροί έξι ανθρώπων από το βυθισμένο σκάφος, ενώ οι προσπάθειες επικεντρώνονται τώρα στην ανάσυρση της σορού της Χάνα Λιντς, κόρης του μεγιστάνα Μάικ Λιντς.


Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian Sea Group, της εταιρείας που κατέχει τα περιουσιακά στοιχεία της Perini Navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, μιλώντας στην ιταλική Corriere della Sera, χαρακτήρισε το σκάφος «ένα από τα ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο», πρακτικά «αβύθιστο» και κατήγγειλε πως έγιναν σημαντικά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
«Ήταν όλα προβλέψιμα»

«Υπήρχε πρόβλεψη για τον ανεμοστρόβιλο», δήλωσε ο Κονσταντίνο στην Corriere della Sera, επισημαίνοντας ότι η θύελλα δεν ήρθε απρόσμενα, όπως ανέφεραν οι επιβάτες. «Ήταν όλα προβλέψιμα, έχω μπροστά μου τους χάρτες καιρού».

Τόνισε, επίσης ότι οι επιβάτες δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το γιοτ δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο, και αναρωτήθηκε γιατί το πλήρωμα δεν είχε ενημερωθεί για την επικείμενη καταιγίδα.


Παράλληλα, εξήγησε ότι η βύθιση του γιοτ δεν θα είχε συμβεί αν είχαν γίνει οι σωστές κινήσεις. «Η βύθιση οφείλεται στο ότι το γιοτ πήρε νερό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το μπλακ άουτ που σημειώθηκε οφείλεται στο ότι το νερό προκάλεσε βραχυκύκλωμα.

Υπογράμμισε, μάλιστα, πως το τραγικό συμβάν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν το πλήρωμα είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα, όπως το να κλείσουν οι πόρτες και οι θύρες, να βάλουν τους επιβάτες στο σημείο συγκέντρωσης, να ενεργοποιήσουν τους κινητήρες και να σηκώσουν την άγκυρα.


Υποστήριξε, επίσης, ότι η Perini Navi έχει κατασκευάσει γιοτ που έχουν αντέξει ακόμη και τον τυφώνα Κατρίνα, και θεωρεί ότι η κατάσταση που προκλήθηκε από την καταιγίδα στη Σικελία δεν ήταν ακραία για ένα τέτοιο σκάφος. Ο ίδιος άφησε αιχμές για το πλήρωμα, τονίζοντας ότι έγιναν λάθη στη διαχείριση της κατάστασης.





«Δεν βυθίστηκε σε 1’, το πλήρωμα είχε 16 λεπτά για να ειδοποιήσει τους επιβάτες»

Ο κ. Κονσταντίνο επέμεινε ότι η διαδικασία της βύθισης δεν ήταν τόσο άμεση όσο κάποιοι ισχυρίστηκαν, λέγοντας: «Το μαρτύριο διήρκεσε 16 λεπτά. Το σκάφος δεν βυθίστηκε σε ένα λεπτό όπως έχουν πει ορισμένοι επιστήμονες».

Όπως μεταδίδει η Daily Mail, η ανάλυση των δεδομένων AIS (Automatic Identification System) από την ιστοσελίδα Marine Traffic επιβεβαιώνει τον χρόνο που ανέφερε ο κ. Costantino, αν και δεν είναι ακόμη δυνατό να επαληθευτεί τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτών των λεπτών. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι ένα δεύτερο σκάφος, το Sir Robert Baden Powell, ακολούθησε παρόμοια πορεία με το Bayesian την ίδια στιγμή. Το σκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της καταιγίδας και βοήθησε στη διάσωση των επιζώντων.


Τέλος, ο Costantino δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει νομικές ενέργειες για να προστατεύσει την εικόνα και την αξιοπιστία της, δεδομένου του μεγάλου πλήγματος που υπέστη η φήμη της μετά το δυστύχημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου