Κυριακή, Σεπτεμβρίου 08, 2024

Μπλεξίματα για τη Google και στη Βρετανία - Νέες κατηγορίες για μονοπωλιακές πρακτικές Η Google στο στόχαστρο και των αρχών του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τις πρακτικές της στη διαδικτυακή διαφήμιση.







 


Γράφει ο Παναγιώτης Κωνσταντίνου
 

Ένα νέο μέτωπο φαίνεται πως ανοίγει κατά της Google. Μετά την καταδίκη της για παράβαση του ανταγωνισμού στις ΗΠΑ και εν αναμονή των ποινών που θα τις επιβληθούν από την αμερικανική δικαιοσύνη, η Google βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο και των βρετανικών αρχών.

Σύμφωνα με την υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των μονοπωλίων, η εταιρεία της Alphabet, που κυριαρχεί στις μηχανές αναζήτησης, έχει καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση της στη διαφήμιση στο χώρο του διαδικτύου. Η κατηγορία θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για βαριά πρόστιμα στην εταιρεία, έως και 10% των παγκόσμιων εσόδων της, ενδεχομένως και σε επιβολή μέτρων που θα μπορούσαν να περιορίσουν τη δράση της πιο κερδοφόρας υπηρεσίας του ομίλου.


Συγκεκριμένα η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η Google χρησιμοποιεί την κυριαρχία της για να προωθήσει τις δικές της υπηρεσίες και συμφέροντα, βλάπτοντας δυνητικά χιλιάδες επιχειρηματίες και διαφημιστές στη χώρα.

Η Google συλλέγει δεδομένα για τους χρήστες, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα για εξατομικευμένη διαφήμιση. Επίσης συγκεντρώνει τεράστια κεφάλαια πουλώντας διαφημιστικό χώρο. Αξιοποιώντας τους αλγόριθμους και το τεράστιο «θησαυροφυλάκιο» δεδομένων που έχει συγκεντρώσει από τους χρήστες, η Google καταγράφει περίπου 225 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα ετησίως από την διαδικτυακή διαφήμιση, ένα μέγεθος που αντιστοιχεί σχεδόν στο 80% των συνολικών εσόδων της Alphabet.







«Είναι σημαντικό οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και οι διαφημιστές να μπορούν να επωφεληθούν από τον ανταγωνισμό και να απολαμβάνουν δικαιότερες συμφωνίες είτε αυτές αφορούν την αγορά, είτε την πώληση ψηφιακού διαφημιστικού χώρου», υπογράμμισε η Juliette Enser, εκτελεστική διευθύντρια επιβολής κανόνων της CMA.

Απαντώντας στις αιτιάσεις της CMA, η Google, σύμφωνα με τη Bloomberg, τόνισε πως οι ισχυρισμοί της Αρχής βασίστηκαν σε «λανθασμένες ερμηνείες του τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων». Ο Dan Taylor, Αντιπρόεδρος του Global Ads της Google, δήλωσε ότι διαφωνεί με τα ευρήματα και θα απαντήσει ανάλογα.


Υπενθυμίζεται πως και οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν βάλει στο στόχαστρο τη Google κατηγορώντας την για τις πρακτικές της στο χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης. Το προηγούμενο έτος απαγγέλθηκαν σε βάρος της κατηγορίες για παραβίαση του ανταγωνισμού με την επισήμανση πως με αθέμιτους τρόπους «θάβει» τα διαφημιστικά προγράμματα των ανταγωνιστών της ενισχύοντας τον δικό της κεντρικό ρόλο στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης.

Η Κομισιόν ανέφερε στη σχετική εντολή της, τον Ιούλιο του 2023, πως τα διαρθρωτικά μέτρα ενδεχομένως να μην είναι αρκετά για να διορθωθεί η καταχρηστική συμπεριφορά της Google, ανοίγοντας το δρόμο ακόμη και για μια εντολή «διάσπασης» του κολοσσού σε επιμέρους εταιρείες, ώστε να διαχωριστεί για παράδειγμα η μηχανή αναζήτησης με την υπηρεσία διαφημίσεων και να πουληθεί κάποιο από τα μέρη της.

Σημειώνεται πως αυτό είναι ένα μέτρο που εξετάζει και η αμερικανική δικαιοσύνη, καθώς η Google καταδικάστηκε από το ομοσπονδιακό δικαστήριο για μονοπώλιο και αθέμιτες πρακτικές, ύστερα από προσφυγή του υπουργείου δικαιοσύνης των ΗΠΑ.


Μάλιστα το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει προσφύγει κατά της Google και για το ζήτημα της διαφήμισης στο διαδίκτυο, ζητώντας και πάλι τη διάσπαση της εταιρείας. Η υπόθεση αναμένεται να συζητηθεί το προσεχές διάστημα και σύμφωνα με την προσφυγή, η Google χάρη στη δεσπόζουσα θέση της μπορεί και διατηρεί ένα ποσοστό 30% για κάθε δολάριο που ξοδεύουν οι διαφημιστές στο διαφημιστικό χώρο που τους παρέχει στο διαδίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου