Κυριακή, Οκτωβρίου 27, 2024

1,3 εκατομμύριο υπογραφές για αγωγές στην ασυλία «καταθέτει» η κ. Καρυστιανού στον Τασούλα!




Η έρευνα του εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαίμη εξακολουθεί να εμφανίζει κενά, καθώς ακόμη δεν έχουν δοθεί απαντήσεις στα μεγάλα και κρίσιμα ερωτήματα, που θα καθορίσουν την ποινική εξέλιξη της υπόθεσης.


Ήρθε η ώρα να κατατεθούν στην Βουλή ενάμιση εκατομμύριο υπογραφές Ελλήνων πολιτών, που ζητάνε την τροποποίηση του νόμου για την ποινική ευθύνη υπουργών και την κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας. Αυτός είναι ο στόχος της προέδρου του Συλλόγου «Τέμπη 28-2-2023», Μαρίας Καρυστιανού, που έχασε την κόρη της Μάρθη στο σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών και ηγείται του αγώνα των συγγενών, οι οποίοι κατάφεραν να συγκεντρώσουν 1,5 εκατομμύριο υπογραφές Ελλήνων πολιτών, που απαιτούν, κατ’ εφαρμογήν του αρ. 73 παρ. 6 Σ, να συζητηθεί και να ψηφιστεί στην Βουλή των Ελλήνων νομοθετικό πλαίσιο ώστε να μην παραμένουν «γράμμα κενό» η ποινική ευθύνη υπουργών και το σύστημα άρσης της βουλευτικής ασυλίας.

Από τη
Μαίρη Μπενέα

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του χρόνου η κ. Καρυστιανού και ο Σύλλογος των συγγενών για τα Τέμπη θα έχουν καταθέσει τις υπογραφές στον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος οφείλει αμελλητί να τις δώσει στην Βουλή για ψήφιση. Η τεράστια απήχηση στην κοινωνία, που έχει ο αγώνας των συγγενών των 57 θυμάτων των Τεμπών, όπως αποτυπώθηκε και στην συναυλία μνήμης, την οποία παρακολούθησαν στο Καλλιμάρμαρο χιλιάδες άνθρωποι, ενώ παράλληλα ακόμη 2.500.000 θεατές την είδαν στο Διαδίκτυο, είναι ο μεγάλος φόβος της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, που αισθάνεται ότι δεν μπορεί να ανακόψει το κύμα συμπαράστασης και οργής.

Είναι πολύ πιθανόν, όπως αναφέρουν πληροφορίες, η Κυβέρνηση να επιχειρήσει να εγείρει διαφόρου είδους προσκόμματα, ακόμη και οικονομικού περιεχομένου, για να εκτρέψει τους συγγενείς από τον αρχικό στόχο, που είναι η αποκάλυψη της αλήθειας για το πολύνεκρο δυστύχημα, για το οποίο ακόμη παραμένουν πολλά σημεία σκοτεινά. Το είδαμε εξ άλλου από την αρχή, με την στάση της ΝΔ στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, που έκλεισε άρον-άρον την έρευνα, χωρίς να τολμήσει την Προανακριτική. Το ίδιο μοτίβο επαναλήφθηκε, ταυτόχρονα, με τις προσπάθειες της Κυβέρνησης να κλείσει άρον-άρον και η δικαστική έρευνα και να γίνει το συντομότερο η δίκη, γεγονός που αποτυπώθηκε στις αρχικές δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, ο οποίος έσπευσε να προαναγγείλει ότι η δίκη θα είχε ξεκινήσει μέχρι τον Ιούνιο του 2023.
Αναπάντητα ερωτήματα

Όταν αυτό απέτυχε, μετά τις προσωπικές προσπάθειες των συγγενών, που με δικά τους μέσα κατάφεραν να ανοίξει περισσότερο η υπόθεση και να διερευνηθεί κάθε σκοτεινή γωνία της, την σκυτάλη πήρε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος, σε μια πρωτοφανή παρέμβασή του, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στην ΔΕΘ, επέδειξε μια ασυγχώρητη σπουδή για να γίνει η δίκη πριν από την επέτειο της διετίας από το σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η έρευνα του εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαίμη εξακολουθεί να εμφανίζει κενά, καθώς ακόμη δεν έχουν δοθεί απαντήσεις στα μεγάλα και κρίσιμα ερωτήματα, που θα καθορίσουν την ποινική εξέλιξη της υπόθεσης. Είναι δυνατόν να ξεκινήσει αυτή η δίκη χωρίς να έχει απαντηθεί το πιο κρίσιμο ερώτημα, που είναι το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, την οποία οδηγούσε ο μηχανοδηγός, στην κηδεία του οποίου, μάλιστα ,παρέστη ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, καθώς παλαιότερα απασχολείτο ως εθελοντής στο γραφείο του;

Ακόμη εκκρεμούν τα αποτελέσματα για τέσσερεις πραγματογνωμοσύνες, τις οποίες έχει παραγγείλει ο ανακριτής κ. Μπακαίμης, μετά από αιτήματα των συγγενών των θυμάτων, με πρωτοστάτη την πρόεδρο του συλλόγου τους Μαρία Καρυστιανού. Οι απαντήσεις των ειδικών επιστημόνων που έχουν οριστεί αναμένεται να φωτίσουν τις πιο σκοτεινές πτυχές της υπόθεσης, όπως το εάν υπήρχε απαγορευμένο φορτίο με χημικούς καταλύτες στην εμπορική αμαξοστοιχία, σε ποιόν ανήκε το υλικό και ποιος ήταν ο παραλήπτης του.

Στο νομικό οπλοστάσιο των συγγενών των θυμάτων προστέθηκε πρόσφατα το αποτέλεσμα έρευνας που διεξήγαγε ο καθηγητής Φαισάλ Καν, στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, που επιβεβαιώνει τα ευρήματα του πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, ότι δηλαδή η εμπορική αμαξοστοιχία πιθανότατα μετέφερε υδρογονάνθρακες, οι οποίοι προκάλεσαν έκρηξη κατά την σύγκρουση και θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 30 από τα 57 θύματα να απανθρακωθούν ακαριαία. Ο καθηγητής στην έκθεσή του τονίζει ότι από το βιντεοληπτικό υλικό και τα δεδομένα του ατυχήματος «καθίσταται εμφανές ότι, η αμαξοστοιχία μετέφερε πιθανότατα πτητικούς υδρογονάνθρακες», προσθέτοντας μάλιστα ότι η χημική ανάλυση δειγμάτων που ελήφθησαν στην περιοχή του ατυχήματος, των υπολειμμάτων στα θύματα, καθώς και στα κατεστραμμένα υλικά από υποδομές της περιοχής, δείχνουν την παρουσία των χημικών ενώσεων βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου (ή ξυλένιου).

«Είναι πολύ πιθανό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο. Λόγω της πρόσκρουσης που προκλήθηκε από την σύγκρουση, αυτές οι ουσίες εκλύθηκαν από τα κοντέινερ που τα περιείχαν και έτσι σχηματίστηκε το νέφος ατμών που αναμείχθηκε αποτελεσματικά με τον αέρα και δημιούργησε την πύρινη σφαίρα» ξεκαθαρίζει ο Αμερικανός ειδικός επιστήμονας προσθέτοντας ότι: «Η πυρόσφαιρα εξερράγη πλησίον της θέσεως των χημικών στην εμπορική αμαξοστοιχία και, όπως φαίνεται στα βίντεο, εξελίχθηκε από την πηγή της προς τα έξω. Η πυρόσφαιρα κάλυψε την περιοχή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας σοβαρές βλάβες και θανατηφόρα ατυχήματα».

Ίσως εκεί αποσκοπεί και η νέα –πέμπτη– πραγματογνωμοσύνη, που παρήγγειλε ο εφέτης ανακριτής, ο οποίος, χωρίς να περιμένει τα αποτελέσματα από τις τέσσερεις πραγματογνωμοσύνες που εκκρεμούν αναπάντητες, ανέθεσε σε άλλον καθηγητή του Μετσοβίου να διαπιστώσει εάν η έκρηξη από την οποία απανθρακώθηκαν τα περισσότερα θύματα προήλθε από την ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης του καυστήρα της εμπορικής ή της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Οι πραγματογνωμοσύνες

Στο μεταξύ, οι επιστημονικές πραγματογνωμοσύνες που εκκρεμούν και τα αποτελέσματά τους περιμένει ο ανακριτής, προκειμένου να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του, αφορούν στα εξής:

– Η πρώτη, πόρισμα του ειδικού πραγματογνώμονα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ο οποίος αναμένεται να δώσει απαντήσεις σε έξι ερωτήματα του ανακριτή, για το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε μεγάλες ποσότητες ξυλολίου, τουλολίου κ.λπ.

Ο κ. Μπακαίμης είχε ορίσει τον ειδικό πραγματογνώμονα του Μετσοβίου τον περασμένο Απρίλιο, μετά τις διαφορές που είχαν ανακύψει μεταξύ των πραγματογνωμώνων, ως προς την ποσότητα ξυλολίου που ανιχνεύτηκε στον τόπο του δυστυχήματος, κυρίως σε σχέση με την έκρηξη που συνόδευσε την σύγκρουση των δύο τραίνων. Μάλιστα η έκθεση του πραγματογνώμονα των συγγενών των θυμάτων, κ. Κοκοτσάκη, ήταν αυτή που πρώτη έδειξε την χημική ουσία ως υπεύθυνη για την έκρηξη από την οποία –όπως προέκυψε εκ των υστέρων– κάηκαν ζωντανοί οι περισσότεροι επιβάτες του τραίνου.

– Η δεύτερη απάντηση που περιμένει ο ανακριτής αφορά στην ανάκτηση του διαγραμμένου υλικού καταγραφής φόρτωσης και κίνησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας, η οποία συγκρούστηκε με την επιβατική, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Ο κ. Μπακαίμης έχει στείλει αίτημα προς ειδικό εργαστήριο του Λονδίνου, το οποίο εκτός από καταρτισμένο προσωπικό διαθέτει και την απαραίτητη εξουσιοδότηση από την κατασκευάστρια εταιρεία για τους 12 από τους 15 σκληρούς δίσκους που περιλαμβάνονται στην δικογραφία και δείχνουν τι ακριβώς φορτώθηκε στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Η διαδικασία έχει ήδη καθυστερήσει, αφού το προξενείο της χώρας μας, στο οποίο αρχικά εστάλη το έγγραφο για να μεταφραστεί και να σταλεί στο εργαστήριο, φέρεται να απάντησε πως απαιτείται εξειδικευμένος μεταφραστής! Το έγγραφο επέστρεψε στον ανακριτή, ενώ τελικά φαίνεται πως με την βοήθεια του Υπουργείου Εξωτερικών βρέθηκε γνώστης της εξειδικευμένης ορολογίας που απαιτούσε το έγγραφο.

Ο εφέτης ανακριτής στο αίτημά του, που εστάλη στις 15 Μαρτίου, ζήτησε την ανάκτηση του περιεχομένου των 15 συνολικά κατασχεμένων σκληρών δίσκων από την φόρτωση στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στις 28-2-2023 της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503, που ενεπλάκη στο δυστύχημα, και την κίνηση, πορεία και διέλευση αυτής από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Πλατέως, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Νέων Πόρων και Ραψάνης, διέλευση που έλαβε χώρα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, μεταξύ των ωρών 21.40 – 23.18.

O ανακριτής είχε ορίσει ανθρωπολόγο, για να εξετάσει τα υπολείμματα οστών που εντοπίστηκαν από ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, κατά την διάρκεια των ερευνών στο ιδιωτικό οικόπεδο, όπου μεταφέρθηκαν 500 κυβικά χώμα από τον τόπο της τραγωδίας. Πάντως, ακόμη και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι πραγματογνωμοσύνες, ο κ. Μπακαίμης οδεύει προς την ολοκλήρωση των απολογιών των μέχρι τώρα κατηγορουμένων, καθώς έχει ήδη κληθεί σε συμπληρωματική απολογία ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είχε προφυλακιστεί ως ο βασικός υπεύθυνος.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν σταλεί κλήσεις προς απολογία και στα δύο πρώην διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, επί υπουργίας Κώστα Αχ. Καραμανλή, καθώς φέρονται ότι είχαν ενημερωθεί για την κατάσταση και τις τραγικές ελλείψεις των ελληνικών σιδηροδρόμων. Παρά το γεγονός ότι ο ανακριτής αναμένεται να απαγγείλει κατηγορητήριο στα δύο πρώην διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, δεν έχει καταλήξει ακόμη εάν θα ενεργοποιήσει τον νόμο περί ευθύνης υπουργών. Θα το αποφασίσει αμέσως μετά τις απολογίες δύο πρώην διευθυντικών στελεχών του Υπουργείου Μεταφορών, επί υπουργίας Κώστα Αχ. Καραμανλή!

Πηγή: Εστία της Κυριακής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου