Πέμπτη, Οκτωβρίου 10, 2024

Εφιάλτης στους δρόμους με τις κάμερες - Άμεσα η κλήση της Τροχαίας στο κινητό του παραβάτη οδηγού Οι κλήσεις θα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο στο κινητό του οδηγού, τι ανακοίνωσε ο Δημήτρης Παπαστεργίου.



ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ/EUROKINISSI

 

 


Ένα νέο, «έξυπνο» πληροφοριακό σύστημα που θα ενισχύσει τη λειτουργία των καμερών ελέγχου κυκλοφορίας και θα επιτρέπει την άμεση αποστολή των κλήσεων κατά τον χρόνο τέλεσής τους, βρίσκεται στα σχέδια του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι στόχος του νέου συστήματος είναι η άμεση διαχείριση των παραβάσεων, ώστε οι κλήσεις να αποστέλλονται άμεσα στους παραβάτες.


Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην εγκατάσταση 1.000 νέων καμερών, σημειώνοντας πως ήδη έχουν δημοπρατηθεί 388 κάμερες από την Περιφέρεια Αττικής, 12 κάμερες του ΟΑΣΑ και 17 κάμερες της Αττικής Οδού, οι οποίες θα διασυνδεθούν με το νέο πληροφοριακό σύστημα.

Ο κ. Παπαστεργίου διευκρίνισε ότι δεν θα χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία υπαλλήλων για την ανάκτηση των δεδομένων από τις κάμερες, καθώς η μεταφορά των στοιχείων θα γίνεται αυτόματα. «Δεν θα χρειάζεται να πάει κάποιος υπάλληλος με ένα στικάκι να κατεβάζει τις φωτογραφίες», εξήγησε χαρακτηριστικά.


 



Το νέο σύστημα προβλέπει τη συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία που θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία των καμερών, ενώ η διαχείριση των παραβάσεων θα γίνεται από το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα.

Ο υπουργός προανήγγειλε την πιθανότητα να αποστέλλεται στους οδηγούς ειδοποίηση μέσω κινητού την ίδια στιγμή που καταγράφεται η παράβαση, ενώ η τελική βεβαίωση της κλήσης θα γίνεται αυτόματα και θα εμφανίζεται στη θυρίδα του πολίτη, δηλαδή στο gov.gr.


«Εξετάζουμε να έρχεται την ίδια ώρα της παράβασης ένα μήνυμα στο κινητό του χρήστη ότι ελέγχεται για παράβαση, και μόλις η τροχαία το τσεκάρει, η βεβαίωση να έρχεται αυτομάτως στη θυρίδα του οδηγού», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου, προσθέτοντας πως οι οδηγοί θα μπορούν να πληρώνουν και ψηφιακά.

Σημειώθηκε επίσης ότι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αμφισβητήσουν τις κλήσεις μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, ενώ θα μπορούν να ζητήσουν και τη φωτογραφία που αποδεικνύει την παράβαση.

«Όλες οι κλήσεις θα μπορούν να αμφισβητηθούν στην ψηφιακή πλατφόρμα, ενώ οι πολίτες θα μπορούν να ζητήσουν και τη φωτογραφία που αποδεικνύει την παράβαση», υπογράμμισε ο υπουργός.


Όπως ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, σήμερα υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι κλήσεις παραδίδονται στον παραβάτη ακόμη και μετά από 5 ή 10 χρόνια, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας που ακολουθείται από την τροχαία μέχρι τους δήμους και την τελική βεβαίωση της κλήσης.

«Υπάρχουν κλήσεις που μπορεί να φθάσουν ακόμη και μετά από 5 ή 10 χρόνια στον παραλήπτη τους», σημείωσε χαρακτηριστικά.






Ασφάλεια αυτοκινήτου για φυσικές καταστροφές - Τι αλλάζει

Το ετήσιο κόστος ασφάλισης για ένα απλό επιβατικό όχημα - μετά την υποχρεωτική ασφάλεια ΙΧ για φυσικές καταστροφές- αναμένεται να κυμανθεί από 7 έως 13 ευρώ, ανάλογα με τις παρεχόμενες καλύψεις. Για επαγγελματικά οχήματα, παραδείγματος χάρη, η τιμή αυτή θα ανέβει κι άλλο. Ωστόσο, ένα πρόσφατο παράδειγμα εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αποζημίωση σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Όπως έχουμε δει στο πρόσφατο παρελθόν μια έντονη βροχόπτωση διάρκειας μόλις 10 λεπτών προκάλεσε σοβαρές πλημμύρες σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι και οι Αμπελόκηποι. Πολλά αυτοκίνητα υπέστησαν σοβαρές ζημιές, ειδικά εκείνα που βρίσκονταν σε υπόγεια πάρκινγκ. Το ερώτημα που προκύπτει είναι: θα αναγνωρίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες μια τέτοια βροχή ως θεομηνία, ώστε να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες;


Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ίσως χρειαστεί να προσκομίσει έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η ζημιά προκλήθηκε από φυσική καταστροφή. Το αν αυτό το έγγραφο θα εκδοθεί από την ΕΜΥ (;) ή τον αρμόδιο Δήμο -αν καταφέρει να το αποδείξει αυτό-παραμένει ασαφές Είναι, επίσης, σημαντικό να αναφερθεί ότι συχνά τα οχήματα που βρίσκονται σταθμευμένα σε υπόγεια γκαράζ εξαιρούνται από αποζημιώσεις.

Εν τέλει, η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές ίσως δεν προσφέρει την απαραίτητη προστασία στις περιπτώσεις που τα μέτρα υποδομής δεν είναι επαρκή. Ίσως το πρόβλημα έγκειται στο ότι δρόμοι και περιοχές δεν θα έπρεπε να πλημμυρίζουν από μια βροχή που διαρκεί μόλις 10 λεπτά.

Από τη μία πλευρά, η νέα ρύθμιση αναμένεται να διασφαλίσει την άμεση αποζημίωση των οδηγών σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, καλύπτοντας τυχόν σοβαρές υλικές ζημιές στα οχήματά τους -ανάλογα τις περιπτώσεις όπως αναφέρθηκε πιο πάνω- Από την άλλη πλευρά, θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο κόστος της ασφάλισης, επιβαρύνοντας οικονομικά τους ιδιοκτήτες οχημάτων.


Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όσοι έχουν αποκτήσει το όχημά τους μέσω δανείου είναι ήδη υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν το αυτοκίνητο για φυσικές καταστροφές, καθώς ουσιαστικά ανήκει στην τράπεζα. Επιπλέον, πολλοί οδηγοί που διαθέτουν καινούργια οχήματα ή φροντίζουν ιδιαίτερα το αυτοκίνητό τους είναι πιθανό να επιλέγουν ευρύτερη ασφαλιστική κάλυψη.

Ωστόσο, στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, κυκλοφορούν οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας ή με σοβαρές ζημιές, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για βασικές μετακινήσεις. Για τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων, των οποίων η αξία μπορεί να είναι χαμηλή, ακόμα και κάτω από 1.500 ευρώ, η υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές αποτελεί ένα επιπλέον οικονομικό βάρος, το οποίο πολλοί θεωρούν περιττό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη αυξηθεί σε σχέση με το 2023, και ενώ κάποιες εταιρείες προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές, η συνολική τάση παραμένει αυξητική. Επιπλέον, υπάρχουν ανοικτά ερωτήματα για το πώς θα εφαρμοστεί η νέα υποχρέωση.

Για παράδειγμα, όσοι έχουν ετήσια ασφαλιστική κάλυψη χωρίς πρόβλεψη για φυσικές καταστροφές, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2025, θα πρέπει να προχωρήσουν σε επιπλέον κάλυψη από τον Ιανουάριο; Τι θα γίνει για όσους ανανεώνουν την ασφάλειά τους τον Δεκέμβριο ή τον Ιούνιο;


Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να δοθούν περαιτέρω διευκρινίσεις από τις αρμόδιες αρχές το προσεχές διάστημα, καθώς το πλαίσιο εφαρμογής της υποχρεωτικής ασφάλισης για φυσικές καταστροφές θα πρέπει να εξειδικευτεί περισσότερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου