Κυριακή, Οκτωβρίου 20, 2024

Πρόεδρος ΣΤΑΣΥ για τα απανωτά επικίνδυνα περιστατικά με τρένα - «Η μη απόδοση ευθυνών για τα Τέμπη έχει φέρει μια χαλαρότητα» Και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, παραδέχτηκε πως «συμβαίνουν αρκετά τον τελευταίο καιρό» στα τρένα.





 

 


Από τον Φεβρουάριο του 2023, όταν σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη, τα επικίνδυνα περιστατικά στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είναι απανωτά. Την Πέμπτη αποκαλύφθηκε πως μια ακόμη τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή.

Στις 9 Οκτωβρίου, συρμός του Προαστιακού μπήκε από λάθος σε γραμμή του μετρό, στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Το λάθος εντοπίστηκε 500 μέτρα πριν την είσοδο στη σήραγγα και τελικά δεν υπήρξε σύγκρουση.


Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, παραδέχτηκε πως «συμβαίνουν αρκετά τον τελευταίο καιρό», ενώ ο πρόεδρος του Συνδικάτου Σταθμαρχών ΣΤΑΣΥ, Λεωνίδας Γεωργόπουλος, απέδωσε τα περιστατικά στη μη απόδοση ευθυνών για τα Τέμπη.

«Θεωρώ ότι οι ευθύνες που δεν αποδόθηκαν στα Τέμπη ενδεχομένως έφεραν αυτή τη χαλαρότητα», είπε στα Παραπολιτικά 90,1 ο πρόεδρος του Συνδικάτου Σταθμαρχών ΣΤΑΣΥ, Λεωνίδας Γεωργόπουλος, προκαλώντας αίσθηση. 
«Οι εκπαιδεύσεις στον ΟΣΕ είναι συγκεκριμένες, δεν πρέπει να είναι θέμα εκπαίδευσης. Γνωρίζω ότι υπάρχει μια έρευνα σε εξέλιξη. Θέλω να ελπίζω ότι θα αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει να αποδοθούν», είπε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται πως για το σοβαρό περιστατικό με τον συρμό του Προαστιακού που μπήκε από λάθος σε γραμμή του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας διατάχθηκε κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα.


Περίπου πριν από ένα μήνα, στο φως είχε έρθει άλλο ένα περιστατικό με σύγκρουση τρένων που αποφεύχθηκε για μερικά δευτερόλεπτα. Στους Αγίους Αναργύρους μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Πειραιάς, αντιλήφθηκε πως από λάθος ένα άλλο τρένο είχε μπει στη δική του γραμμή.

Ο σταθμάρχη του ΣΚΑ, που τέθηκε σε διαθεσιμότητα, «έστελνε τα δύο τρένα το ένα πάνω στο άλλο», όπως είχε δηλώσει ο μηχανοδηγός στην αμαξοστοιχία 1210, Δημήτρης Κουτσιάφτης.

«Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχε συμβεί τίποτα. Εκείνη την ώρα αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά, προχώρησα σε πλήρη πέδη της αμαξοστοιχίας για μείωση ταχύτητας αλλά ταυτόχρονα να μην αντιληφθούν οι επιβάτες ότι υπάρχει κίνδυνος. Μας χώριζε περίπου ένα χιλιόμετρο», είπε και πρόσθεσε: «αν δεν είχα αντιληφθεί ότι υπάρχει κίνδυνος δεν θα είχαμε προλάβει να κάνουμε τίποτα. Έπρεπε το ΣΚΑ να ενημερώσει τον συνάδελφο να περιμένει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου