Τετάρτη, Μαΐου 30, 2012

Δεν αποκλείεται να «δέσουν» πλοία οι ακτοπλοϊκές από Σεπτέμβριο

Αντιμέτωπες με τον κίνδυνο της κατάρρευσης βρίσκονται αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες το πρώτο τρίμηνο του 2012 κατέγραψαν μείωση του μεταφορικού τους έργου σε επιβάτες και οχήματα άνω του 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο....
Μάλιστα σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας και το υψηλό κόστος των καυσίμων (αυξημένο κατά 23% σε σχέση με το 2011) δημιουργείται πλέον, ενόψει και της θερινής περιόδου, μια άκρως εκρηκτική κατάσταση με απρόβλεπτες συνέπειες. Κύκλοι της ακτοπλοΐας δεν κρύβουν τον φόβο τους ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ενδέχεται πολλά πλοία να «δέσουν», καθώς οι εταιρείες θα αδυνατούν να καλύψουν τις βασικές λειτουργικές ανάγκες τους, αφήνοντας νησιά του Αιγαίου χωρίς συγκοινωνιακή κάλυψη.

Βάσει των στοιχείων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, προκύπτει ότι το διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος 2012 η επιβατική κίνηση στις βασικές γραμμές του Αιγαίου (από Πειραιά για Κυκλάδες, Κρήτη, Ικαρία, Σάμο, Μυτιλήνη) μειώθηκε κατά 25%, περίπου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το πρώτο τρίμηνο του 2012 διακινήθηκαν 1.330.120 επιβάτες έναντι 1.756.820 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Στα Ι.Χ. η κίνηση μειώθηκε κατά 30%, περίπου, καθώς φέτος μεταφέρθηκαν 152.958 Ι.Χ. έναντι 220.389 το αντίστοιχο 3μηνο του 2011. Στα φορτηγά η πτώση είναι στα επίπεδα του 11%, δηλαδή 105.132 το πρώτο τρίμηνο του 2012 έναντι 118.089 το τρίμηνο πέρυσι. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Αδριατική, όπου η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 26,28% στους επιβάτες, κατά 26,04% στα Ι.Χ. και 17,03% στα φορτηγά.

«Η πτώση του μεταφορικού έργου είναι αποτέλεσμα της ύφεσης και παρά τις εμπορικές κινήσεις που έχουμε κάνει προς την κατεύθυνση ειδικών προσφορών, τόσο για επιβάτες όσο και για τα οχήματα, η κατάσταση δεν άλλαξε και δυστυχώς δεν φαίνεται να αλλάζει και το καλοκαίρι, προϊδεάζοντας αρνητικά την ψυχολογία της αγοράς στην ακτοπλοΐα» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Του Νίκου Μπαρδούνια

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου