Σάββατο, Απριλίου 18, 2015

Αναχρονιστικές προτάσεις προς τον υπουργό Παιδείας Αρ. Μπαλτά

Δεν φταίνε οι νόμοι, αλλά η ανεπάρκεια ορισμένων να τους εφαρμόσουν

H παρέμβαση των εκπροσώπων στον ΕΟΠΠΕΠ (ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ) προς το υπουργείο Παιδείας με αίτημα τον άμεσο τερματισμό διεξαγωγής εξετάσεων πιστοποίησης καλής γνώσης πληροφορικής από φορείς, μέχρι τη θέσπιση ενός νέου θεσμικού πλαισίου εγείρει πληθώρα...ερωτημάτων για τη σκοπιμότητά της. Η χώρα δεν πάσχει από έλλειψη νόμων, πάσχει από την ορθή εφαρμογή τους. Νομοθετικό οπλοστάσιο υπάρχει στον χώρο της πιστοποίησης προσόντων ανθρώπινου δυναμικού, όπως και σοβαροί, αξιόπιστοι φορείς, με παγκόσμια εμβέλεια, οι οποίοι διασφαλίζουν την ποιότητα στις υπηρεσίες που παρέχουν, προσφέροντας πιστοποιητικά διεθνούς αναγνωρισιμότητας.

Πού έγκειται το πρόβλημα; Οι καλά γνωρίζοντες τον χώρο της πιστοποίησης, μιλούν ξεκάθαρα για ανεπαρκή λειτουργία του φορέα ΕΟΠΠΕΠ, ο οποίος ζητώντας μέσω των κοινωνικών εταίρων, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο ομολογεί επί της ουσίας, την αποτυχία άσκησης των καθηκόντων του. «Δεν φταίνει οι νόμοι, φταίνε αυτοί που είναι ανίκανοι να τους εφαρμόσουν», λένε με έμφαση.

Ο ΕΟΠΠΕΠ, φορέας του υπουργείου Παιδείας έχει την ευθύνη ελέγχου όλου του συστήματος στον χώρο της πιστοποίησης, από τις διαδικασίες εκπαίδευσης στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης μέχρι και το στάδιο της πιστοποίησης των γνώσεων από φορείς πιστοποίησης. Ο ρόλος του είναι, στο πλαίσιο άσκησης αρμοδιοτήτων που του έχουν εκχωρηθεί από το κράτος, να εποπτεύει στενά τη λειτουργία των κέντρων κατάρτισης, αλλά και των φορέων που πιστοποιούν την καλή γνώση πληροφορικής. Με τον τρόπο αυτό, προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον, το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και την ισότιμη πρόσβαση των νέων στην απασχόληση. Πότε άσκησε ο ΕΟΠΠΕΠ πραγματικά τον εποπτικό του ρόλο; Από της συστάσεώς του δεν έχει «πάτησει το πόδι» του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη του χώρου, σε εταιρία ή φορέα πιστοποίησης για να ασκήσει έλεγχο. Πώς ασκούν έλεγχο;

Η προσέγγισή του ΕΟΠΠΕΠ σε θέματα πιστοποίησης και κατάρτισης ήταν γραφειοκρατική, σημειώνουν τα ίδια στελέχη, και όχι ουσιαστική και προς την κατεύθυνση διασφάλισης της ποιότητας των παρεχόμενων γνώσεων και υπηρεσιών. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι ο ΕΟΠΠΕΠ είχε τη δυνατότητα, του δόθηκε η ευκαιρία, εάν θεωρούσε ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι ανεπαρκές, «να φέρει τα πάνω-κάτω», τον περασμένο Μάιο μέσω της ΚΥΑ (Μάιο 2014) που καταρτίστηκε με βάση τις προτάσεις του. Γιατί δεν επέφερε τις αλλαγές που σήμερα προτείνει; Τί άλλαξε μέσα σ’ ένα χρόνο;

Ας ελπίσουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων ενστερνιζόμενο την αξία της πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων.
Η πιστοποίηση προσώπων αποτελεί έναν ισχυρό μοχλό για την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και στην καταπολέμηση της ανεργίας όπως επίσης και την επιτάχυνση σημαντικών μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η πιστοποίηση προσώπων συμβάλλει σημαντικά στην καταπολέμηση της ανεργίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των οικονομιών μέσα από τη βελτίωση του κόστους και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου