Κυριακή, Μαρτίου 18, 2018

Ανελέητος πόλεμος για τα «φιλέτα»





Τι παίζει σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα και Ιταλία

«Κόκκινο» έχει χτυπήσει το τελευταίο διάστημα ο ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοΐα εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου καθώς όλες οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «ερίζουν» για τα δρομολόγια - «φιλέτα» του Αιγαίου, που αφορούν κυρίως προορισμούς προς Κυκλάδες, Κρήτη και Δωδεκάνησα. ...

Πρωταγωνίστρια των εξελίξεων αναδείχθηκε η Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου, η οποία εδώ και μήνες διαμαρτυρόταν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της βάζει εμπόδια στη δρομολόγηση στο Αιγαίο δύο νεοαποκτηθέντων ταχυπλόων, με αποτέλεσμα σε μία κομβική περίοδο για τις κρατήσεις εισιτηρίων από το εξωτερικό να μην μπορεί να εφαρμόσει την εμπορική της πολιτική.

Χρειάστηκε να φτάσει η κατάσταση στα άκρα, να έχουμε μέχρι και... «απεργία πείνας» του Γ. Στεφάνου και να γίνει πόλεμος ανακοινώσεων μεταξύ εταιρείας και υπουργείου, ώστε να υπάρξει λύση στο πρόβλημα και να λάβει η εταιρεία την άδεια για τα δρομολόγια που θα συνδέουν από 13 Απριλίου τη Ραφήνα με την Κρήτη μέσω έξι νησιών των Κυκλάδων.

Πρόκειται για τα πλοία «Superferry» και «Superferry II», που θα πραγματοποιούν τα δρομολόγια για το χρονικό διάστημα 13 Απριλίου - 31 Οκτωβρίου 2018. Το ένα πλοίο θα διανυκτερεύει στη Ραφήνα και θα αναχωρεί το πρωί για Ηράκλειο και το άλλο θα διανυκτερεύει στο Ηράκλειο και θα αναχωρεί το πρωί για Ραφήνα.

Δρομολόγια
Πώς έχει αναλυτικά το πρόγραμμα των δρομολογήσεων; Από 13.4 μέχρι 30.4 τα δύο πλοία θα ξεκινούν μέρα παρά μέρα από Ηράκλειο για Σαντορίνη μέχρι Μύκονο.
Από 2.5 μέχρι 31.5 τα δύο πλοία ξεκινούν, το ένα από Ραφήνα στις 7.50 για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο - Πάρο - Ίο - Σαντορίνη - Ηράκλειο και το άλλο από Ηράκλειο στις 7.40 για Σαντορίνη - Πάρο - Μύκονο - Τήνο - Άνδρο - Ραφήνα. Τέλος τα δύο πλοία από 1.6 μέχρι 30.9 θα ξεκινούν εναλλάξ από Ηράκλειο στις 9.30 για Σαντορίνη - Πάρο - Μύκονο - Τήνο - Άνδρο - Ραφήνα.
Και επιστροφή κανονικά όπως το προηγούμενο διάστημα από Ραφήνα στις 7.50.
Η εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση, στις χρονικές αυτές περιόδους, τα πλοία της να φτάνουν στη Σαντορίνη στις 11.15, ώστε να εξυπηρετείται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα σε πλοία άλλων εταιρειών.
Επίσης η Golden Star Ferries αγόρασε πρόσφατα δύο ταχύπλοα που προορίζονται για τη γραμμή Πειραιάς - Κυκλάδες κάνοντας χιαστί δρομολόγια. Η γραμμή θα είναι Πειραιάς - Σίφνος - Μήλος - Φολέγανδρος - Σαντορίνη - Κατάπολα - Κουφονήσι - Νάξος - Μύκονος - Πάρος - Ίος - Σαντορίνη - Νάξος - Πάρος - Μύκονος - Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Με άλλη απόφαση ο Π. Κουρουμπλής ενέκρινε την τροποποίηση του δρομολογίου για το πλοίο Sifnosjet της εταιρείας SeaJets το οποίο από 30 Απριλίου ώς 28 Οκτωβρίου θα εκτελεί το δρομολόγιο Ηράκλειο - Θήρα - Πάρος - Μύκονος και Ρέθυμνο - Θήρα - Πάρος - Μύκονος, με ώρα αναχώρησης από το Ηράκλειο στις 07.30.
Επίσης η SeaJets, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της, ανακοίνωσε την αγορά του ταχύπλοου KALLI P (το οποίο είχε περάσει και από τη ΝΕΛ ως Παναγία Θαλασσινή), χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινώσει που θα δρομολογήσει το καράβι.

Και οι Μινωικές στη μάχη
Σε ότι αφορά τη Μinoan Lines, που ανήκει στον ιταλικό όμιλο Grimaldi, αυτή φέρεται να έχει ζητήσει τη δρομολόγηση του Myconos Palace (πρώην Amsicora) από 23.3.2018 στη γραμμή Πειραιάς - Σούδα - Ηράκλειο, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως και ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Πειραιάς - Σούδα. Από το καλοκαίρι ζητείται να γίνει καθημερινό δρομολόγιο από Πειραιά προς Σούδα. Το αίτημα αυτό θα συζητηθεί σ’ ένα από τα επόμενα Σ.Α.Σ.

Επίσης, οι Μινωικές έχουν ζητήσει να δρομολογήσουν από φέτος δύο ταχύπλοα, το υπό αγορά Highspeed 7 από Ηράκλειο προς Θήρα - Ίο - Πάρο - Μύκονο, καθώς και άλλο ένα ταχύπλοο από Πειραιά προς Σύρο - Μύκονο - Νάξο .
Εκτός των ανωτέρω αιτημάτων, έχουν ζητήσει για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, 1.11.2018 - 31.10.2019, να δρομολογήσουν συνολικά 3-4 ταχύπλοα, δύο από Ηράκλειο και άλλα δύο από Πειραιά προς Κυκλάδες.
Παράλληλα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, τα Κνωσός και Φαιστός, στα πρωινά τους δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο θα προσεγγίζουν κάθε Πέμπτη και Κυριακή το λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο. Τα δύο πλοία θα ανταγωνίζονται ακόμα και τα ταχύπλοα της γραμμής, αφού θα συνδέουν τον Πειραιά με τη Μήλο σε μόλις 3 ώρες και 15 λεπτά, και τη Μήλο με το Ηράκλειο σε 4 ώρες.

Επιπρόσθετα, στις γραμμές της Αδριατικής, ο ιταλικός όμιλος θα διακόψει τη σύνδεση της Πάτρας με το Μπρίντιζι, αλλά ενισχύει με τρίτο πλοίο και δεύτερη καθημερινή αναχώρηση τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Μπρίντιζι. Ο ιταλικός όμιλος θα συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με τον ιταλικό Νότο μέσω του Μπάρι, όπου δραστηριοποιείται με 2 πλοία.

Από την άλλη πλευρά, η δρομολόγηση του Διαγόρα στην παλιά του γραμμή, στα Δωδεκάνησα, έχει ως αποτέλεσμα (σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα) να μετακινηθεί το Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σαντορίνη με καθημερινή αναχώρηση από τον Πειραιά στις 17.30 και το Blue Star Naxos να εξυπηρετεί την άγονη γραμμή των Αν. Κυκλάδων με καθημερινή αναχώρηση από τον Πειραιά στις 06.45.

Συμφέροντα εφοπλιστών
Είναι εμφανές ότι όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν θέσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους το χρυσοφόρο πακέτο των κυκλαδίτικων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και όχι μόνο.
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η μάχη μεταξύ των εφοπλιστών πήρε χαρακτηριστικά που αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας, αλλά και του ευτελισμού της «απεργίας πείνας» από τους εμπλεκομένους, ενώ εκτοξεύθηκαν εκατέρωθεν απειλές ότι, εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, θα βάλουν λουκέτο και θα κλείσουν τις εταιρείες τους αφήνοντας στον δρόμο εκατοντάδες ναυτεργάτες και υπαλλήλους των γραφείων τους.
Επίσης μέσω των εταιρικών αντιπαραθέσεων επιχειρείται η άμεση εμπλοκή των ναυτεργατών σε μια διένεξη που αφορά τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου