Πέμπτη, Αυγούστου 06, 2020

Σοβαρή προσπάθεια του Γιάννη Πλακιωτάκη για να χτυπηθούν οι οφσόρ και να επιστρέψουν τα πλοία στην ελληνική σημαία.


 


Προσπάθεια για την ανακοπή της διαρροής των πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο (κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες) αποτελούν τα μέτρα που εξήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.


Με τα μέτρα η ελληνική σημαία γίνεται πιο «συμφέρουσα» και πιο ανταγωνιστική (αρκεί να βοηθήσει και ο εφοπλισμός) και ανοίγει ο δρόμος για περισσότερες θέσεις εργασίας στα πλοία, σε μια εποχή που η ανεργία μαστίζει τη χώρα. Με τις νέες διατάξεις παρέχεται δυνατότητα για ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία με βάση τις διεθνείς ισχύουσες ΣΣΕ (τη σύμβαση της ITF, του διεθνούς συνδικαλιστικού οργάνου των ναυτικών).

Η ρύθμιση αφορά μόνο τα αμιγώς ελληνικά εμπορικά πλοία άνω των 3.000 ΚΟΧ -στην ακτοπλοΐα τα πράγματα μένουν ως έχουν- και μόνο ειδικότητες του κατώτερου πληρώματος, καθώς και τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού.

Σημειώνεται ότι από τα 4.900 ελληνικών συμφερόντων πλοία μόλις τα 599 φέρουν την ελληνική σημαία (ποσοστό 12%), ενώ το 1995 σε σύνολο 2.939 ελληνόκτητων πλοίων τα 1.019 ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο (ποσοστό 42%). Η διαρροή, δηλαδή, ήταν -και παραμένει- θηριώδης.

Δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας

Όπως τόνισε στη Βουλή ο Γ. Πλακιωτάκης, «δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας στη διεθνή ναυτιλία. Βάσει της διεθνούς ΣΣΕ ο μισθός του ναύτη μαζί με τα επιλέξιμα επιδόματα φτάνει τα 2.200 δολάρια ΗΠΑ. Απευθύνομαι στην ελληνική κοινωνία και στον Έλληνα άνεργο συμπολίτη μας και τον ρωτώ. Τα 2.200 δολάρια είναι μισθός γαλέρας; Ό,τι ισχύει στα υπό ξένη σημαία πλοία θα ισχύει και για τα υπό ελληνική σημαία».

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, με τα προτεινόμενα (με τροπολογία στη Βουλή) μέτρα προβλέπεται: αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία, περισσότεροι Έλληνες σε υπό ελληνική σημαία πλοία, τόνωση της ελκυστικότητας του ναυτικού επαγγέλματος.

Με τις ρυθμίσεις αλλάζουν επίσης τα πράγματα στον ναυτικό συνδικαλισμό.
Κανείς δεν θα μπορεί να θέτει υποψηφιότητα στα σωματεία αν έχει ολοκληρώσει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών.

Κάθε υποψήφιος θα πρέπει να αποδεικνύει ότι ασκεί το ναυτικό επάγγελμα βάσει του αριθμού του ναυτικού του φυλλαδίου και όχι δι’ αντιπροσώπου ή με επιστολική ψήφο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου