Δευτέρα, Απριλίου 12, 2021

Οι influencers των πρεσβειών...

 




Εκτός από τον τουρισμό, η πανδημία είχε αποτέλεσμα να παγώσει και η «βιομηχανία» ορισμένων διαμορφωτών κοινής γνώμης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι πληρώνονταν για να προωθούν συγκεκριμένους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Μαζί τους μπήκε προσωρινά στον πάγο και η προσπάθεια αρκετών κυβερνήσεων να συγκαλύψουν τα εγκλήματά τους μέσω αυτών των τεχνικών. Όχι όμως για πολύ...


Πριν από μερικές ημέρες, ο συντάκτης του ηλεκτρονικού περιοδικού Slate, Άντριου Σίλβερσταϊν, έκανε μια περίεργη παρατήρηση χαζεύοντας στο Instagram. Αρκετοί από τους χρήστες που ανεβάζουν ταξιδιωτικές φωτογραφίες δεν είχαν σταματήσει ούτε για μια ημέρα να ποστάρουν νέο υλικό, παρά το γεγονός ότι εδώ και μήνες δεν μπορούσαν να επισκεφθούν τις περιοχές που παρουσίαζαν.






Όπως εξηγούσε ο ίδιος, με αυτό τον τρόπο «ταΐζουν» τους αλγόριθμους του Instagram για να διατηρήσουν τη θέση και την αναγνωρισιμότητά τους έως τη στιγμή που θα ανοίξουν και πάλι οι τουριστικοί προορισμοί. Πρόκειται για μια «βιομηχανία» εκατομμυρίων ευρώ, καθώς αρκετοί από αυτούς τους χρήστες προωθούν ανοιχτά ή συγκαλυμμένα συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς και πληρώνονται με ποσοστά από ταξιδιωτικά γραφεία, μουσεία κ.ο.κ.



Η επιτυχία αυτών των λογαριασμών άνοιξε την όρεξη και αρκετών κυβερνήσεων, που θέλησαν να χρησιμοποιήσουν τους σύγχρονους διαμορφωτές της κοινής γνώμης όχι μόνο για να προσελκύσουν τουρίστες αλλά και για να συγκαλύψουν τα εγκλήματά τους. Πριν από την πανδημία, δεκάδες influencers από όλο τον κόσμο δέχθηκαν σκληρή κριτική γιατί αποδέχθηκαν πρόσκληση της Σαουδικής Αραβίας να επισκεφθούν ορισμένες από τις πιο πολυτελείς υποδομές της χώρας με όλα τα έξοδα πληρωμένα.





Προφανώς από τις φωτογραφίες και τα σύντομα «ρεπορτάζ» που έστελναν απουσίαζαν οι ομαδικοί αποκεφαλισμοί αντιφρονούντων, η γενοκτονία που συντελείται εναντίων εκατομμυρίων παιδιών στην Υεμένη, αλλά ακόμη και πιο καθημερινά ζητήματα, όπως η συμπεριφορά απέναντι στις γυναίκες, τους ομοφυλόφιλους, τους ξένους εργάτες κ.ο.κ. Παρόμοιες πρακτικές προώθησης και συγκάλυψης ακολουθούσε το Πακιστάν και αρκετές ακόμη χώρες, για να προσελκύσουν επισκέπτες σε περιοχές που μέχρι πρότινος θεωρούνταν απροσπέλαστες για τους τουρίστες.



Η παρουσίαση ορισμένων χωρών από influencers δεν ήταν απλώς ανήθικη αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και επικίνδυνη για άλλους ταξιδιώτες που θα επιχειρούσαν να ακολουθήσουν τα βήματά τους. Οι bloggers και οι vloggers (video bloggers) έβρισκαν όλες τις πόρτες ανοιχτές, δεν παρενοχλούνταν από διεφθαρμένους αστυνομικούς ενώ συχνά περνούσαν με συνοδεία από περιοχές υψηλής εγκληματικότητας, τις οποίες ένας τουρίστας δεν θα μπορούσε ή δεν θα έπρεπε να επισκεφθεί.


Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ...


πηγη info-war.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου