Πέμπτη, Ιανουαρίου 27, 2022

Η κρίση στο Μαξίμου μετά το «Βατερλώ» της «Ελπίδας» – Σοβαρή διάρρηξη της κυβερνητικής συνοχής





Πριν καν λιώσουν τα χιόνια, ανοίξουν όλοι οι δρόμοι της πρωτεύουσας και επανασυνδεθούν όλα τα νοικοκυριά με το ηλεκτρικό ρεύμα, η κυβέρνηση μετρά τις πληγές που άφησε πίσω η κακοκαιρία «Ελπίς» όχι μόνο σε επίπεδο υποδομών, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο.

Η χθεσινή «προσωπική και ειλικρινής συγγνώμη» που εξέπεμψε ως μήνυμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που συγκάλεσε για τον λόγο αυτό, κρίθηκε από τον ίδιο και τους συνεργάτες του όχι απλώς ως επιβεβλημένη, αλλά και ως… αυτονόητη και στοιχειώδης, με δεδομένη την έκταση του φιάσκου και των καταστροφών.


Κατέρρευσε η επιχειρηματολογία

Σημειωτέον ότι η κυβέρνηση διαπίστωσε ότι η «γραμμή» της έπρεπε να αναπροσαρμοστεί πολλές φορές και εν τέλει αποδείχθηκε αναποτελεσματική, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά όλες τις πτυχές της επιχειρηματολογίας πέραν των ευθυνών που επερρίφθησαν στην Αττική Οδό. Συγκεκριμένα, η πρώτη υπερασπιστική γραμμή περί «πρωτοφανούς χιονοκαταιγίδας» δεν άντεξε… ούτε μισή ώρα στα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ στη συνέχεια πολλοί μετεωρολόγοι -συμπεριλαμβανομένου και ενός κυβερνητικού βουλευτή, του Γιάννη Καλλιάνου- φρόντισαν να διαψεύσουν πανηγυρικά τους ισχυρισμούς του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι η κακοκαιρία ενέσκηψε νωρίτερα από τις προειδοποιήσεις και τις προβλέψεις.

Με άλλα λόγια, το μόνο που απέμεινε ως επιχείρημα στο Μέγαρο Μαξίμου ήταν οι βαριές ευθύνες της διαχειρίστριας εταιρείας της «Αττικής Οδού», μαζί με την σύγκριση που ακούγαμε ήδη από προχθές από όλα τα κυβερνητικά στελέχη: ότι, δηλαδή, αν η Αττική Οδός είχε ενεργήσει όπως λειτούργησε η «Νέα Οδός» για την εθνική Αθηνών-Λαμίας, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Βεβαίως, η συνυπευθυνότητα για την μη έγκαιρη απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων «ακουμπά» και την κυβέρνηση και στην εταιρεία ήδη «ζυγίζουν» κατά πόσο «τούς παίρνει» να πετάξουν πίσω το μπαλάκι στην κυβέρνηση. Ωστόσο, είτε έτσι είτε αλλιώς, το σημαντικό είναι ότι ο λίθος του αναθέματος στην Αττική Οδό δεν δύναται να «στεγανοποιήσει» τις ευθύνες και να μην φτάσουν αυτές σε όλα τα επίπεδα του κρατικού μηχανισμού.

«Όχι εν θερμώ»

Σαν να μην έφταναν αυτά, η κακοκαιρία αφήνει πίσω της και σοβαρή διάρρηξη της κυβερνητικής συνοχής: κατά πληροφορίες, το Μέγαρο Μαξίμου έχει δείξει «κίτρινη κάρτα» στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη και, σύμφωνα με έμπειρους παράγοντες, «αν δεν ήταν προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού, τώρα θα ήταν σπίτι του», όπως τονίζει εις εξ αυτών.

Επίσης, η κυβέρνηση ευλόγως εγκαλείται και για το γεγονός ότι αν και είχε υποσχεθεί αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ήδη από την εποχή της εθνικής τραγωδίας στο Μάτι, χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης ισχυρίστηκε ότι «δεν μπορεί σε 30 μήνες να διορθώσει τα κακώς κείμενα δεκαετιών».

Πέραν αυτών, το θέμα των αλλαγών στο κυβερνητικό σχήμα ή της επίρριψης ευθυνών με «χειροπιαστό» τρόπο δεν έχει ακόμη τελειώσει. Ωστόσο, όπως εξηγούν συνομιλητές του πρωθυπουργού, «ο Μητσοτάκης δεν παίρνει ποτέ αποφάσεις εν θερμώ».

Πάντως, μένει να φανεί πότε θα καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός, αφού αρκετοί στη ΝΔ φοβούνται ότι η «Ελπίδα» χτύπησε το κυβερνών κόμμα στο μαλακό υπογάστριό του: δηλαδή, στην υποτιθέμενη «διαχειριστική επάρκεια», την οποία ευαγγελιζόταν η ΝΔ για να έρθει στην εξουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου