«Ο πρωθυπουργός γίνεται τώρα προσωπικά υπεύθυνος»
Δριμεία επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας αναφορικά με τις ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη. Την ίδια ώρα, το ΠΑΣΟΚ αρνείται να γνωμοδοτήσει και ζητά Προανακριτική Επιτροπή.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για «απελπισμένη προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να συγκαλύψει το έγκλημα των Τεμπών οδηγεί στο πρόωρο κλείσιμο των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής».
Ειδκότερα, αναφέρει:
«Η απελπισμένη προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να συγκαλύψει το έγκλημα των Τεμπών οδηγεί στο πρόωρο κλείσιμο των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής. Ο πρωθυπουργός, που φέρει βαρύτατες ευθύνες για την απώλεια 57 ανθρώπων που χάθηκαν επειδή δεν υπήρχε σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, γίνεται τώρα προσωπικά υπεύθυνος και για την προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος.
Είναι φανερό από τα στοιχεία που έχουν ήδη προκύψει αλλά και από αυτά που αποκρύπτονται με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ότι η Εξεταστική Επιτροπή θα έπρεπε να οδηγήσει σε προανακριτική.
Ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ προσυπογράφει το αίτημα ενάμιση εκατομμυρίου πολιτών για την άμεση διερεύνηση των ποινικών ευθυνών υπουργών σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη.
Για να μην έχουν πια τη δυνατότητα τα τζάκια να αλληλοστηρίζονται σε βάρος του λαού και του τόπου. Όλοι ξέρουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης στηρίζει σκανδαλωδώς τον Κώστα Καραμανλή γιατί η τύχη του ενός είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τύχη του άλλου.
Όσο κι αν προσπαθήσουν όμως, όσες αντιθεσμικές και άθλιες μεθοδεύσεις κι αν κάνουν, η αλήθεια θα λάμψει. Δεν υπάρχει έγκλημα χωρίς τιμωρία.
Είμαστε εδώ για να τους το θυμίζουμε, είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε Δικαιοσύνη με κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεση μας.
Η Ελλάδα θα γίνει κράτος δικαίου, χωρίς αστερίσκους και καταδικαστικά ψηφίσματα.»
ΠΑΣΟΚ: Να μετατραπεί η Εξεταστική Επιτροπή σε Προανακριτική
Οι 3 βουλευτές που μετέχουν στην Εξεταστική Επιτροπή θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθώς «ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας».
«Η κυβερνητική επιλογή για συγκάλυψη, μέσω της μη ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και ιδίως του ενδεχομένου ύπαρξης ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή όχι από μόνο από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πρωτίστως από την κοινωνία η οποία απαιτεί να χυθεί φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ευθύνες όσο ψηλά και να βρίσκονται αυτές» προσθέτουν.
Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, επιβάλλεται η περαιτέρω ποινική διερεύνηση της υπόθεσης για τους δύο αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, «οι οποίοι φέρουν την ευθύνη για τη μη ολοκλήρωση των εργασιών της επίδικης σύμβασης 717/2014, η οποία τελεί σε άμεση αιτιώδη συνάφεια με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών [..]».
Το πόρισμα του ΚΚΕ στην εισαγγελέα του ΑΠ – Σε ποιους καταλογίζει ευθύνες
Με το πόρισμα του ΚΚΕ να κατατίθενται την Παρασκευή απορρίπτονται ποινικές ευθύνες στους αρμόδιους υπουργούς των κυβερνήσεων της περιόδου 2009-2013 για το «κακουργηματικό αδίκημα της δια παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμα ατόμων» καταλογίζει το ΚΚΕ στο πόρισμα του για την τραγωδία των Τεμπών που κατέθεσε ο ΓΓ του κόμματος Δημήτρης Κουτσούμπας, ως επικεφαλής αντιπροσωπείας του Κόμματος, στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη.
Ελληνική Λύση: Στην Δικαιοσύνη πολιτικές ηγεσίες, στελέχη των σιδηροδρομικών εταιρειών και εργολάβοι
«Σύμφωνα με το σύνολο των διαπιστώσεων που έχουν εκφραστεί από τους ειδικούς, είναι αποδεδειγμένο και αδιαμφισβήτητο ότι:
-Δεν λειτουργούσε το GSMR.
-Δεν λειτουργούσε το ETCS σε καμία εκδοχή συνεισφοράς του ήδη από τον Ιούλιο του 2019.
-Δεν λειτουργούσε η Φωτοσήμανση.
-Δεν λειτουργούσε η Τηλεδιοίκηση.
-Υπολειτουργούσε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμών [..]» αναφέρει η Ελληνική Λύση και προσθέτει:
«ΕΠΙΣΗΜΩΣ δεν υπήρχαν Εθνικοί Κανόνες Ασφαλείας ενώ με βάση το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αλλά και τις δηλώσεις του ίδιου του κ.Μητσοτάκη, η σύγκρουση θα μπορούσε να αποφευχθεί με το ETCS σε λειτουργία (που είναι αναπόσπαστο τμήμα του ERTMS), το οποίο είναι όμως ταυτόχρονα και προϋπόθεση για να κινηθούν με 160km/h.»
«Κατά την άποψη της Ελληνικής Λύσης (παρά το γεγονός ότι έχει επέλθει παραγραφή πολλών αδικημάτων δυστυχώς), όλοι όσοι διετέλεσαν Υπουργοί αρμόδιοι για τις μεταφορές από το 2012 και εντεύθεν, μαζί με τους αρμόδιους Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες των σχετικών Υπουργείων, τα διοικητικά στελέχη και οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train, καθώς και οι εργόλαβοι που ανέλαβαν τα σχετικά έργα κατασκευής και συντήρησης, είτε συμμετείχαν με οποιαδήποτε ιδιότητα και τρόπο στα οικονομικά εγκλήματα, που ορισμένα εξ αυτών ήδη έχει αναδείξει η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, είτε απλώς, ενώ σαφέστατα γνώριζαν τα παραπάνω, επιδίωξαν, ως απώτερο κίνητρο, να διατηρήσουν την υψηλά αμειβόμενη θέση τους και τα όποια προνόμια τους εξασφάλιζε η «ομερτά» προς τους ποικίλους ισχυρούς παράγοντες (πολιτικούς ή επιχειρηματικούς), που εμπλέκονταν στα ανωτέρω, φέρουν την ανάλογη ποινική ευθύνη και θα πρέπει να αχθούν ενώπιον της Τακτικής Δικαιοσύνης» τονίζει στο πόρισμά του ο βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, Π. Σαράκης.
«Σύμφωνα με το σύνολο των διαπιστώσεων που έχουν εκφραστεί από τους ειδικούς, είναι αποδεδειγμένο και αδιαμφισβήτητο ότι:
-Δεν λειτουργούσε το GSMR.
-Δεν λειτουργούσε το ETCS σε καμία εκδοχή συνεισφοράς του ήδη από τον Ιούλιο του 2019.
-Δεν λειτουργούσε η Φωτοσήμανση.
-Δεν λειτουργούσε η Τηλεδιοίκηση.
-Υπολειτουργούσε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμών [..]» αναφέρει η Ελληνική Λύση και προσθέτει:
«ΕΠΙΣΗΜΩΣ δεν υπήρχαν Εθνικοί Κανόνες Ασφαλείας ενώ με βάση το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αλλά και τις δηλώσεις του ίδιου του κ.Μητσοτάκη, η σύγκρουση θα μπορούσε να αποφευχθεί με το ETCS σε λειτουργία (που είναι αναπόσπαστο τμήμα του ERTMS), το οποίο είναι όμως ταυτόχρονα και προϋπόθεση για να κινηθούν με 160km/h.»
«Κατά την άποψη της Ελληνικής Λύσης (παρά το γεγονός ότι έχει επέλθει παραγραφή πολλών αδικημάτων δυστυχώς), όλοι όσοι διετέλεσαν Υπουργοί αρμόδιοι για τις μεταφορές από το 2012 και εντεύθεν, μαζί με τους αρμόδιους Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες των σχετικών Υπουργείων, τα διοικητικά στελέχη και οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train, καθώς και οι εργόλαβοι που ανέλαβαν τα σχετικά έργα κατασκευής και συντήρησης, είτε συμμετείχαν με οποιαδήποτε ιδιότητα και τρόπο στα οικονομικά εγκλήματα, που ορισμένα εξ αυτών ήδη έχει αναδείξει η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, είτε απλώς, ενώ σαφέστατα γνώριζαν τα παραπάνω, επιδίωξαν, ως απώτερο κίνητρο, να διατηρήσουν την υψηλά αμειβόμενη θέση τους και τα όποια προνόμια τους εξασφάλιζε η «ομερτά» προς τους ποικίλους ισχυρούς παράγοντες (πολιτικούς ή επιχειρηματικούς), που εμπλέκονταν στα ανωτέρω, φέρουν την ανάλογη ποινική ευθύνη και θα πρέπει να αχθούν ενώπιον της Τακτικής Δικαιοσύνης» τονίζει στο πόρισμά του ο βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, Π. Σαράκης.
Το πόρισμα της Νέας Αριστεράς
Την περαιτέρω διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών, με τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής της Βουλής για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής, συνιστά στο πόρισμά της στην Εξεταστική Επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη η Νέα Αριστερά.
Πόρισμα της Νίκης για την τραγωδία στα Τέμπη: Την βασική ευθύνη φέρει ο πρωθυπουργός
Στους παράγοντες που συνετέλεσαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, αναφέρεται στο πόρισμά του στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη, ο βουλευτής της ΚΟ Νίκη, Τάσος Οικονομόπουλος.
Συγκεκριμένα για την τραγωδία στα Τεμπη ο βουλευτής της ΚΟ Νίκη, αναφέρει τα εξής:
-Αναδείχθηκαν ανταγωνιστικές σχέσεις που διαμόρφωσε ο προβληματικός διαχωρισμός του ΟΣΕ σε θυγατρικές, και τις ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ των εταιρειών που προκλήθηκαν, με αποτέλεσμα την κακή συντήρηση του δικτύου, αφού τα έργα μετά την ολοκλήρωση έπρεπε να τα συντηρεί επί τριετία ο ανάδοχος, αλλά όταν κάηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας οι συναρμόδιοι υπουργοί δεν μερίμνησαν για την αποκατάσταση
-Η διαρκής μείωση του ανθρώπινου δυναμικού, αφού μόνο με το νόμο Ρέππα 3891/2010 μετατάχθηκαν 2351 εργαζόμενοι, έμπειροι στην πλειοψηφία τους, καθώς και η ανεπαρκής ελεγκτική δυνατότητα της ΡΑΣ που ήταν υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων καθώς και των συναρμοδίων υπουργών που δεν μερίμνησαν ούτε για τις πυράντοχες προδιαγραφές ασφαλείας των βαγονιών, ούτε για την εφαρμογή του Γενικού κανονισμού ασφαλείας που αν συνέτρεχαν είναι βέβαιο ότι θα είχαν συμβάλει αν μη τι άλλο στον περιορισμό των ανθρωπίνων απωλειών του δυστυχήματος
-Το γεγονός ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση.
Εκτιμά επίσης ότι «την βασική πολιτική ευθύνη αλλά και ποινική ευθύνη για παράβαση καθήκοντος, φέρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αφενός διότι γνώριζε τα προβλήματα των σιδηροδρόμων και ουδέν έπραξε για την αποφυγή ενός σοβαρού δυστυχήματος που ήταν ζήτημα χρόνου να συμβεί, αφετέρου δε μετά το δυστύχημα έδωσε εντολή συγκάλυψης σε όλο το κυβερνητικό επιτελείο, παραβιάζοντας τη νομοθεσία που επέβαλε την διατήρηση ανέπαφου του σημείου του δυστυχήματος μέχρι την ολοκλήρωση των ερευνών».
Ευθύνες θεωρεί επίσης ότι «είχαν και όλοι οι συναρμόδιοι Υπουργοί και Υφυπουργοί, Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009 -2023 για το ποινικό κακουργηματικό αδίκημα της δια παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, αλλά και ο Υπουργός προστασίας του πολίτη της περιόδου του Ιουλίου 2019 που ενώ γνώριζε ότι κάηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, ουδέν έπραξε για τη διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες κάηκε ούτε ενημέρωσε τον ομόλογό του για την άμεση αποκατάστασή του με αποτέλεσμα 4 χρόνια μετά να γίνει το πολύνεκρο δυστύχημα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεν ήξερε καν εξεταζόμενος ενώπιον της επιτροπής σε ερώτηση βουλευτού μας, ότι ήταν ο έχων υπό την εποπτεία του την πυροσβεστική υπηρεσία κατά τον κρίσιμο χρόνο, ούτε καν ότι ήταν υπουργός προστασίας του πολίτη από 9 Ιουλίου 2019 μέχρι το 2021 δηλαδή την κρίσιμη περίοδο που κάηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας που σύμφωνα με το πόρισμα Γεραπετρίτη ήταν από τις βασικότερες αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα».
Τέλος, αναφέρει ότι «είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων συνετέλεσαν τόσο στην αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος, όσο και του γεγονότος ότι παραμένει αναπάντητο το ερώτημα τι μετέφερε η επίμαχη αμαξοστοιχία».
Το Δημοκρατικό πατριωτικό κίνημα ΝΙΚΗ συνέβαλε με κάθε τρόπο καθ΄όλη τη διάρκεια της εξεταστικής επιτροπής στην ανάδειξη των υπευθύνων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται και θα συνεχίσει να συμβάλλει με κάθε τρόπο στην τιμωρία των ενόχων, ενώ συμπαρίσταται από την πρώτη στιγμή στις οικογένειες των θυμάτων, καταλήγει ο κ. Οικονομόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου