Τετάρτη, Απριλίου 17, 2024

Χρησμοί Γεραπετρίτη από τους Δελφούς για συμφωνία με την Τουρκία...

 




Ετοιμη για συμφωνία με την Τουρκία για ΑΟΖ/υφαλοκρηπίδα, ακόμα και αν υπάρχουν «αρνητικές συνέπειες», εμφανίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει ο Γ. Γεραπετρίτης. Τα ερωτήματα δημιουργούνται από την τοποθέτηση του υπουργού Εξωτερικών ότι «πιθανότατα (η συμφωνία) να έχει αρνητικές συνέπειες και για εκείνον ο οποίος διευθύνει τις συζητήσεις, που πιθανότατα θα είμαι εγώ». Ο χειρισμός του όλου θέματος δείχνει... και πάλι σε διαπραγμάτευση που γίνεται εν κρυπτώ.

Το ποιες μπορεί να είναι οι «αρνητικές συνέπειες» σε μια διαπραγμάτευση για τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών προκαλεί σοβαρή ανησυχία, για την οποία ο κ. Γεραπετρίτης δεν δίνει καμία εξήγηση.

Να θυμίσουμε ότι τον Ιούλιο του 2023 ο Κ. Μητσοτάκης δήλωνε ότι προχωρά σε διαπραγμάτευση με την Τουρκία, κατά την οποία μπορεί να προκύψουν και αναγκαίες υποχωρήσεις για να προχωρήσει ο διάλογος.

Δέκα μήνες μετά, ο Γ. Γεραπετρίτης συνέχισε να μιλά με… χρησμούς, στους Δελφούς: «Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι εγώ θα ήθελα να το δω. Είμαι σαφής. Εγώ θέλω να αφήσω μια παρακαταθήκη ήσυχης γειτονιάς. Όσο δεν λύνεται το υποκείμενο πρόβλημα της οριοθέτησης, πάντοτε θα υπάρχουν εντάσεις και κάποια στιγμή πρέπει να δούμε τα πράγματα και με γενναιότητα. Ξέρω ότι δεν είναι μια ευχάριστη συζήτηση, είναι μια δύσκολη συζήτηση, η οποία δύσκολη συζήτηση πιθανότατα να έχει αρνητικές συνέπειες και για εκείνον ο οποίος διευθύνει τις συζητήσεις, που πιθανότατα θα είμαι εγώ». Συμπληρώνοντας εμφατικά: «Που πιθανότατα θα είμαι εγώ εκείνος που θα διευθύνει τη συζήτηση σε σχέση με την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών».

Ο κ. Γεραπετρίτης είπε επίσης ότι «θα δούμε με την Τουρκία πώς μπορούμε να έχουμε μια ισόρροπη στάση, η οποία, επί τη βάσει και μόνο του Διεθνούς Δικαίου, θα μας οδηγήσει σε μια λύση αυτού του προβλήματος στη νομική του υφή, και ενδεχομένως να παραπέμψουμε στη Χάγη ή το Αμβούργο, σε μια διεθνή δικαιοδοσία, που θα μπορέσει να κλείσει το θέμα της οριοθέτησης».

Εχει σημασία ότι γίνεται αναφορά στη Χάγη ή στο Αμβούργο (θαλάσσιες διάφορες) και σε «διεθνή δικαιοδοσία». Μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.

Ο κ. Γεραπετρίτης δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές και για τον κ. Δένδια: «Εγώ δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ ρητορική που να είναι δυσανάλογη με τα γεγονότα. Θα μου ήταν πολύ εύκολο να χρησιμοποιήσω το χαρτοφυλάκιο του ΥΠΕΞ προς ίδιον όφελος. Το ευκολότερο είναι να γίνεις δημοφιλής πάνω στα εθνικά θέματα. Εγώ δεν θα το πράξω. Εγώ θέλω στην πατρίδα μου να είμαι επωφελής και όχι δημοφιλής».

Σπύρος Σουρμελίδης

Η ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου