Πέμπτη, Οκτωβρίου 03, 2024

Reuters: «Μπαράζ» απειλητικών email των Χούτι σε ελληνικές ναυτιλιακές - «Ετοιμαστείτε για επίθεση» Μία σειρά από email φέρεται να εστάλησαν σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από τους Χούτι, την Άνοιξη.







 


Δημοσίευμα του Reuters αποκαλύπτει πως την Άνοιξη του 2024 τουλάχιστον 6 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν δεχτεί μηνύματα που φέρεται να στάλθηκαν από τους Χούτι, ο οποίοι προειδοποιούσαν για επίθεση στα ελληνόκτητα πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο, το πρώτο email εστάλη σε μία ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που δεν κατονομάζεται και στη συνέχεια «χτύπησαν» και με παρόμοια email σε άλλες.


«Μια ζεστή ανοιξιάτικη νύχτα στην Αθήνα, λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας παρατήρησε ότι ένα ασυνήθιστο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είχε φτάσει στα εισερχόμενά του» αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Το εν λόγω email εστάλη τόσο στο προσωπικό του ηλεκτρονικό ταχυδρομείο όσο και στο επαγγελματικό, προειδοποιούσε ότι ένα από τα πλοία της εταιρείας που ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας κινδύνευε να δεχθεί επίθεση από τους Χούτι.





Το υπό ελληνική διαχείριση πλοίο είχε παραβιάσει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, την απαγόρευση διέλευσης των Χούτι, ελλιμενίζοντας σε ισραηλινό λιμάνι. Γι’ αυτό και θα γινόταν «άμεσος στόχος των ενόπλων δυνάμεων της Υεμένης σε οποιαδήποτε περιοχή κρίνουν κατάλληλη», σύμφωνα με το γραμμένο στα αγγλικά μήνυμα.

«Έχετε την ευθύνη και τις συνέπειες της περίληψης του πλοίου στον κατάλογο απαγόρευσης», έγραφε το email, που έφερε την υπογραφή του Κέντρου Συντονισμού Ανθρωπιστικών Επιχειρήσεων (HOCC) με έδρα την Υεμένη, έναν οργανισμό που συστάθηκε τον Φεβρουάριο για τη σύνδεση μεταξύ των δυνάμεων των Χούτι και των φορέων εμπορικής ναυτιλίας.


Το email που ελήφθη στα τέλη Μαΐου προειδοποιούσε για «κυρώσεις» σε όλο τον στόλο της εταιρείας, εφόσον το πλοίο συνέχιζε «να παραβιάζει τα κριτήρια απαγόρευσης και να εισέρχεται στα λιμάνια» του Ισραήλ. Η εταιρεία και το υψηλόβαθμο στέλεχος αρνήθηκαν να κατονομαστούν για λόγους ασφαλείας.

Πηγές του κλάδου ανέφεραν ήταν το πρώτο, ακολούθησαν κι άλλα με περισσότερες απειλές, που εστάλησαν σε τουλάχιστον έξι ναυτιλιακές εταιρείες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου