«Ποιος φέρει την ευθύνη αν κάτι συμβεί;» ρωτούν τον διευθ. σύμβουλο του Οργανισμού Π. Τερεζάκη οι μηχανοδηγοί που αποκάλυψαν το θέμα
Τίποτα δεν έχει διδαχθεί, όπως όλα δείχνουν, από την τραγωδία στα Τέμπη ο ΟΣΕ, ο οποίος περισσότερο από 1,5 χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς συνεχίζει να λειτουργεί με «εκπτώσεις» στα ζητήματα ασφαλείας. Χαρακτηριστική είναι η κίνηση του Οργανισμού να δώσει στην κυκλοφορία ξανά τμήμα γραμμής, το οποίο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) είχε αφαιρέσει τον περασμένο Ιούνιο από το πιστοποιητικό ασφαλείας εξαιτίας των καταστροφών από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, χωρίς να ζητήσει την έγκριση της ΡΑΣ ως όφειλε.
Το τμήμα γραμμής είναι ο κλάδος ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος», όπως αποκάλυψαν οι μηχανοδηγοί σε ανάρτησή τους στο «Στέκι της Έλξης», την ιστοσελίδα που φιλοξενεί ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.
«Κύριε Τερεζάκη, Δ/ντα Σύμβουλε του ΟΣΕ, ρωτάμε και ζητάμε την επιστημονική σας γνώση και επάρκεια, σήμερα οι αμαξοστοιχίες διέρχονται κατόπιν εντολής του ΟΣΕ από κάποια από αυτά τα τμήματα τα οποία δεν είναι ενταγμένα στην έγκριση ασφάλειας; Κύριε Τερεζάκη, ζητάμε από τον ΟΣΕ να μας απαντήσει επίσημα. Αν γίνει σήμερα ένα συμβάν σε αυτό το τμήμα γραμμής ποιες πρέπει να είναι οι δράσεις των αρμόδιων φορέων. Ποιος φέρει την αντικειμενική ευθύνη αν κάτι συμβεί;» ζητούν να πληροφορηθούν οι μηχανοδηγοί.
Για το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής, μαζί με τα τμήματα «Λάρισα – Βόλος» και «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα», ο ΟΣΕ είχε χάσει την έγκριση ασφαλείας ως διαχειριστής της υποδομής εξαιτίας των καταστροφικών πλημμυρών από τις δύο κακοκαιρίες. Όπως ανέφερε ειδικότερα η απόφαση της ΡΑΣ, με ημερομηνία 20/6/2024, αφαιρέθηκαν από την Έγκριση Ασφαλείας τα τμήματα αυτά της σιδηροδρομικής υποδομής «διότι δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής, και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS».
Τότε, ο ΟΣΕ είχε κάνει λόγο για τυπική διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι στον κλάδο ανόδου του τμήματος «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» γίνονταν έργα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, αφού έκανε κάποιες επισκευές, έχει αρχίσει να ξαναστέλνει τα τρένα στο κομμάτι αυτό, συνολικού μήκους 70 χλμ, που είναι στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στη νότια Θεσσαλία. Όμως, δεν έδειξε καμία φροντίδα να λάβει από τη ΡΑΣ και τη σχετική έγκριση, διαδικασία που είναι υποχρεωτική, αλλά «πρόκειται» να το κάνει το επόμενο διάστημα.
Το θέμα αναδεικνύουν σήμερα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της η «Εφημερίδα των Συντακτών», καθώς και «Έθνος» το οποίο μάλιστα υπέβαλε ερώτημα στον ΟΣΕ για το ζήτημα χωρίς να λάβει απάντηση. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο ρεπορτάζ της η «ΕφΣυν» επισημαίνει ότι ενώ ο ΟΣΕ υποστηρίζει πως έχει κάνει τις απαραίτητες εργασίες επισκευής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει θηριώδη προκήρυξη 173,6 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζει ότι στην απόφασή της τον περασμένο Ιούνιο η ΡΑΣ ζητούσε από τον ΟΣΕ και τη λήψη επιπλέον μέτρων (π.χ. στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες ανά βάρδια κ.α.), και την υποβολή στην Αρχή σχεδίου δράσης, ειδικά για την κυκλοφορία στον κλάδο καθόδου του τμήματος «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» το αργότερο έως 15- 07-2024. «Στο εν λόγω σχέδιο θα τεκμηριώνονται οι σχετικές απαιτούμενες δράσεις οι οποίες θα αναληφθούν για την ασφαλή λειτουργία της κυκλοφορίας στο εν λόγω τμήμα υποδομής έως την οριστική αποκατάσταση της υποδομής και στους δύο κλάδους και την λειτουργία της σηματοδότησης καθώς και της τηλεδιοίκησης», υπογραμμιζόταν στην απόφαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου