H ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών στην χώρα μας, οχι μόνο βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο (μεταξύ 20 βασικών υπηρεσιών κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι 15 δεν παρέχονται ηλεκτρονικά και μόνον σε δύο από αυτές η βαθμολογία ξεπερνάει τη βάση) αλλά θα οδηγήσει σε ευρωκαταδίκη της, με την επιβολή υψηλών προστίμων σε καθημερινή βάση λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στην υιοθέτηση σχετικών Οδηγιών.
Ειδικότερα, η χώρα μας απειλείται με πρόστιμο 51.000 ευρώ ημερησίως και για κάθε ημέρα που καθυστερεί η "απελευθέρωση" των επαγγελμάτων και η ένταξή της αδειοδότησής τους στα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης που έχουν συσταθεί στα ΚΕΠ, όπως προβλέπεται σε σχετική Οδηγία (2006/123/ΕΚ).
Για τον λόγο αυτό ο υφυπουργός Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Παντελής Τζωρτζάκης εκπέμπει σήμα κινδύνου καθώς η χώρα μας όχι μόνο βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στις ευρωπαικές χώρες σε ό,τι αφορά την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υπηρεσιών, αλλά απομακρύνεται από τον στόχο για περιορισμό των διοικητικών βαρών που απορρέουν από τις απευθείας συναλλαγές υπηρεσιών και πολιτών κατά 25% έως το 2013, με βάση τις επιταγές της τρόικας.
Έτσι, ο κ. Τζωρτζάκης πιέζει συνεχώς τους συναδέλφους του, για να βελτιωθεί αφενός η θέση μας στην επόμενη μέτρηση της Ε.Ε και να αποφύγουμε δυσάρεστες επιπτώσεις, κι αφετέρου να βελτιωθεί πραγματικά το επίπεδο της οργάνωσης της διοίκησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη.
Είναι ενδεικτικό πως το ποσοστό πλήρους ηλεκτρονικής διαθεσιμότητας των 20 υπηρεσιών οι οποίες τίθενται στο μικροσκόπιο των ευρωπαϊκών οργάνων ανέρχεται στη χώρα στο 48% ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αγγίζει το 82%. Ακόμη και για απλές συναλλαγές όπως είναι η δήλωση αλλαγής διεύθυνσης ή το κλείσιμο ραντεβού σε κάποιο νοσοκομείο, οι αρμόδιες υπηρεσίες βαθμολογήθηκαν μόλις με 50 στα 100 όσον αφορά την δυνατότητα των πολιτών να εξυπηρετηθούν σε όλο το στάδιο της συναλλαγής ηλεκτρονικά.
Οι καλύτερες επιδόσεις της χώρας - με βαθμό 60 στα 100 - δίνονται την παροχή ηλεκτρονικών διαδικασιών έκδοσης άδειας οδήγησης και αναζήτησης στους καταλόγους δημοσίων βιβλιοθηκών για τη λήψη πληροφοριών μέσω κάποιου βιβλίου, CD ή άλλων μέσων. Αντιθέτως, η χειρότερη επίδοση καταγράφεται στην διαδικασία δήλωσης κλοπής αντικειμένων όπως αυτοκινήτου ή διάρρηξη.
Σημειώνεται ότι από τις 20 δημόσιες υπηρεσίες που βαθμολογεί η Κομισιόν οι 12 απευθύνονται σε πολίτες - αφορούν συναλλαγές σχετικά με φόρους, ασφάλιση, προσωπικά έγγραφα, υπηρεσίες υγείας κ.ά. - και οι οκτώ σε επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων ασφάλιση εργαζομένων, ΦΠΑ, δημιουργία νέων εταιρειών, δημόσιες συμβάσεις κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου