Τετάρτη, Οκτωβρίου 02, 2019

Τελευταία ευκαιρία για 2,3 εκατ. οφειλέτες της ΔΕΗ: Πως θα γίνεται η νέα ρύθμιση οφειλών, αναλυτικά παραδείγματα


To νέο, απλούστερο και αυτοματοποιημένο σύστημα διακανονισμού οφειλών εφαρμόζει από
1ης Οκτωβρίου η ΔΕΗ, που όχι μόνο δίνει δυνατότητα σε εκατομμύρια οφειλέτες να κάνουν μια νέα αρχή, αλλά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχεία μείωση των συσσωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Επιχείρηση, που αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ.

Το νέο σύστημα προβλέπει χαμηλότερες προκαταβολές σε σχέση με ό,τι προβλεπόταν έως σήμερα: δεν θα υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήμερα.


Η διαδικασία έγκρισης θα είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του. Επιπλέον από την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019 θα μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.

Ο υπολογισμός της προκαταβολής και των δόσεων είναι απλούστατος και γίνεται, ανάλογα με το ύψος της οφειλή, ως εξής:



Επομένως ο οφειλέτης πλέον μπορεί εύκολα και γρήγορα από το σπίτι του να υπολογίσει την προκαταβολή και τη μηνιαία δόση του.



Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης δήλωσε: «Η ΔΕΗ με τη νέα απλή, ενιαία και αυτοματοποιημένη πάγια ρύθμιση, που ανακοίνωσε σήμερα, δίνει τη δυνατότητα σε εκατομμύρια πελάτες της να μπορέσουν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους και να κάνουν μία νέα αρχή. Η κίνηση αυτή στοχεύει στον περιορισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που αγγίζουν σήμερα τα 2,7 δισ. ευρώ.

Παράλληλα με την ανακούφιση των πελατών μας, που αντιμετωπίζουν πραγματική δυσκολία να αποπληρώσουν τα χρέη τους προς τη ΔΕΗ, θέτουμε ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών.


Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δοθεί ρητή εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ για εντατικοποίηση των αποκοπών σε πελάτες, που έχει διαπιστωθεί ότι συστηματικά αποφεύγουν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, συσσωρεύοντας μεγάλες οφειλές.

Η ΔΕΗ παραμένει ευαισθητοποιημένη σε περιπτώσεις κοινωνικά αδύναμων οφειλετών και θα εξαντλεί κάθε δυνατότητα στήριξής τους στο πλαίσιο του Νόμου».
Πότε χάνεται η ρύθμιση

Απαραίτητη επομένως προϋπόθεση για τη διατήρηση του διακανονισμού, είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων και των νέων λογαριασμών που θα εκδοθούν στη συνέχεια. Με άλλα λόγια, όποιος χάσει την ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί ξανά, θα πρέπει πρώτα να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδόθηκαν μετά από την ρύθμιση.

Στην πράξη, επιχειρείται να μπει ένα τέλος στο γνωστό «μπες-βγες», στις ρυθμίσεις της ΔΕΗ, όπου ο οφειλέτης πληρώνει την προκαταβολή, προκειμένου να ενταχθεί στον τρέχοντα διακανονισμό, παύει να τον εξυπηρετεί έπειτα από μία-δύο δόσεις και χάνει τη ρύθμιση, εντούτοις υποβάλλει εκ νέου αίτημα, και μπαίνει σε νέα ρύθμιση, έστω λιγότερο ευνοϊκή από την προηγούμενη, κ.ό.κ.

Η διαδικασία έγκρισης θα είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του. Επιπλέον από την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019 θα μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.


Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισμού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς.

Δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση έχουν και πελάτες, που σήμερα είναι ενταγμένοι σε άλλη ρύθμιση, ώστε να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.
Τι ισχύει για το Κοινωνικό Τιμολόγιο

Οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και όσοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, θα μπορούν να ρυθμίσουν την οφειλή τους, όπως και σήμερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Προμήθειας.

Στους πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, εφαρμόζεται ο Κώδικας Προμήθειας, δηλαδή κάθε δόση διαμορφώνεται στο ½ του Μέσου Μηνιαίου Λογαριασμού.

Παράδειγμα 1: Οφειλή 1 έτους, ποσού 1.200€ - 24 δόσεις των 50€, προκαταβάλλεται η 1η δόση.

Παράδειγμα 2: Οφειλή 2 ετών, ποσού 3.600€ - 48 δόσεις των 75€, προκαταβάλλεται η 1η δόση.

Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου