Παρασκευή, Απριλίου 10, 2020

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση κατά Πέτσα για τα 11 εκ. στα ΜΜΕ – Μόνος «σύμμαχος» το ΚΙΝΑΛ






Αντιδράσεις για την απευθείας ανάθεση σε εταιρεία



Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε στα κόμματα της αντιπολίτευσης η απόφαση της κυβέρνησης να δώσει 11 εκατομμύρια στα ΜΜΕ μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας για τον κορονοϊό, «Μένουμε σπίτι».

Την συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπερασπίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σήμερα, Παρασκευή ενημερώνοντας την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Μεταξύ άλλων ο Στέλιος Πέτσας δήλωσε ότι αυτή η δαπάνη αντιστοιχεί στο 0,16% του συνόλου των μέτρων και δεν προβλέπει εκπτώσεις στις εταιρείες που θα την αναλάβουν.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι «η ενημέρωση μπορεί να σώσει κυριολεκτικά ζωές» και συμπλήρωσε: «Εύχομαι να μην υπάρχει κανείς που δεν κατανοεί αυτή την αυτονόητη αλήθεια και παρακαλώ να διευκρινιστεί ιδίως από της αξιωματική αντιπολίτευση. Εάν κάποιοι αμφισβητούν την ανάγκη ενημέρωσης, αναρωτιέμαι ποια είναι η επιδίωξή τους.. Να μην κάνουμε εκστρατεία ενημέρωσης; Να αφήσουμε τους πολίτες στο σκοτάδι άγνοιας; Να τους αφήσουμε στην παραπληροφόρηση των “fake news”, της ανεύθυνης σπερμολογίας, των αβάσιμων φημών και των θεωριών συνωμοσίας; Δεν καταλαβαίνουν ότι όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός; Τι θέλουν; Να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή και υγεία των πολιτών;».


ΣΥΡΙΖΑ: Χειραγώγηση ΜΜΕ με στόχο την αγιοποίηση του Μητσοτάκη

Αδιαφάνεια στην κατανομή του κονδυλίου για την ενημερωτική καμπάνια των πολιτών, κατήγγειλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος που έκανε λόγο για χειραγώγηση και εξαγορά καναλιών και μέσων για την «αγιοποίηση» του πρωθυπουργού.

«’Άλλο η ενημέρωση, άλλο ο πλουραλισμός άλλο η χειραγώγηση της κοινής γνώμης και η εξαγορά», ανέφερε ο Γιώργος Κατρούγκαλος, κατά τη συζήτηση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

«Τα δίνετε με πλήρη αδιαφάνεια, δεν θα αναρτηθούν στη Διαύγεια. Έχουμε ήδη τα παραγόμενα αυτής της προσπάθειας. Εξελίσσεται ήδη μια διαδικασία αγιοποίησης του πρωθυπουργού. Γνωστοί δημοσιογράφοι εμφανίζουν τον πρωθυπουργό ως νέο Μωυσή. Υπάρχουν χώρες στη γειτονιά μας, στα Βαλκάνια, με μικρότερο αριθμό κρουσμάτων και τα στοιχεία αυτά αποκρύπτονται για να συντηρηθεί αυτή η κατάσταση αγιοποίησης του πρωθυπουργού. Μια κατάσταση αγιοποίησης που συντηρείται και με την κατανομή αυτών των χρημάτων, χωρίς διαφάνεια και χωρίς κριτήρια», είπε.

ΚΙΝΑΛ: Ναι στην ενίσχυση ΜΜΕ με διακομματική ευθύνη

Υπέρ της ενίσχυσης των μέσων ενημέρωσης και των εργαζομένων τους, αλλά με μέτρα που θα αποφασιστούν από διακομματική επιτροπή, τάχθηκε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου. Παράλληλα τόνισε ότι δεν υπάρχει σοβαρή στήριξη των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, ζητώντας να δοθεί το 30% από το κονδύλι για τη στήριξη τους.

«Με τα κριτήρια της εφαρμογής του νόμου, και τα μέσα ενημέρωσης και τους εργαζόμενους τους μπορούμε να στηρίξουμε και να έχουμε ενημέρωση και πλουραλισμό και ανάδραση των ΜΜΕ. Πρέπει να διορθωθούν τα μέτρα και να πάρουμε σωστές αποφάσεις μέσα από διακομματική ευθύνη. Πρέπει να δοθεί στα περιφερειακά ΜΜΕ το 30% της χρηματοδότησης για την ενημερωτική καμπάνια. Πρέπει για τα όποια μέτρα να αποφασιστεί μέσα από διακομματική ευθύνη και όχι από μία κυβέρνηση ή δικομματικά. Πρέπει στη πράξη να φανεί ότι δεν αξιοποιείται η κρίση για πολιτικές σκοπιμότητες», κατέληξε ο κ. Κεγκέρογλου.

ΚΚΕ: Χαραμάδες για αμφισβητούμενες συναλλαγές

«Θέλουμε καθεστώς πλήρους διαφάνειας, ειδικά για τις δημόσιες δαπάνες, δεδομένου ότι είναι μεγάλες οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν από το κράτος», ανέφερε η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

«Δεν υπήρξε ενημέρωση σε ποια Μέσα και με ποια κριτήρια γίνεται η κατανομή της δαπάνης. Το κράτος οφείλει να ενημερώνει τον ελληνικό λαό και δεν πιστεύουμε ότι η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται με όρους διαφημιστικής καμπάνιας», είπε η βουλευτής και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ ότι το κράτος έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό χρόνο για να προβάλλονται δωρεάν αυτά τα μηνύματα.

«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κατανοούμε ότι σε τέτοιες κρίσεις πλήττεται και κομμάτι του Τύπου αλλά θα μπορούσαν να προβλεφθούν άλλα μέσα για τη στήριξη της λειτουργίας του και των εργαζομένων», είπε η Μαρία Κομνηνάκα και πρόσθεσε: «Δεν διασφαλίζεται η πολυφωνία, αφού ο χρόνος που διατίθεται στην αντιπολίτευση είναι πολύ περιορισμένος για τις θέσεις της, όπως περιορισμένος είναι ο χρόνος που δίνεται σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που δίνουν στην πρώτη γραμμή τη μάχη αλλά έχει εξαφανιστεί η φωνή τους, αναφορικά με τις ανάγκες του συστήματος. Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης και δεν πρέπει να αφήνονται χαραμάδες για αμφισβητούμενες συναλλαγές και να δημιουργείται έδαφος για να δημιουργούνται ερωτηματικά για τέτοιες δαπάνες».

Ελληνική Λύση: Πώς επιλέχτηκε μια εταιρία με τη θυγατρική της και πήρε τα 11 εκατ. ευρώ;

Την ανάγκη να δοθούν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για την εταιρία που πήρε και θα διαχειριστεί το ποσό των 11 εκατ. ευρώ για την ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», τόνισε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Αντώνης Μυλωνάκης.

Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ μιας διακομματικής επιτροπής που θα αποφασίσει για τα μέτρα στήριξης των μέσων ενημέρωσης ενώ κατηγόρησε τόσο τη ΝΔ όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι εφαρμόζουν ακριβώς την ίδια σκόπιμη και μικροπολιτική πολιτική.

Έμφαση έδωσε ο κ. Μυλωνάκης στην ενίσχυση των περιφερειακών ΜΜΕ τα οποία όπως είπε εκπέμπουν «μεγάλη κραυγή αγωνίας». Υπογράμμισε δε, ότι θα έπρεπε να μεταδίδονται δωρεάν από κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας τα κοινωνικά μηνύματα.

Επέκρινε επίσης την κυβέρνηση γιατί, όπως είπε, αποφάσισε μόνη της με ΠΝΠ για την ενημερωτική καμπάνια ενώ θα έπρεπε πρώτα να συνεννοηθεί με όλα τα κόμματα και μετά να την καταθέσει προς κύρωση.

«Πρέπει να δοθούν απαντήσεις: Πώς επιλέχτηκε μια εταιρία με τη θυγατρική της και πήρε τα 11 εκατ. ευρώ; Με πιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων; Αυτά πρέπει να τα γνωρίζει ο ελληνικός λαός. Πρέπει όλοι μαζί να δούμε πού πάνε τα λεφτά σε ποια κανάλια, αν πάνε ισόποσα, πώς επιλέγονται για τη διαφήμιση», σημείωσε.

ΜέΡΑ25: Με απευθείας αναθέσεις μοιράζονται εκατομμύρια

«Με απευθείας αναθέσεις μοιράζονται εκατομμύρια στη χώρα μας την ίδια ώρα που κάποιοι μένουν εκτός της μέριμνας σε αυτή την μεγάλη κρίση», επισήμανε η βουλευτής του ΜέΡΑ, 25 Σοφία Σακοράφα.

Η βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει «γιατί πρέπει να διατεθεί αυτό το ποσό, από την στιγμή που τα κανάλια παίζουν όλη την ημέρα ενημερωτικές εκπομπές για τον κορονοϊό», σημειώνοντας πάντως ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη των εργαζομένων στον Τύπο και τα ΜΜΕ. Επισήμανε εξάλλου ότι «υπάρχουν σοβαροί προβληματισμοί για την επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας που θα διαχειριστεί το κονδύλι των 11 εκατομμυρίων ευρώ», επικαλούμενη καταγγελίες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν σύμφωνα με τις οποίες, όπως είπε, είχε διακριτική μεταχείριση για ΜΜΕ.

Η κ. Σακοράφα αναφέρθηκε και στην ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ για τη στήριξη των ΜΜΕ και των εργαζομένων. Κάλεσε ταυτόχρονα την κυβέρνηση, «επειδή τα 11 εκατομμύρια είναι δημόσιο χρήμα» να ενημερώσει ποια ανεξάρτητη αρχή θα ελέγξει ότι τα χρήματα αυτά δόθηκαν με κανόνες ισονομίας και με τήρηση κριτηρίων. Επίσης με ποιον τρόπο θα ελεγχθεί ότι τηρήθηκε από τα ΜΜΕ η υποχρέωση μετάδοσης των μηνυμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου