Σάββατο, Ιουνίου 03, 2023
H πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στον αυτοκινητόδρομο 57 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε συγκριτική δοκιμή αυτονομίας με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα.
H αυτονομία αποτελεί – μαζί με την τσιμπημένη τιμή αγοράς - το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη μαζική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Οι εργοστασιακές τιμές προκύπτουν από μεικτές διαδρομές, ωστόσο οι υψηλές ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα μειώνουν δραστικά τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα λόγω της αεροδυναμικής αντίστασης.
Φυσικά κάτι ανάλογο ισχύει και για τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, όμως εκεί φουλάρεις το ρεζερβουάρ σε ένα πρατήριο καυσίμων και συνεχίζεις, ενώ στα ηλεκτρικά μοντέλα χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος για να φορτίσεις τη μπαταρία τους, αφού βρεις προηγουμένως ένα σημείο φόρτισης στη διαδρομή σου.
Μεγαλύτερες μπαταρίες
Να προσθέσουμε επίσης, ότι σε αστικό περιβάλλον εμφανίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, επειδή ανακτούν συνεχώς ενέργεια με κάθε επιβράδυνση και πάτημα του πεντάλ των φρένων, όμως στον αυτοκινητόδρομο δεν έχουμε αυτό το πλεονέκτημα, αφού συνήθως πατάμε το γκάζι και φρενάρουμε ελάχιστα. Οι εταιρείες προσπαθούν να λύσουν αυτή τη δύσκολη εξίσωση με τη βελτίωση και την τοποθέτηση μπαταριών μεγαλύτερης χωρητικότητας, όμως με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται πολύ το κόστος παραγωγής. Έτσι τέτοιου είδους μοντέλα είναι συνήθως πανάκριβα για τον μέσο καταναλωτή.
Σε κάθε περίπτωση έχει μεγάλο ενδιαφέρον το συγκριτικό τεστ του γνωστού γερμανικού περιοδικού Auto Bild μεταξύ 57 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για να διαπιστωθεί στην πράξη πόσα χιλιόμετρα μπορούν να διανύσουν με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες τους. Ουσιαστικά, οι δημοσιογράφοι του Auto Bild θέλησαν να αναδείξουν τις ταξιδιωτικές ικανότητες των ηλεκτροκίνητων μοντέλων ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους υποψήφιους αγοραστές τέτοιων οχημάτων. Η γκάμα των 57 αυτοκινήτων περιλαμβάνει από μίνι πόλης και supermini έως σπορ μοντέλα, SUV και λιμουζίνες πολυτελείας, άρα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της αγοράς.
Επηρεάζει το κρύο
Τα αποτελέσματα εκπλήσσουν, αν και επιβεβαιώνουν την πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών. Όπως μπορούμε όμως να δούμε, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 100% κατάλληλα για μεγάλα ταξίδια, χωρίς να αγωνιούν οι ιδιοκτήτες τους πού θα βρουν τον επόμενο ταχυφορτιστή για να γεμίσουν τη μπαταρία. Δείτε την αυτονομία που προέκυψε με 130 χλμ./ώρα ξεκινώντας από τα μοντέλα με τη μικρότερη εμβέλεια έως εκείνα με τις κορυφαίες επιδόσεις. Ορισμένες από τις μετρήσεις έγιναν – όπως θα δείτε και στις σχετικές παρατηρήσεις- σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, οπότε επηρέασαν αρνητικά την αυτονομία τους. Αυτό αποτυπώνεται και στη δοκιμή του Polestar 2, που έγινε μια φορά σε πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και μία δεύτερη φορά το καλοκαίρι, όπου είχαμε διαφορές της τάξης των 116 χιλιομέτρων!
Μazda MX-30, μπαταρία 35,5 kWh, 140 χλμ. αυτονομία.
Ηοnda e, 153 χλμ. αυτονομία για το ιαπωνικό μίνι.
Peugeot e-Rifter, μπαταρία 50 kWh, 164 χλμ. αυτονομία.
Opel Combo e-Life, μπαταρία 50 kWh, 171 χλμ. αυτονομία.
ΜG 5, μέτρηση σε θερμοκρασία υπό το μηδέν, 178 χλμ. αυτονομία.
Μercedes EQB 350, μπαταρία 66,5 kWh, 200 χλμ. αυτονομία.
SsangYong Korando e-motion, μπαταρία 61,5 kWh, 203 χλμ. αυτονομία.
VW ID.3 Pro, μπαταρία 58 kWh, 216 χλμ. αυτονομία.
Τoyota bZ4X, έκδοση 4Χ4, 217 χλμ. αυτονομία.
ΜG Marvel R Performance, μετρήσεις σε χαμηλές θερμοκρασίες, 221 χλμ. αυτονομία.
Μercedes EQA 250, μπαταρία 66 kWh, 222 χλμ. αυτονομία.
Cupra Born, μπαταρία 58 kWh, 226 χλμ. αυτονομία.
Volvo XC-40 Recharge, μπαταρία 69 kWh, 227 χλμ. αυτονομία.
Citroen e-C4 X, μπαταρία 50 kWh, 235 χλμ. αυτονομία.
Subaru Solterra, έκδοση 4Χ4, 244 χλμ. αυτονομία.
Οpel Zafira e-Life M, επιβατική έκδοση, 250 χλμ. αυτονομία.
Polestar 2 DM LR, χαμηλές θερμοκρασίες, μπαταρία 78 kWh, 258 χλμ. αυτονομία.
Ηyundai Ioniq 5, πισωκίνητο, 217 ίπποι, 261 χλμ. αυτονομία.
Αirways U5, μετρήσεις σε χαμηλές θερμοκρασίες, 266 χλμ. αυτονομία.
Renault Megane E-Tech, μπαταρία 60 kWh, 268 χλμ. αυτονομία.
MG ZS EV, χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, 272 χλμ. αυτονομία.
Μercedes EQV, 204 ίπποι, 3,5 τόνους βάρος, 273 χλμ. αυτονομία.
ΒMW iX1 xDrive30, μπαταρία 64,7 kWh, 274 χλμ. αυτονομία.
Κia e-Soul, μπαταρία 64 kWh, 280 χλμ. αυτονομία.
Ηyundai Ioniq5 4X4, 305 ίπποι, μπαταρία 72,6 kWh, 290 χλμ. αυτονομία.
Renault Zoe E-Tech EV50, 135 ίπποι, 292 χλμ. αυτονομία.
ΒMW i4 M50, μπαταρία 80 kWh, 299 χλμ. αυτονομία.
VW ID.Buzz Pro, μεγάλη μετωπική επιφάνεια, 301 χλμ. αυτονομία.
Kia EV6, 325 ίπποι, μπαταρία 77,4 kWh, 305 χλμ. αυτονομία.
Skoda Enyaq iV80, 318 χλμ. αυτονομία.
Αudi Q4 e-tron 40, μπαταρία 77 kWh, 326 χλμ. αυτονομία.
Κia Niro EV, 326 χλμ. αυτονομία.
Mercedes – AMG EQE 5 4MATIC, 328 χλμ. αυτονομία.
VW ID.4 Pro, μπαταρία 77 kWh, 328 χλμ. αυτονομία.
Genesis GV60, 330 χλμ. αυτονομία.
VW ID.4 GTX, 299 ίπποι, 332 χλμ. αυτονομία.
Porsche Taycan Turbo S, 336 χλμ. αυτονομία.
Hyundai Kona Electric, μπαταρία 64 kWh, 336 χλμ. αυτονομία.
Ford Mach-E GT, μπαταρία 91 kWh, 337 χλμ. αυτονομία.
VW ID.5 Pro Performance, 340 χλμ. αυτονομία.
Ηyundai Ioniq 6 AWD, μπαταρία 77,4 kWh, 340 χλμ. αυτονομία.
Νio ET7, χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία, μπαταρία 100 kWh (μεικτά), 345 χλμ. αυτονομία.
Νio EL7, μπαταρία 100 kWh (μεικτά), 356 χλμ. αυτονομία.
Τesla Model Y, μπαταρία 77 kWh, 361 χλμ. αυτονομία.
Τesla Model 3, μπαταρία 77 kWh, 363 χλμ. αυτονομία.
Αudi RS e-tron GT, 367 χλμ. αυτονομία.
Polestar 2 SM LR, κανονικές θερμοκρασίες, 374 χλμ. αυτονομία.
Nissan Ariya 2WD, μπαταρία 87 kWh, 378 χλμ. αυτονομία.
Skoda Eniyaq iV RS, μπαταρία 77 kWh, 380 χλμ. αυτονομία.
ΒMW i7, μπαταρία 101,7 kWh, 388 χλμ. αυτονομία.
Mercedes EQS 580, 4Χ4, μπαταρία 108,4 kWh, 411 χλμ. αυτονομία.
ΒMW i4 eDrive40, 340 ίπποι, 415 χλμ. αυτονομία.
Mercedes EQE 350, μπαταρία 89 kWh, 423 χλμ. αυτονομία.
Genesis Electrified G80, 427 χλμ. αυτονομία.
BMW iX M60 xDrive, μπαταρία 105,2 kWh, 430 χλμ. αυτονομία.
ΒΜW iX xDrive 50, μπαταρία 105,2 kWh, 434 χλμ. αυτονομία.
Mercedes EQS 450+, κορυφαία αυτονομία 482 χλμ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου