
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση με την οποία ζητούν απαντήσεις για την όποια εμπλοκή είχε το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΕΘΑ, στο σημείο όπου έγινε η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην ερώτηση τους :
Το δυστύχημα – έγκλημα των Τεμπών, στις 28 Φεβρουαρίου 2023, αποτελεί τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα παγκοσμίως. Η σύγκρουση επιβατικού τρένου Instersity, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα- Θεσσαλονίκη, με εμπορική αμαξοστοιχία αλλά και η ανάφλεξη που ακολούθησε τη σύγκρουση είχαν ως τραγικό αποτέλεσμα να χάσουν άδικα τη ζωή τους 57 άνθρωποι και να τραυματιστούν δεκάδες ακόμη – κάποιοι εξ αυτών πολύ σοβαρά.
Στο από 27 Φεβρουαρίου 2025 πόρισμα για τα Τέμπη του Σιδηροδρομικού Τομέα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) γίνεται αναφορά στις οντότητες των οποίων οι αρμοδιότητες σχετίζονται με την έρευνα. Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται ο ΟΣΕ, η Hellenic Train, η ΕΡΓΟΣΕ, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, η Τροχαία, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, το ΕΚΑΒ, η Ομάδα αναγνώρισης θυμάτων καταστροφών της Ελληνικής Αστυνομίας, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA) και η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Move).
Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ
Παράλληλα, ως προς την πραγματική περιγραφή των γεγονότων που έλαβαν χώρα από το συμβάν μέχρι και το τέλος των υπηρεσιών διάσωσης στο πόρισμα αναφέρονται, μεταξύ άλλων, ότι: «Κατά τις πρώτες 3 ώρες μετά τη σύγκρουση…. αξιωματικοί του Ελληνικού Στρατού και της Πολεμικής Αεροπορίας……έφτασαν στο σημείο….».
Η ως άνω εμπλοκή του στρατού στη διαχείριση μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων
επιβεβαιώνεται και επισήμως από την ενημέρωση της Κυβέρνησης αλλά και από δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Πιο συγκεκριμένα, στα δημοσιεύματα αναφέρονται: «Ο Αρχηγός ΓΕΣ ….μετά από επικοινωνία με το Στρατηγό….έδωσε εντολή στο Διοικητή 1ης Στρατιάς…. να διαθέσει δυνάμεις κυρίως του Μηχανικού με γερανοφόρα οχήματα, προκειμένου να συνδράμουν στον απεγκλωβισμό». Επίσης, εκτός από το Μηχανικό συνέδραμε στη διαχείριση και το Υγειονομικό του Στρατού. Ωστόσο, όπως προκύπτει από το φωτογραφικό και βιντεοληπτικό υλικό μεταξύ 1ης και 4ης Μαρτίου στο σημείο εμφανίζονται και ανώτατοι αξιωματικοί της Πολεμικής αεροπορίας καθώς και αξιωματικοί του ΝΑΤΟ.
Με δεδομένα τα παραπάνω
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιος ήταν ο ακριβής ρόλος του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας στη διαχείριση του τόπου του συμβάντος;
2. Εκτός από το Μηχανικό και το Υγειονομικό ποια άλλα σώματα συνέδραμαν και με ποιες εντολές;
3. Υπήρξαν αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων που δεν προέρχονταν από τα παραπάνω σώματα στο σημείο, αν ναι, γιατί, από ποιους κλήθηκαν και με τι εντολές;
4. Ποιες ήταν ακριβώς οι αρμοδιότητές τους και σε ποιους αναφέρονταν εκτός από τη φυσική ηγεσία του Στρατού;
5. Υπήρξε ή όχι παρουσία Ανώτατων Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και αν ναι για ποιο λόγο; Ποια ήταν η εμπλοκή τους στο σημείο της τραγωδίας;
6. Υπήρξε ή όχι παρουσία είτε Ελλήνων, είτε αλλοδαπών αξιωματικών του ΝΑΤΟ;
Αν ναι, ποιος ο λόγος της παρουσίας τους στο σημείο της τραγωδίας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Κεδίκογλου Συμεών
Ακρίτα Έλενα
Γαβρήλος Γεώργιος
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Κόκκαλης Βασίλειος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
militaire.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου