Τρίτη, Ιουνίου 18, 2024

Η Coca-Cola πάει και με Πούτιν: Πώς κατάφερε να μην φύγει από τη Ρωσία Το διάσημο αναψυκτικό, Coca-Cola, εξακολουθεί να είναι ευρέως διαθέσιμο στη Ρωσία παρά την υπόσχεση για αποχώρηση από την χώρα μετά την έναρξη του πολέμου.






 

 


Μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η Coca-Cola Co ήταν μεταξύ των πρώτων πολυεθνικών που υποσχέθηκαν να εγκαταλείψουν τη Ρωσία.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, με στόχο να αποφύγει τους αναπόφευκτους πονοκεφάλους της συμμόρφωσης με τις αναμενόμενες δυτικές κυρώσεις στο Κρεμλίνο, η Coke ζήτησε από τους συνεργάτες της εκεί να αποσύρουν τα κουτάκια και τα μπουκάλια της από τα καταστήματα, να σταματήσουν τις παραδόσεις σιροπιού και να σταματήσουν να παράγουν τα ποτά της.


Δύο χρόνια αργότερα, το κόκκινο λογότυπο της εταιρείας εξακολουθεί να είναι εύκολο να εντοπιστεί στα σούπερ μάρκετ και στα εστιατόρια της χώρας. Και λαμβάνοντας υπόψη το νέο προϊόν που ονομάζεται Dobry Cola, και πωλείται στο τενεκεδάκι με την οικεία κόκκινη απόχρωση που λίγοι μπορούν να εντοπίσουν διαφορές, η Coca Cola παραμένει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ο κορυφαίος κατασκευαστής ανθρακούχων ποτών στη Ρωσία.

Αυτή η κατάσταση οφείλεται στην Multon Partners.






Η Multon Partners, ο εμφιαλωτής Coca Cola στη χώρα, ανήκει σε μια ξεχωριστή, εισηγμένη στο Λονδίνο εταιρεία που ονομάζεται Coca-Cola HBC, όπου η μητρική των ΗΠΑ κατέχει μερίδιο 21%.

Όταν η HBC σταμάτησε να παράγει Coca-Cola μετά την εισβολή, η Multon λάνσαρε την Dobry Cola. Πλέον έχει γίνει το πιο δημοφιλές αναψυκτικό της χώρας, με μερίδιο αγοράς στο 13%


«Τα κέρδη από την απόσυρση της Coca-Cola στη Ρωσία έχουν απλώς μετατοπιστεί στην Coca-Cola HBC, η οποία έχει πάρει μερίδιο αγοράς μέσω της επιτυχίας της Dobry», αναφέρει ο Garrett Nelson , αναλυτής της CFRA Research στο Bloomberg.

Ωστόσο και η ίδια η Coca-Cola εξακολουθεί να είναι ευρέως διαθέσιμη στη χώρα, εισαγόμενη κυρίως από γείτονες όπως η Γεωργία και το Καζακστάν.

Μετά την εισβολή, η Ρωσία ψήφισε νόμο που επιτρέπει την πώληση επώνυμων προϊόντων χωρίς τη συγκατάθεση του κατόχου του εμπορικού σήματος. Με φορτηγά που μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες πέρα ​​από τα σύνορα, οι Ρώσοι που λαχταρούν για «αυθεντικό προϊόν» μπορούν ακόμα να το πάρουν.
Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για τις πωλήσεις

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει και ότι η Κόκα Κόλα δεν έχει υποστεί απώλειες στα μερίδια αγοράς. Η HBC λέει ότι ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε πέρυσι κατά 12%, αλλά παρέμειναν σχεδόν στο ένα τρίτο κάτω από το επίπεδο του 2021, όταν η κόκα κόλα ήταν το αναψυκτικό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, με μερίδιο αγοράς 26% της αγοράς.


Και ενώ η Coke επωφελείται από τη δημοτικότητα της Dobry και την κορυφαία επιχείρηση χυμών της Multon στην αγορά, η εταιρεία της Ατλάντα δηλώνει ότι έχει αποσυρθεί από τη διαχείριση της επιχείρησης όπως αναφέρει το Bloomberg.
Οι εταιρείες που επίσης δεν έφυγαν

To παράδειγμα της Coca Cola ακολουθούν και άλλες πολυεθνικές. Για παράδειγμα, η PepsiCo τον Σεπτέμβριο του 2022 δήλωσε ότι σταμάτησε να παράγει και να πωλεί στη Ρωσία την Pepsi, την Mountain Dew και την 7Up και το μερίδιο αγοράς της κατέρρευσε. Αλλά η Pepsi σύντομα πρόσθεσε μια νέα κόλα, την Evervess, και αύξησε την παραγωγή της Frustyle στα εργοστάσιά της στη χώρα. Πέρυσι οι πωλήσεις ποτών της ρωσικής μονάδας αυξήθηκαν κατά 12%, στα 209 δισ. ρούβλια (2,3 δισ. δολάρια), όπως δείχνουν οι εκθέσεις της προς τις τοπικές φορολογικές αρχές. Και τα έσοδα της επιχείρησης παιδικών τροφών και γαλακτοκομικών προϊόντων επεκτάθηκαν πέρυσι κατά 10%, στα 129 δισ. ρούβλια.

Από το 2022, περισσότερες από 1.000 πολυεθνικές έχουν δηλώσει ότι περιορίζουν τις ρωσικές δραστηριότητες, σύμφωνα με έρευνα από το Yale School of Management.

Ωστόσο έχουν μείνει πολλοί. Η Unilever Plc και η Nestlé SA, με μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής εκεί, ήταν απρόθυμοι να πουλήσουν στη τεράστια έκπτωση που ζήτησε το Κρεμλίνο ως φόρο εξόδου.

Η δανική ζυθοποιία Carlsberg AS και ο κολοσσός γιαουρτιού Danone SA είδαν τα περιουσιακά τους στοιχεία να κατάσχονται καθώς προσπαθούσαν να φύγουν, αν και η Danone διαπραγματεύτηκε τελικά μια πώληση σε μια εταιρεία που ευνοούσε η κυβέρνηση.


Η γαλλική εταιρεία σούπερ μάρκετ Auchan, η εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων Benetton Group και οι αλυσίδες εστιατορίων Subway και TGI Fridays συνεχίζουν να λειτουργούν στη Ρωσία χωρίς προφανή σχέδια για περικοπή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου